کد خبر: ۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۴

همه به من مي‌گويند رسانه ملي آن گونه كه بايد خبر شهرداري را انعكاس نمي‌دهد، من فقط به عنوان يك شهروند مي‌توانم به اين امر نگاه كنم.

شهردار تهران ضمن اذعان به توسعه خطوط تندرو و ويژه در سطح شهر تهران به تغيير سازماندهي حمل و نقل برخي از مناطق تهران اشاره كرد و گفت: ‌مناطق 4، 5، 15، 20، 18، 21 و 19 و 22 به عنوان مناطق بزرگي كه افراد در درون آنها براي دستيابي به حمل و نقل عمومي بايد يك يا 2 سفر انجام دهند، در آينده‌ طوري پوشش داده مي‌شوند تا شبكه اتوبوسراني مناسب با ايستگاه‌ها و امكانات لازم به آنها خدمات دهد.

دكتر محمدباقر قاليباف در مراسم آغاز به كار 105 دستگاه اتوبوس جديد دو كابين خارجي BRT براي خطوط يك و 3 تندرو و همچنين 30 دستگاه كاميونت ايسوزو به ناوگان امدادي اتوبوسراني تهران افزود: در هر روز 15 ميليون سفر صورت مي‌گيرد كه 4 ميليون سفر از اين تعداد توسط اتوبوس در تهران جابجامي‌شوند.

وي با بيان اينكه در اين راستا دو هدف را دنبال مي‌كنيم ادامه داد: افزايش كيفي و كمي حمل و نقل از طريق ارتقاي كيفيت اتوبوس‌ها، مناسب كردن خطوط و ايستگاه‌ها، الكترونيكي كردن بليت‌ها و افزايش ايمني در دستوركار قرار دارد كه اگر منصفانه به اين امور نگاهي بيندازيم مي‌بينيم تمامي اين اتفاقات به صورت همزمان در حال رخ دادن است.

شهردار تهران با اذعان به خروج 700 دستگاه اتوبوس از رده خارج از ابتداي سال جاري تا كنون به وجود حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس براي حمل و نقل درون شهري اشاره كرد و گفت: به دليل آنكه تهران ظرفيت افزايش اتوبوس به 11 هزار دستگاه را دارد مي‌توانيم به ظرفيت‌ اتوبوسراني تهران 5 هزار دستگاه اتوبوس ديگر اضافه كنيم كه اين كار در آينده در خطوط تندرو، ويژه و محلي روي مي‌دهد.

قاليباف با تاكيد براينكه مخالف ايجاد محدوديت در ارائه سوخت به خودروها نيستم گفت: ايجاد محدوديت در اين راستا همچنين گران‌كردن سوخت، استفاده از طرح‌هايي همچون زوج و فرد و طرح ترافيك و توقيف خودروهاي غيرمجاز هرچند لازم است اما كافي نيست و در ابتداي امر بايد اقدامات لازم براي جابجايي افراد ايجاد شود.

وي در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد شما از رسانه‌ها خواستيد با شهرداري تعامل داشته باشند اين در حاليست كه در روزها و هفته‌هاي گذشته در بحث زندان اوين و يا راه‌اندازي خط دو مترو ايستگاه تهرانپارس شاهد بوديم انعكاس وقايع به درستي صورت نگرفت آيا سانسورهاي خبري ارتباطي با احتمال حضور شما در انتخابات دارد يا خير؟ پاسخ داد: شما چرا همه سوالات را از من مي‌پرسيد؟ به من مي‌گويند فلان جا به شما كمك نمي‌كنند من هم مي‌گويم خب از آنها بپرسيد چرا اين كار را نمي‌كنند؟

شهردار تهران ادامه داد: بله، همه به من مي‌گويند رسانه ملي آن گونه كه بايد خبر شهرداري را انعكاس نمي‌دهد، من فقط به عنوان يك شهروند مي‌توانم به اين امر نگاه كنم.

چرا كه اگر چيزي بگويم بقيه‌اش را نيز قطع مي‌كنند.

خبرنگاري پرسيد بنا بود ظرف چند روز گذشته شما كانديداتوري خود را براي انتخابات دوره دهم رياست جمهوري اعلام كنيد، قاليباف گفت: قرار شد شما از من سوال سياسي نكنيد و تنها سوالات كاري را بپرسيد.

مردم ما امروز آنقدر در اوج معرفت و شناخت هستند تا بدانند براي آينده خود چگونه تصميم بگيرند؛ لذا اين مردم هستند كه پيگيري مي‌كنند و ما بايد كارمان را انجام دهيم.

وي اعتقادات خود درمورد ايجاد مونوريل در تهران را اينگونه بيان كرد: موافق ايجاد منوريل هستيم، 9 ماه پيش نيز توضيح دادم و گفتم مخالف منوريل نيستم اما هر موضوعي كه مربوط به حمل و نقل عمومي تهران باشد نيازمند تصميم‌گيري از كانال كارشناسي است كه وقتي در مسير كارشناسي بررسي انجام شد خروجي آن منوريل نبود.

شهردار تهران افزود: حال اگر مي‌خواهند منوريل را به صورت دستوري در خط بگذارند خب دستوري بگذارند كه به نظر من اين اتفاق نمي‌افتد. قاليباف با بيان اينكه بارها گفته‌ام منوريل وسيله حمل و نقل عمومي نيست و در هيچ كجاي دنيا به اين شكل از آن استفاده نمي‌شود تاكيد كرد: از منوريل تنها در برخي از نقاط همچون بين دو فرودگاه، بين مراكز تفريحي استفاده مي‌شود كه گفته‌ايم اين را نيز كارشناسان بررسي كنند.

وي گفت: شايد در مسير دره اوين – دركه مسيري ايجاد شود تا در آنجا با ايجاد منوريل به برج ميلاد ـ ولنجك ـ نمايشگاه و از آنجا به سالن كنفرانس سران و بخش شمالي شهر متصل شود كه جنبه تفريحي داشته باشد.

به گفته وي در دنيا هر كسي كه بخواهد سوار منوريل شود بايد بيشتر از 10-12 دلار بپردازد بنابراين اگر كسي در تهران اين مسير را بخواهد بپردازد مي‌تواند مسير زيبايي را ببيند اين در حاليست كه از منوريل نمي‌توان به عنوان وسيله‌اي براي حمل و نقل عمومي استفاده كرد.

شهردار تهران در ادامه با اذعان به وجود ظرفيت و توان فني براي توسعه و گسترش مترو تهران گفت: امروز اين ظرفيت در تهران وجود دارد تا بتوانيم در طول 6 سال 157 كيلومتر مترو به خطوط مترو تهران اضافه كنيم.

بدين ترتيب كه سالي 25 تا 26 كيلومتر از اين خطوط ايجاد شود كه شهرداري تهران و بخش خصوصي توان فني اين كار را دارند.

وي افزود: ما مسئول هستيم و به مردم قول مي‌دهيم و اجرا مي‌كنيم اما لازمه آن تامين منابع توسط دولت و مجلس است.

قاليباف درباره كاهش بودجه پيشنهادي حمل و نقل دولت به مجلس گفت: من نمي‌دانم بايد به كجا توجه كنيم. بهتر است برگرديد و نگاهي به قوانين بياندازيد، مگر در بحث قانون حمل و نقل عمومي دولت مكلف نشد هر سال و در عرض 5 سال پيشنهاداتي بدهد اما اينكه بعدا اجرايي نمي‌شود ديگر دست من نيست.

وي در ادامه ضمن تشكر از نمايندگان مجلس به دليل همراهي لازم با شهرداري تصريح كرد: مجلس قدرت زيادي در جابجايي رديف‌ها ندارد اما تا آنجايي كه برايش امكان داشته به حمل و نقل تهران كمك كرده است.

به گزارش ايسنا، شهردار تهران در پاسخ به خبرنگاري كه در مورد افق 4 ساله شهرداري براي ايجاد حمل و نقلي ايمن، با كيفيت و مناسب پرسيد، چقدر دستيابي به اين افق حقيقت دارد؟ عنوان كرد: اگر من تا كنون حرفي زده‌ام كه اجرايي نكرده‌ام يكي از آنها را نام ببريد.

وي تاكيد كرد: ما براي اداره شهر در حوزه حل مشكل ترافيك، آلودگي هوا و اعصاب خردي مردم يك برنامه در طول دوره‌اي چهار ساله داريم كه آنرا كم كم به مردم گزارش مي‌دهيم.

اين در حاليست كه اگر از من به عنوان فردي مسئول حمايت‌هاي لازم صورت گيرد ظرف چهار سال حتما به نقاط قابل قبول مي‌رسيم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: