کد خبر: ۱۱۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
مشکلاتی که نظام 3-3-6 به دنبال دارد

شفاف با پی گیری هایی که در این خصوص انجام داد و همکاری برخی مدیران دلسوزی که سرنوشت دانش آموزان از اصلی ترین دغدغه های آنها است ،به بخش نامه ای دست پیدا کرد که با امضای افرادی چون حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش و محمود ...

شفاف: نظام آموزشی جدید با عنوان نظام " 3-3-6 " در حالی از سال تحصیلی آینده در کشور اجرا خواهد شد ،که کارشناسان انتقادهای بسیاری به این طرح وارد ساختند.

نظامی که علی عباسپور طهرانی ،رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم آن را طرحی عجولانه خواند و این روزها هم شاهد موج انتقاداتی از سوی کارشناسان به این طرح هستیم.

اما آنچه بسیارمهم  به نظر می رسد ،جایگاهی است که دانش آموزان راهنمایی در این طرح خواهند داشت،دانش آموزانی که به گفته عباسپور قربانیان این طرح خواهند شد و پیش از این هم شفاف در گزارشی با عنوان "دیگر،همه دانش آموزان راهنمایی قبول می شوند "به آن پرداخت.

علاوه بر این بخش نامه ای در همین راستا از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدیر کل آموزش و پرورش استان ها زده شده است که به راحتی باز گو کننده پس لرزه هایی است که اجرای عجولانه این طرح به دنبال دارد.

البته نکته مهم این است که دانش آموزان پایه اول سال راهنمایی در صورت مردودی سال دیگر جایگاه مشخصی ندارند، چرا که سال آینده پایه ای به نام اول راهنمایی وجود ندارد. زمزمه های این گونه مشکلات مدتی است که در بین مدیران این مقاطع شنیده می شود و حتی خبرهایی از ابلاغ شفاهی به مدیران مبنی به قبولی کپسولی دانش آموزان این مقاطع وجود دارد اما هیچ ابلاغ کتبی در این بین یافت نمی شد، که برخی مدیران دلیل نبود آن را بخاطر عدم رسانه ای شدن می دانستند.

البته موضوع وقتی حادتر می شود که این مشکل سال آینده هم  دانش آموزان پایه دوم راهنمایی را تهدید می کند و در سال های آتی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی،و به همین راحتی دانش آموزانی با هیچ بنیه آموزش و به زور و اجبار پا به مقاطع بالاتر می گذارند تا طرح آموزشی" 3-3-6" اجرایی شود.

شفاف با پی گیری هایی که در این خصوص انجام داد و همکاری برخی مدیران دلسوزی که سرنوشت دانش آموزان از اصلی ترین دغدغه های آنها  است ،به بخش نامه ای دست پیدا کرد که با امضای افرادی چون حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش و محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس عالی شورای آموزش و پرورش مهر تاییدی به همه نظریه هایی زد که مبنی بر قبولی کپسولی دانش آموزان اول راهنمایی بود.


شایان ذکر است پیش  از این هم وجود چنین بخش نامه ای در خصوص مقطع اول دبیرستان جنجال های رسانه ای به پا کرد که با واکنش های متفاوت مسئولان روبرو شد.









همان طور که در بخش نامه مشهود است در بخش هایی از آن آمده:

  • دانش آموزانی که در اولین نوبت ارزشیابی خرداد ماه شرایط قبولی را احراز نکردند ،از تسهیلات آموزشی جبرانی و شرکت در یک نوبت امتحان اضافی برخوردار شوند.

  • دانش آموزانی که که تا پایان نوبت ارزشیابی شهریور ماه موفق به کسب شریط قبولی نمی شوند،می توانند همراه با غائبین موجه در نوبت امتحانی مهرماه شرکت کنند.

  • دانش آموزان اول راهنمایی که علی رغم تدابیر مذکور موفق به کسب شرایط قبولی نمی شوند،به صورت مشروط در سال تحصیلی 92-91 در پایه بالاتر ثبت نام و ادامه تحصیل خواهند داد و در صورت احراز شرایط قبولی در این پایه ،قبولی آنان به عنوان تعین پایه تلقی شده و با رعایت شرایط در سال تحصیلی 93-92 در پایه سوم راهنمایی تحصیلی ادامه می دهند.

  • دانش آموزان پایه های دوم و سوم راهنمایی تحصیلی سنوات بعد در صورت عدم قبولی می بایست در پایه های اول و دوم دوره اول متوسطه یا پایه های دوم و سوم دوره راهنمایی بزرگسالان یا مدارس آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
1
بنده به عنوان یک فرهنگی با 23 سال سابقه کار اجرائی با حرف شما صدرصد موافق هستم و این آقایان بااین کار فقط قصد دارند صورت مسئله را پاک کنند . یعنی فقط مردودی نداشته باشند .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
برادر جان بنده فوق لیسانس مدیریت آموزش وپرورش، دبیر و25 سال سابقه دارم، متأسفانه همین روال در دبیرستان هم مرسوم است در دبیرستان هم دیگر مردودی وجود ندارد.وتربیت افرادی بیسواد، جهت وروردافراد فاقد بنیه ی علمی به دانشگاه وقص علی هذاه.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
1
دخالت بیش ازحددولت درنظام آموزشی آنراسیاسی وبی کیفیت کرده است ودرآینده بی سوادان بامدرک درایران زیادخواهدشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
آینده ؟
دلدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
3
دردی است غیر مردن کانرا دوا نباشد . و آن هم آموزش و پرورش ماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
فقط میگم دمت گرم
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
2
بنده در یک از مراکز آموزش عالی تدریس میکنم اهل سیاست هم نیستم اما این آقایان بلایی بر سر سیستم آموزشی آورده اند که هر شخص با هر توان ذهنی وبدون توجه به توان واقعی خود وارد دانشگاه میشود بنده به هیچ وجه ندیدم که یکی از این دست پخت های آموزش وپروش مرا در تدریسم به سر ذوق آورد نتیجه همین بخشنامه ها جزاین نمیتواند باشد
نازنين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
2
1
حال فرض كنيد يكي خوب درس بخونه و دكترا هم بگيره وقتي تو مملكت كار گير نياد مجبوره بره مسافركشي ، برا مسافركشي هم كه سواد آنچناني نياز نيست پس همين روش اقاي حاجي بابايي عاليه فقط يك عيب كوچيك داره ، بهتر نيست مدارك قبولي در همه مقاطع را از قبل براي افراد بفرستند كه مجبور نباشند مسير خانه تا مدرسه و دبيرستان و دانشگاه و .. را طي كنند و ترافيك بوجو آورند ؟ يعني با صدور شناسنامه اين مدارك هم تحويل داده بشه اينجوري ديگه وزارت آموزش و پرورش هم نيازي نيست و همون ثبت احوال زحمتش را ميكشه . پس با اجراي طرح اقاي حاجي بابايي خيلي صرفه جويي هاي مهمي تو كشور ميشه .
سید
UNITED ARAB EMIRATES
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
احسنت خواهر گلم.
محمدعلی احمدی(آموزگاراززنجان)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
من جدای از اظهارنظردرزمینه اینکه این طرح درست یانادرست است فقط به این اشاره دارم که تعلیم وتربیت بسیارتخصصی می باشدکه چنین به نظرمی رسدکه حتی معلمی که دررشته ای تخصص داردنمی توانددرسایرحوزه هانظردهدومتحیرم چقدرراحت درزمینه آموزش وپرورش اعلام نظرونقدمی شودوحتی حکم تعلیق یاتوقف برنامه هم می دهند.البته بایدمدنظرداشت انتقادوتوجه به برنامه هانشانه پویایی وکاردرسازمان است.زیرا اگربرنامه های نباشدانتقادی نیز نیست.پس دروزارت آموزش وپرورش برنامه هاوطرح هایی است که اینقدرنقدمی شود.لازم است انتقادسازنده باشدوحتماتوسط متخصصان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
با سلام
واقعا وضعيت آموزشي كشور خرابه! گرفتن نمره از دبير و معلم و فشار از مديران مدارس به معلمين و دادن نمره! ( دست بردن به ورقه هاي امتحاني و ... ) و و و و
آينده سازان ما را كاملا آموزش ميدن منتها از جهت ديگش !؟
نیما - بندرعباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
1
بهترین وزیر که بدرد دانش آموزان و معلمان خورده حاجی باباییه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
1
فاجعه از همۀ جهات است ايا مجلس نهم كه به نظرشما منتخبان قابل قبولي دارد نمي تواند با ارائه طرح هاي همراه با فوريت اين طرح را لغو وبداد بچه هاي مردم واموزش كشور برسد؟
مهرشاد قرباندوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
2
0
چرا اینگونه کارهای دلسوزان نظام را زیر سوال می برید؟
حاجی بابایی یکی از لایق ترین مدیرانی است که من تا کنون دیده ام.

حالا شما هم اگر برای نظر کاربران ارزش قائلی، نظرم را منتشر کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
چرااسم وفامیل رانوشتی .....پست می خواهی یاداری
taras110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
تنها کار مثبتش بیمه طلایی بود که اون هم خبر می رسه که میخوان پول خون باباشونو از حقوقمون کم کنند. کو کار مثبت دیگه اش؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
قرباندوست!! از اسمش معلومه چرا اسم و فامیلشو نوشته!
ریحانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
آقای قرباندوست محترم این نظر شما نشون میده ک شما سابقه تدریس تو اموزش و پرورش رو نداری. فقط کافیه ی ماه بری سر کلاس اونوقت متوجه میشی دنیا دست کیه و دور و ورت چی میگذره.
لطفا با عقل و فکر خودت ببین و تحلیل کن و خام و جوگیر تیلیغات نشو.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
2
بالاخره قبولی ها کیلویی میشود و یا کپسولی
چی مون درسته که آموزش و پرورشمون درست باشه. همه چیز باید به همه چیز بخورد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
2
ما كه نفهميديم تيترتون "قبولي كيلويي هستش يا قبولي کپسولی دانش آموزان" اين نوع تبصره قبلاً در تغيير نظام قديم متوسطه به نظام جديد هم بوده كه پي آن به تن ما خورده!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
0
با نظر وزیر بسیار موافقم زیرا تعریف دقیق آموزش یعنی اثر گذاری و تغییر نگرش بر مخاطب و برای هر فردی که تحت آموزش قرار گیرد تغییر نگرش بوجود میاید پس مردودی و قبولی چیزی قراردادی است و باعث سر خوردگی و افت تحصیلی میشود .ولی در خصوص نحوه اجرایی طرحهای جدید باید برنامه ریزی دقیق و مشخص صورت بپذیرد .
ریحانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
محمد عزیز
اگه تو جو اموزش کنونی باشی می بینی ک معلم هیچ گونه ابزار وادار کننده ای برای ایجاد انگیزه در دانش اموز نداره.
استرس همیشه هم بد نیس. تاحدی لازمه ولی در حال حاضر دانش اموزان اگاهن ک دست معلم بسته س و ازین مسئله سو استفاده میکنن.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
0
بنده معتقدم سیاست های دولت های نهم و دهم در راستای افت تحصیلی دانش آموزان می باشد که نتیجه ای جز نسلی کم سواد در آینده نخواهد داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
0
این موارد در آیین نامه های قبلی ب.ده و چیز جدید و مخفیانه ای نیست. شاید فرزندان شما در سالهای گذشته هم با استفاده از اینگون تسهیلات قبول شده باشند. با وجود اینکه زیاد دلخوشی از وزیر ندارم اما این قضیه گیردادنی نیست
فرهنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
مرحوم کردان جاش خالیه ، نیازنداشتکه این قدرهزینه کنه .
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
اينها را ول كنيد درس چي ني.افزايش پول نان از كجا آورده شود آيا نان هم كالاي لوكس است و ثروتمندان مصرف ميكنند
ساداتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
2
0
ایا میدانید مدیر کل اموزش وپرورش شهر تهران در اوج امتحانات مدارس در خرداد 20 روز رفته سفر زیارتی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
مشکلی نیست ؟مدیرکل بودونبودش که فرقی نمیکنه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
1
یک خبر مهم تر اینکه در اوج امتحانات دانش اموزان و مشکلات مدارس مدیر کل اموزش و پرورش شهر تهران به یک سفر زیارتی به مدت 20 روز تشریف بردند.این در حالی است که خیلی از کارهای مربوط به اموزش و پرورش در خرداد ماه انجام میشود و اینگونه سفرها باعث تعویق کارها میگردد. خداوند به همه ما تقوا در کار و دلسوزی برای مردم عنایت کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
2
بنده هنرآموز يكي از مناطق استان فارس هستم به كوش وچشم خودم شنيدم وديدم كه مسئولان از ما ميخوان تا دانش اموزان را نمره بديم تا امار قبولي را بالا ببرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
1
0
کار بدون کارشناسی واقعیجز بدبختی برای کشور ندارد
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
2
0
بنده مدیر یک مدرسه ام چند وقت قبل یکی از دبیران که امتحان از بچه های سال اول گرفته بود او ورقه را سفید تحویل داده و علت را این گونه اظهار داشته بود که چرا باید بنویسم من که پایان سال حتما قبولم!!!
در این پایان سال دانش آموزان ساعی هم به مراتب نمراتشان پایین آمده!!!
زمان آمدن آقای حاجی بابایی دلمان خوش بود که بالاخره حاجی با تمام زیر و بم آموزش و پرورش آشناست !!!!؟
خدا آخر و عاقبت این آینده سازان !!!!!!!!!!!!!!مملکت را بخیر کنه.
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
1
ازینکه سایت شما( به هر منظوری)به این موضوع پرداخته بسیار خوشحالم و دستتان را می بوسم تصمیمات بسیار غلط و ساختار شکنی که در این چند سال وزارت جناب حاج بابا یی ) تیشه به ریشه ی آموزش و پرورش این جامعه زده است و آخرین تیر را با بخشنامه ای که شما به آن اشاره نموده اید به جسم نحیف این رکن نظام زده شد . شما از زاهنمایی فرمودید بنده عرض میکنم اول دبیرستان مردودی حذف شد و دانش آموز حتی با ده تک در پایه ی دوم می نشیند تبعات سنگین اخلاقی این تصمیم بحث بسیار مفصلی دارد ولی بنده عرضم این است :الان که دوم دبیرستانی ها با بیش از 4 واحد مانده عملا در پایه ی سوم حداقل برای اولین بار توان دریافت دیپلم را ندارند سه سسال دیگر با بیشاز 10 واحد مانده (در خوشبینانه تارین وضع) چطور خواهد توانست دیپلم بگیرند و بنده حاضرم در مناظره ای ثابت کنم 3 سال دیگر با توجه به انگیزه کشی وزارت خانه در دانش آموزان برای درس خواندن و قبولی کاذب هشتاد در صد سوم های ما پشت چهارم صف خواهند کشید و این یعنی یک بحران شدید اجتماعی علاوه ازینکه الان هم انگیزه ی معلمان را برای تدریس از بین برده اند البته اونروز نه این دولت هست و نه این وزیر و همانند تمام نقص های دولت نسل بعدی زمامداران باید جوابگوی اعمال نادرست آقایان باشند. الان اعلام کرده اند تا 15 تیر باید ثبت نام تمام شود سوال اینست قبل از امتحانات شهریور در تمام پایه ها مخصوصا اول دبیرستان با چه پشتوانه ای ثبت ثبت نام شود قراراست چه اتفاقی بیفتد خواب اصحاب کهف میخواهد بیدار شویم ببینیم همه قبول شده اند راستی با این وضع این همه هزینه باری امتحان آیا کاری عبث و اتلاف ثروت ملی نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
2
اين هم يك راه ديگر براي ضربه زدن به مملكت
با اين مسئولين نيازي به دشمن نداريم
رضاعلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
1
2
هميشه اكثريت معلمان در برابر تغيير مقاومت مي كنند و به دليل نبود يك سيستم آموزشي قوي براي معلمان ، پس از مدتي آنها به شيوه هاي سنتي و بعضاً به روشي كه خودشان درس خواندند رو مي آورند، بنابراين هرگونه طرح و برنامه ايي كه بصورت متمركز و حتي نيمه متمركز انجام مي شود مورد مخالفت چشم بسته قرار مي گيرد.همين بخشنامه شوراي عالي را نگاهي دوباره كنيد: اگر دانش آموزي در نوبت اول تجديدي آورد تا قبل از نوبت دوم با شناسايي و برنامه ريزي هاي آموزشي و تربيتي در مسير پيشرفت تحصيلي قرار گيرد؛اگر بازهم در نوبت دوم تجديد شد با حضور در كلاس هاي جبراني (مناطق محروم رايگان) در امتحانات مرداد ماه شركت مي كند ؛ اگر دوباره تجديد شد در شهريور ماه ، اگر دوباره تجديد شد با غايبين مهرماه ؛ اگر بازهم قبول نشد بصورت مشروط به پايه بالاتر مي رود(كاري كه در بسياري از كشورها براي كاهش هزينه هاي رواني و اقتصادي مردودي انجام مي شود) اگر در آن پايه قبول شد قبولي دانش آموز به منزله تعيين پايه و به كلاس بالاتر مي رود ؛ آگر قبول نشد در كلاس آموزش بزرگسالان و آموزش از راه دور(با نظام آموزشي فعلي) درس مي خواند، خوب حالا به اين كار مي گويند قبولي كپسولي! همه قبول شدند! من كاري به نظام آموززشي 3+3+6 ندارم ، اگر همين مصوبه براي نظام فعلي اجرا مي شد آيا به منزله كاهش اثرات روحي رواني مردودي و مسائل مالي نخواهد بود ، فقط كافي است سري به پژوهش ها و تحقيقات انجام شده در اين مورد بزنيد. به نظرم شفاف و برخي از همان كارشناسان بايد كمي صداقت نقدشان را بررسي كنند.
معلم دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
رضا جان معلومه كه از معلمي چيزي نمي دوني كه اين جوري حرف ميزني اصلا چيزي از پيش نياز درس ها ميدوني
خوري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
وزارتخانه اي كه اينقدر بي قانوني كند مثلا 25%مناطق محروم وكمتر توسعه يافته را به تمامي كاركنانش در شهرهاي برخوردار هم بدهد بهتر از اين نمي شود
مهرشاد قرباندوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
7
1
آقای ناشناس من نه پست می خواهم، نه پستی دارم.
بابام یک معلم ساده بود. من هم خودم رو یک معلم می دانم، اگر خدا قبول کند.
شما چی، پست داری یا بگم بدن خدمتتون.
فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
با حق اظهار نظر در اموری که در حیطه شما نیست رو نداری
اسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ناشناس؟آقا؟!!!!
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
1
سلام این وزیر چندین سال در مجلس بوده و کلا از اموزش و پرورش بدور بوده و توانایی وزارت خانه را که بدور از سیاست رو نداره و اموزش و پرورش رو از مسیر خود دور میکند کی میشود یکسالش تموم شه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
1
سالهاست که این طور قبولی باب شده نتیجه اش هم اینه که دانشجویان رشته مهندسی عمران ومعماری بارتبه کنکور بالای 320000 داریم که اسمشان رابلدنیستند بنویسند. خدابه داداین ملت برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
1
فاتحه اموزش و پرورش خیلی وقت خوانده شده است در تمام مقاطع فقط می گویند نمره بدهید تا قبول شوند تا امار بالا رود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
1
من 18 سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم.شما دیر فهمیده اید.حدود 17 سال است که به دانش آموز نمره کیلویی می دهند.چند سال دیگر خواهید دید که چه بر سر مملکت خواهد آمد!
سایه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
1
مشکل بیش ازاینهاست این تصمیمات به نسل اینده صدمه جبران ناپذیری میزند،درکشورهایی مثل هند وعمارات ومالزی دیگربرای مدرک ماارزشی قایل نمیشوند،درچندسال اینده صنعت واقتصاد وعلوم انسانی رابایدفاتحشان راخواند،درحال حاضر10میلیون بی سواد درکشور داریم ،چندسال دیگربااین اموزشهاچندبرابر خواهد شد
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
2
از سواد نگو .دبيري كه سر كلاس خوابه ودرس خوب نميتونه بده اونوقت تدريس خصوصي داخل منازل ذانش آموزان ميگذاره وساعتي هفتاد هرارتومان ميگيره.لطفا نظر نده.
lملا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
1
0
چون دولت آقای احمدی نژادعدالت محوراست همان طور که به همه سهام عدالت داد،خانه داد,یارانه دادو...حالامی خواهد به دانش آموزان باسواد وبی سواد به طوربرابرنمره بدهد.جل الخالق شماباعدالت مخالفید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
1
شفاف جون من سانسور نکن
مگه الان بچه ها با دانش دیپلم می گیرند
سر کلاس که جز جزوه چیزی نیست
معلم ها هم بجز تعداد محدودی اصلا به فکر دانش آموز نیستند (چرا؟ چون تامین نیستند)
تقلب که در امتحانات واضح قابل مشاهدهست
توی روز خبر به این روشنی و حقی چرا کتمان؟!!!!!!
باور نداری از خود دانشآموزان و دانشجویان و مراقبان آزمون بپرسید
شفاف جون من سانسور نکن
كارشناس فرهنگي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
1
فقط يه معني داره: رواج بي سوادي
سارا
UNITED KINGDOM
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
2
راستش من آینده رو نمی دانم چی میشه ولی استرس رو از پسرم دور کرد خدا پدرش را بیامرزد.پسرم کلاس سومه و نمراتش توصیفیه.ولی از امتحان و این حرفا خیلی می ترسید .. و الان خیلی راضیم ...ولی از طرف دیگه خودم به عنوان معلم از این که از ما نمره می خواهند(من در مقطع دبیرستان هستم)احساس خوبی ندارم وقتی علت را جویا می شیم به ما می گن اگه اینا رو مردود کنیم می رن تو جامعه و اثراتش بدتر است !!!!!!!!این شد دلیل؟؟؟وقتی تحت هر شرایطی دیپلم می گیرن حالا ادعای دانشگاه هم دارن و با پول یا فشار آوردن به خانواده وارد دانشگاه می شن!!!اینه وکیل ما دندانپزشک ما همین طور بقیه تحصیل کرده های ما.......
aha
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
0
0
اکثرتحصیل کرده های امروزماتنهامدرک تحصیلی دارندوای به حال نسل آینده که اسم خودراهم اشتباه خواهندنوشت یک معلم درشرف بازنشستگی
قاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
سلام بچه ها میشه به من بگید الان ک امتحان نهایی دارم واسه سوم دبیرستان با این امتحان سختی ک دارن از ما میگیرن اگ ی درس بیوفتم چی میشه؟:-(
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
2
0
همچین چیزی نیست ابنا دروغ هست من زمان حاجی بابای بهم نمره ندادن نتونستم دیپلم بگیرم خیلی سخت گیری بود
maryam
ROMANIA
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
سلام من سوم دبیرستان تجربی هستم و امتحان ریاضی شهریور رو ندادم ایا جبرانی هست که به مدرسه بزرگسال نرم؟
دانش آموز
UNITED STATES
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
0
آقایان و بانوان دبیر،من تا بحال تجدید نشدم ولی امسال در سال سوم نهایی سه تجدید آوردم ، فکر میکنید من بی سوادم؟فکر میکنید هر کسب تجدید بیاره بی سواده؟؟بخدا سوالات نهایی خیلی سخت بود من شهریور هم امتحان دادم فیزیک ولی فکر نکنم ۱۰ بشم چرا؟چون معلمین ما کم کارن همچی رو گردن دانش آموز نندازید