کد خبر: ۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴

اكثر مشتركان در انتظار روزي هستند كه اين وضعيت سامان يافته و بتوانند در آرامش به مكالمه هر چند كوتاه اما بدون مشكل و قطعي بپردازند.

از مشكلات هميشگي و تكراري شبكه تلفن همراه كه بگذريم اين روزها اكثر مشتركان همراه اول از اينكه هنگام برقراري تماس مشكل جديدي براي سيم‌كارت‌هايشان به وجود آمده و در زمان پاسخ‌گويي به تماس صدايشان به طرف مقابل نمي‌رسد و يا بالعكس، شكايت دارند. به‌عنوان مثال مشتركي تماس گرفته و صداي طرف مقابل را به وضوح مي‌شنود اما طرف مقابل صداي او را نمي‌شنود و مشترك به اميد اين كه با فرياد كشيدن شايد صدايش به گوش طرف مقابل برسد ارتباطش را قطع نمي‌كند و بعضا براي چندمين بار مجبور به تكرار اين تماس مي‌شود.

به گزارش ايسنا، زماني مسوولان شركت ارتباطات سيار با ارايه آمار فني اعلام كردند كه شبكه‌ي تلفن همراه كشور رو به بهبود است اما مواردي چون قطعي مكالمات، خط روي خط شدن هنگام مكالمه، كيفيت ضعيف صدا همچنان وجود داشته و در مقاطعي بيشتر احساس مي‌شود، اما در چند ماه اخير كه خود مسوولان نيز وجود اختلالات را قبول داشته و با نسبت دادن آن‌ها به توسعه شبكه، بهبود آن را به ارديبهشت‌ماه جاري وعده داده‌اند؛ اكثر مشتركان در انتظار روزي هستند كه اين وضعيت سامان يافته و بتوانند در آرامش به مكالمه هر چند كوتاه اما بدون مشكل و قطعي بپردازند.

مشتركان اين روزها همچنين از اين مورد احساس ناراحتي مي‌كنند كه تماس‌هاي اينچنيني غير از بلاتكليفي و معطلي هزينه نيز به دنبال دارد و آن‌ها ناچارند براي ارتباط يك طرفه هزينه تماس را بپردازد.

گفتني است خاموش و غيرفعال شدن سيم‌كارت‌ها براي چند ساعت نيز از ديگر مشكلاتي است كه به گفته‌ي مسوولان ممكن است به دليل قطعي فيبر نوري ايجاد شده و براي چند لحظه يا تا زمان بازسازي اين مسير و راه‌اندازي مسير پشتيبان به طول بينجامد يا دليل ديگر آن همين بحث بهبود و توسعه شبكه باشد.

اما محمدحسين فلاح اصغري - معاون شركت ارتباطات سيار ايران - پيش از اين در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا درباره‌ي اين كه چرا تماس مشتركان در مناطقي از تهران كه مشكلي از بابت نصب آنتن در آن‌ها نبوده و پوشش شبكه در آن مكان‌ها مشكل خاصي نداشته، اخيرا دچار اختلال شده است، گفته بود: در جاهايي كه مشكل اختلالات تلفني وجود ندارد و سايت‌هاي BTS نصب است، در برخي مواقع به‌دليل برگردان‌هايي كه انجام مي‌شود ممكن است اختلالاتي در تماس‌ها ايجاد ‌شود و يا در زمان‌هايي با كم يا زياد شدن ظرفيت برخي مراكز كه معمولا انجام مي‌شود، با اختلالاتي مواجه مي‌شويم، همچنين در زمان ايجاد مراكز جديد و انتقال ترافيك به اين مراكز نيز اختلالاتي ايجاد مي‌شود.

به گفته او در برگردان‌ها،‌ توسعه و اجراي سايت‌ها تا ترافيك برروي ظرفيت‌ها و يا مراكز جديد اعمال مي‌شود، ايرادات موجود خود را نشان نمي‌دهد اما زماني كه ترافيك واقعي برروي سيستم اعمال شود در آن زمان با اعتراضات يا اطلاعاتي كه از طرف مشتركان در رابطه با تماس‌ها به ما مي‌رسد از ايرادات آگاهي يافته و به رفع آن مي‌پردازيم و اين موضوع در زماني كه اكثر مواقع مشكل تماس ندارند، هم اتفاق مي‌افتد و استثنايي وجود ندارد.

اما پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا براي يافتن علت اصلي اين صدا به صدا نرسيدن‌ها تا لحظه مخابره اين خبر به نتيجه نرسيد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: