کد خبر: ۱۰۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

بسياري از خانم ها سردرد و دردهاي تکرارشونده اي را در طول هر ماه تجربه مي کنند که مربوط به سيکل تخمک گذاري است. آن ها اگر بدانند که با استراحت و رژيم غذايي مناسب از شدت اين دردها کاسته مي شود قطعا شيوه هاي مناسبي را براي اين منظور به کار مي گيرند.

خراسان: بسياري از خانم ها سردرد و دردهاي تکرارشونده اي را در طول هر ماه تجربه مي کنند که مربوط به سيکل تخمک گذاري است. آن ها اگر بدانند که با استراحت و رژيم غذايي مناسب از شدت اين دردها کاسته مي شود قطعا شيوه هاي مناسبي را براي اين منظور به کار مي گيرند. در اين مطلب به نقل از نيوزويک مواد غذايي مناسب را به خانم ها پيشنهاد مي دهيم که در کاهش درد موثر است.

سندروم درد قبل از قاعدگي:
 
* پنير- نتايج بررسي ها نشان مي دهد، زناني که به اين سندروم مبتلا هستند نسبت به ديگران در زمان تخمک گذاري با ميزان پايين کلسيم روبه رواند. بنابراين اگر به درد مستعد هستيد مصرف پنير و فرآورده هاي لبني را افزايش دهيد.زنان زير ۵۰ سال به هزار ميلي گرم و بالاي ۵۰ سال به هزارو ۲۰۰ ميلي گرم کلسيم نياز دارند. زنان زير ۵۰ سال بايد روزي ۳ وعده و زنان بالاي ۵۰ سال روزي ۴ وعده رژيم غذايي غني از پنير و ماست داشته باشند. اگر هم نمي توانيد اين وعده ها را در برنامه غذايي خود بگنجانيد، از پزشک خود در خصوص مصرف مکمل هاي کلسيم سوال کنيد.
 
* آناناس: اين ميوه ۳ خاصيت دارد. اول اين که منبع غني منگنز است، نتايج بررسي ها نشان مي دهد زناني که ميزان مصرفي منگنز آنان پايين است دچار تغيير در خلق وخو قبل از قاعدگي و درد مي شوند. دوم اين که، آناناس نسبت به ميوه ها و سبزيجات ديگر غني از آب است و مانند مرکبات، هندوانه، خيار و فلفل دلمه اي با دفع کردن مايعات اضافه، نفخ دردهاي ماهانه را از بين مي برد. ۷ تا ۱۰ روز قبل از رسيدن تاريخ ماهانه، روزي يک پيمانه آناناس مصرف کنيد.

* بادام: اين نوع مغز منبع عالي منيزيم و ماده معدني ديگر است که اين نوع سندروم را تسکين مي دهد. منگنز علاوه بر تسکين سردرد، خلق و خوي فرد را بهبود مي دهد و يک تا ۲ هفته قبل از زمان قاعدگي تجمع آب در بدن را کاهش مي دهد. بنابراين روزي ۲۸ گرم بادام(حدود ۲۲ عدد)، تخم گل آفتاب گردان، سبزي با برگ هاي سبز و لوبياي سبز مصرف کنيد.

سردردهاي ميگرني
 
* تخم کتان آسياب شده: سرشار از امگا ۳ است و با کاهش دادن التهاب مدت و شدت سردردها را کاهش مي دهد. مي توان روزي يک قاشق غذاخوري دانه کتان آسياب شده را به ماست و غذا افزود.

* اسفناج: ميزان بالاي منيزيم و ريبوفلاوين نوعي ويتامين B در کاهش سردرد موثر است. کافي است هفته اي حداقل ۳ وعده اسفناج يا گوشت بدون چربي گاو، غلات سبوس دار و قارچ به برنامه غذايي خود اضافه کنيد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار