کد خبر: ۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۵
شیوه های همسر گزینی یکی از دلایل مهم طلاق است؛

در آشنايي‌هاي لحظه‌اي، چهره و رفتار ممكن است مد نظر قرار گيرد اما در ازدواج‌هاي اينترنتي اين امكان نيز وجود ندارد و غيابي است و فرد شخصيت خود را هر گونه كه تمايل داشته باشد به ديگري عرضه مي‌كند.

معاون پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه در باره ازدواج های اینترنتی به خانواده‌ها هشدارمی دهد.

به گزارش«شفاف» شهلا كاظمي‌پور، با تاكيد بر اينكه ازدواج‌هاي اينترنتي در كشور رو به افزايش است، مي‌گويد: آمار ازدواج‌هاي اينترنتي در حد نگران كننده‌اي نيست، ولي به مرور زمان امكان افزايش اين مسئله وجود دارد.

براساس گفته‌هاي كاظمي‌پور، در حال حاضر از هر 100 مورد ازدواج 2 ازدواج اينترنتي رخ مي‌دهد اما مي‌تواند در آينده افزايش يابد؛ هر چند او معتقد است كه آمار دقيقي درباره ازدواج‌هاي اينترنتي وجود ندارد و معمولا كمتر پيش آمده كه افراد شيوه ازدواج خود را بگويند.

كاظمي‌پور با اشاره به افزايش آمار طلاق دلايل مختلفي را در اين زمينه مؤثر دانسته و مي‌افزايد: يكي از اين دلايل شيوه همسر گزيني است كه از خانواده، همسايه و همكاران به سمت آشنايي‌هاي خياباني و لحظه‌اي و ازدواج‌هاي اينترنتي كه نوع جديدي محسوب مي‌شود، سوق پيدا كرده است.

او می گوید در آشنايي‌هاي اينترنتي بعيد است كه افراد بتوانند شناخت پيدا كنند و معمولا ابتدا با يكديگر آشنا مي‌شوند و قول و قرارها گذاشته مي‌شود و بعد از آن براي پيدا كردن شناخت بر يكديگر اقدام مي‌كنند در حالي كه در گذشته حضور خانواده‌ها يا معرف‌ها پررنگ بود و معمولا افرادي كه دختر يا پسري را معرفي مي‌كردند سعي داشتند تا خانواده‌ها نيز يكديگر را كاملا بشناسند.

به اعتقاد كاظمي پور، ازدواج‌هاي اينترنتي يكي از صور ازدواج‌ها و آشنايي‌هاي لحظه‌اي هستند. در آشنايي‌هاي لحظه‌اي، چهره و رفتار ممكن است مد نظر قرار گيرد اما در ازدواج‌هاي اينترنتي اين امكان نيز وجود ندارد و غيابي است و فرد شخصيت خود را هر گونه كه تمايل داشته باشد به ديگري عرضه مي‌كند.

معاون پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه در گفت و گو با همشهری با اشاره به نحوه اين آشنايي‌هاي اينترنتي در خارج از كشور بيان كرد: در خارج از كشور فرهنگ متفاوتي وجود دارد و افراد نمي‌توانند از طريق اينترنت خود را معرفي كنند بلكه سازمان‌هايي هستند كه شخصيت فرد را با انجام تست‌هاي روانشناسي مورد ارزيابي قرار مي‌دهند و پس از آن اطلاعات فرد روي سايت قرار مي‌گيرد و بايد توجه داشته باشيم كه اينترنت وسيله ثانويه است نه اوليه.

گفتنی است براساس اعلام مركز آمار جهاني اينترنت، ايران در ميان 20 كشور يكي از بالاترين تعداد كاربران اينترنتي را داراست و رتبه 17 را به‌خود اختصاص داده‌است. تعداد كاربران ايراني اينترنت 23 ميليون نفر اعلام شده و ضريب نفوذ در ايران 34 درصد است متوسط اين شاخص در جهان 21درصد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار