کد خبر: ۲۳۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کتاب راهنمای برندسازی مقصدهای گردشگری در مراسمی با حضور «احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران»، «مهدی جهانگیری، رئيس گروه مالي گردشگری»، «علی اصغر سفری، مدیرعامل بانک گردشگری» و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان صنعت گردشگری ایران رونمایی شد.
به گزارش روابط‌عمومی گروه مالی گردشگری، در این مراسم که در غرفه گروه مالی گردشگری در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران برگزار شد، «احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران»با اشاره به جایگاه رفیع ایران در منطقه و جهان تاکید کرد:«حوزه تمدنی ایران متصل کننده شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا است و همین عامل سبب ایجاد جایگاهی استراتژیک برای کشورمان شده است.»وی با قدردانی از زحمات گروه مالی گردشگری برای تحقق برند ایرانی خاطرنشان کرد:«برند ایران برند صلح و دوستی است و تلاش‌ها باید برای نشان دادن این مهم باشد.»مسجدجامعی به اهمیت مقوله گردشگری برای شناساندن هویت ایرانی و اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:«ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌تواند به‌عنوان یک قابلیت مهم اقتصادی و یک جاذبه عظیم فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.»وی افزود:«توسعه گردشگری کشور و توجه به حوزه برند در گردشگری، باید از دغدغه‌های بخش خصوصی و دولتی فعال در این عرصه باشد.»
 
«دکتر مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری»نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی این گروه برای توسعه صنعت گردشگری در کشور، گفت:«پیشرفت هر کشور از مسیر مدیریت به‌روز و تکنولوژی نوین میسر است و اگر در صدد توسعه و پیشرفت باشیم، باید این مسیر را درست شناسایی کنیم.»وی افزود:«این اتفاق باعث مسرت است که گروه مالی گردشگری از سرآمدان این عرصه به‌شمار می‌رود.»جهانگیری به عضویت دو شرکت عضو گروه مالی گردشگری در سازمان جهانی گردشگری اشاره و تصریح کرد: «اولویت کاری گروه مالي گردشگری، معرفی توانمندی‌های کشورمان در عرصه گردشگری به بهترین نحو ممکن و با یک شعار مشخص است و برهمین اساس، فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز کرده‌ایم.»جهانگیری تاکید کرد:«هم‌اکنون شرکت سمگا به‌عنوان نخستین عضو بخش خصوصی کشورمان در UNWTOشناخته می‌شود و بانک گردشگری نیز در حال طی نمودن فرایند عضویت به‌عنوان نخستین بانک گردشگری عضو سازمان جهانی جهانگردی است.»وی افزود:«در این راستا، دو پروژه عظیم هتل‌سازی در کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)تهران با همکاری یک برند مطرح جهانی در دست انجام است که با اجرایی شدن آن، زمینه اشتغال بیش از 350نفر فراهم می‌شود.»
 
در بخش دیگری از این آئین نیز «مهدی اسدی، مدیرعامل شرکت افق گردشگری ایرانیان» در سخنانی با اشاره به انتشار این کتاب توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و ترجمه آن در مرکز پژوهش‌های هفته‌نامه تعطیلات نو اظهار داشت: «برندسازی یکی از مهم‌ترین اقدامات در صنعت گردشگری است و می‌تواند سبب سرعت گرفتن توسعه گردشگری در کشورمان شود.» وی به نحوه فعالیت مرکز پژوهش‌های تعطیلات نو به مدیریت آرش نورآقایی اشاره کرد و گفت: «آقای نورآقایی، طراح اصلی و ایده‌پرداز درج نماد یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی است که به‌حمدالله با اجرایی شدن پروژه، کمکی به حفظ محیط زیست کشورمان خواهد شد.»وی به حمایت گروه مالی گردشگری، بانک گردشگری، شرکت سمگا و شرکت تلاشگران اندیشه کاراد از تولید و انتشار این کتاب پرداخت و گفت: «یکی از دغدغه‌های شهرهای بزرگ دنیا، برندسازی در عرصه جذب گردشگر است و امید است این کتاب بتواند در این زمینه اثرگذار باشد.»مدیرعامل شرکت افق گردشگری ایرانیان با اشاره به اینکه برندینگ در شهر تهران یکی از دغدغه‌های شورای شهر است، گفت:«این کتاب دارای مطالب و اطلاعات ارزشمندی است که می‌تواند به شورای شهر تهران در زمینه ایجاد هویت برند تهران کمک کند.»
 
در پایان این مراسم از کتاب راهنمای برندسازی مقصدهای گردشگری رونمایی و چند جلد از آن به تعدادی از حضار اهدا شد.
 
مترجم این کتاب آمنه امامی است و گروه پژوهشگران مرکز پژوهش‌های هفته‌نامه تعطیلات نو، تدوین و چاپ آن را عهده‌دار بوده‌است.
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
چند رسانه ای صفحه خبر