کد خبر: ۲۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
شفاف از مکان های اجاره ای یک شبه گزارش می دهد

واگذار کننده گان این خانه ها در گفت و گو با خبرنگار «شفاف» که به عنوان مشتری با آنها تماس گرفت متفق القول اعلام کردند که این خانه در مدت اجاره در اختیار شخصی است که آن را اجاره کرده و ورود آن شخص با هر کس یا کسانی در این خانه ها آزاد است!

سرویس اجتماعی شفاف: سفر رفتن در ایران مدتی است که برای همه آسان نیست .از هزینه های بالای وسایل نقلیه مانند هواپیما و قطار  و اتوبوس گرفته تا 1000 تومانی شدن نرخ بنزین و گرانی هتل ها و مسافر خانه ها همه و همه سفر رفتن را برای بسیاری از خانوارهای ایرانی سخت کرده است.

حالا اگر همه ابزار ها و وسایل سفر هم فراهم باشد و بشود عازم سفر شد، کافی است به دلیل حواس پرتی مدارک شناسایی خانواده جا بماند  و یا اصلا یک دزد بد ذات کیف مدارک شناسایی را سرقت کند و دست مسافران را در پوست گردو بگذارد!

آنوقت است که مصیبت تازه آغاز می شود چرا که به دلیل عدم پذیرش هتل ها و مسافرخانه ها بدون مدارک شناسایی با زن و بچه  باید شب را در خیابان و گوشه پارک سپری کرد یا آنکه 7 خان رستم را طی کرد و با مراجعه به اماکن و نیروی انتظامی  و با احراز هویت،  مجوز حضور در هتل یا مسافرخانه ها را دریافت کرد.



البته در برخی از شهرها مانند شهر های شمالی کشور ، ویلاها و اتاق های شخصی هستند که به مسافران اجاره داده می شوند اما حتی اکثر این نوع ویلاها و خانه ها هم از مسافران تقاضای مدارک شناسایی می کنند و کم هستند افرادی که خانه خود را بدون مدارک شناسایی در اختیار دیگران می گذارند.

حالا اما در پایتخت این مشکل بدون مدرک شناسایی بودن افراد خیلی راحت با چند آگهی اینترنتی در سایت هایی مشخص حل شده است. در این سایت ها خانه های شخصی تبلیغ شده اند که برای 1 روز و حتی چند ساعت اجاره داده می شوند و جز کارت ملی اجاره کننده و پول هیچ مدرک شناسایی طلب نمی کنند!

خانه های مبله ای که نرخ اجاره آنها از شبی 100 هزار تومان و ساعتی 60 هزار تومان تا نرخ های میلیونی  متفاوت است اما دسترسی به آنها آنقدر آسان است  که راه را برای هر کاری باز می گذارد!



واگذار کننده گان این خانه ها در گفت و گو با خبرنگار «شفاف» که به عنوان مشتری با آنها تماس گرفت متفق القول اعلام کردند که این خانه در مدت اجاره در اختیار شخصی است که آن را اجاره کرده و ورود آن شخص با هر کس یا کسانی  در این خانه ها آزاد است!

البته یکی از این مالکان خانه که متوجه شد تماس شفاف برای تهیه گزارش است نه اجاره خانه با فرافکنی  و لحن تند به خبرنگار شفاف گفت : این رفتار شما در کار ما اخلال ایجاد می کند، کار ما را خراب نکنید.

این اتفاق در حالی در پایتخت رخ داده که این روزها  هشدارها در خصوص کاهش ازدواج و باروری خانوارها کاملا جدی شده و در این میان از هر راهی برای تشویق به ازدواج  استفاده می شود حتی ازدواج موقت .

مساله ازدواج موقت به عنوان یک راهکار برای  افزایش ازدواج و بالا بردن نرخ ازدواج مطرح شده تا جوانان و حتی کسانی که توانایی داشتن چند همسر را دارند بدون داشتن مسئولیت های آنچنانی زندگی و هزینه عروسی و مسکن و غیره به ازدواج تشویق شوند و از فساد در جامعه جلوگیری شود و در واقع می توان گفت وجود این نوع خانه ها نیز پاسخی است به نیاز به داشتن محلی برای ارتباط !

خانه هایی که نتیجه ای جز افزایش فحشا و فساد در پایتخت ندارند و به طور حتم افرادی که این خانه ها را اجاره می کنند ، برای اقدامات شرعی به چنین مکان هایی احتیاج ندارند!

این خانه ها که از سوی جوانان یا مردان و زنان متاهل  و معمولا بدون اطلاع خانواده ها اجاره می شوند در واقع مکانی است برای گرفتن میهمانی های آنچنانی، مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان و رواج فساد و بی بنده باری و روابط آنچنانی که نه در شرع پسندیده است و نه در عرف!

نکته مهم تر هم اینجاست که تجربه نشان داده، پایتخت و رفتارهای اجتماعی که در آن رخ می دهد همواره الگویی برای سایر شهرها و استان های کشور بوده  و مسلما رواج این نوع خانه های اجاره ای در تهران، سرمنشایی خواهد بود برای گسترده شدن بساط آنها در سایر شهرهای کشور و دامنه دار شدن فساد از پایتخت به سایر نقاط ایران.



در هر حال سوال اصلی که در این میان هنوز هیچ مقام مسئولی به آن پاسخ نداده این است که آیا با افزایش این نوع خانه ها که حتی ساعتی هم اجاره داده می شوند، دیگر جوانان زیر بار مسئولیت ازدواج خواهند رفت؟

آیا با رونق این مسائل می توان امید داشت که نرخ ازدواج بیشتر می شود و جمعیت کشور افزایش می یابد؟

اصلا آیا باب فساد و فحشا با رواج این نوع خانه ها باز نخواهد شد؟

از سوی دیگر نکته ای که سبب تامل و درنگ بیشتر در اینگونه اقدامات می شود، هزینه گزافی است که صاحبان این منازل برای اندک مدتی از افرادی که به دنبال خانه ای خالی برای اهداف خود می گردند، می گیرند.هزینه ای که البته برای بچه پولدارهای تهران و قشر ثروتمند پول خردی بیش نیست اما در هر حال برای قشر متوسط و ضعیف بسیار زیاد محسوب می شود و به همین دلیل شاید بتوان گفت بیشترین مشتریان این خانه قشر ثروتمند جامعه هستند اما در واقع اینطور نیست چرا که ثروتمندان معمولا خانه ای برای شیطنت های مجردی خود دارند و این قشر متوسط جامعه است که نیاز برای بودن چنین خانه هایی را ایجاد کرده است.

این در حالی است که با همین میزان پول یعنی  شبی 100 هزار تومان به بالا می توان در یک هتل یا مسافرخانه آبرومند اقامت کرد و بنابراین تنها مزیتی که این مکان ها را نسبت به هتل و مسافرخانه ها ارجح می کند،  بی بند و باری است که در مورد این منزل ها رعایت نمی شود و بساط فحشا و گناه را به راحتی هر چه تمام تر برای آن عده از افرادی که پایبندی به خانه و خانواده را ندارند، آماده می کند.

در حقیقت، ماجرای خانه های مجردی به ما ثابت کرد که حقیقتا معضل ازدواج آن چنان ربطی به مشکلات مالی ندارد و بخشی از همان قشری که می گویند به دلیل مشکلات مالی ازدواج نمی کنیم، حاضرند به چنین خرج هایی تن دهند.

واقعیت این است که معضل ازدواج، ریشه در مسئولیت پذیری و تعهد دارد و مشکلی فرهنگی است، نه اقتصادی.













ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵۴
در انتظار بررسی: ۶۰
غیر قابل انتشار: ۶۶
زبل خان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
48
62
عجبا آخرالزمان شده!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
عقد موقت سنت پیامبر نیست
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
آفرین جلو اینکارو بگیرین بذارین دخترای ما برای رفتن به امارات وقطر 55درجه ناچار بشن بیست سال پیش یک عرب 90 ساله باشند
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
عقد موقت سنت پیامبر نیست؟؟؟؟ علت مخالفتت اینه که یا خانم هستی! یا بی اطلاع از مسایل و احکام دینی، یا پیامبری که می گی پیامبر دیگه ایه!!
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
احتمالا از اهل تسنن هستین که می فرمایید از سنت رسول الله نیست.
شمس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
با سلام،
کوتاه ترین راه، همیشه بهترین راه نیست.
ضرورت دارد تشکیلات ها و سازمان های حمایتی و پشتیبانی کننده برنامه کار ارائه دهند و با ارائه بیلان های مستند پاسخگوی عملکردهایشان باشند.
حسین از کاشمر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
جناب پیام و جناب حمید
اگر سنت پیامبر است و ناراحت نمیشید یکی از بستگان خودتون (نمیگم بستگان نزدیک) به عقد ناشناس (15:49) دقیقه در بیاورید؟فقط یک ساعت نه بیشتر
پیامبر اکرم متمم و مکمل مکارم اخلاق بود. گول این حرفا رو نخورید. بنیان خانواده با این بدعت ها از هم میپاشه
دم شفاف گرم که همیشه طرفداره حق بوده و هست و فقط شفاف سازی میکنه
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
با نظر حسین موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
باچی موافقی یکی از کسان نزدیک را به عقد موقت درآورند
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
این کارا همش کلاه شرعیه...فقط خودتونو گول میزنید...آدم باید با وجدان زندگی کنه.این نهایته پستیه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
31
214
وقتی برای رفع نیازهای جنسی هزار محدودیت وجود داردپیدایش چنین پدیه هایی در جامعه طبیعی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
منفی اشتباه شد
توکلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
واقعا الان مردم ما خیلی محدود اند؟ پس آزاد بشن چی میشه؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
مردم برای شما مشکلی ایجاد کردن جناب توکلی ؟؟؟
خدایی نکرده تعرضی شده بهتون؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
تعرض یعنی لات بازی و دختربازی و ... که فضای عمومی را به لجن کشیده جناب تاشناس...!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
با سلام،
معضل بیکاری بهمراه ناهمگونی در توسعه اقتصادی و فرهنگی برخی از اقشار جامعه ، علت العلل مشکل است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
ازدواج رو پس برای چی گذاشتن؟؟؟؟؟ جناب ناشناس این عمل به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.
ترلان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
7
49
چه کسی مسئوله؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
با سلام،
همه مسئول اند.
ربز و درشت؛ کوچک و بزرگ.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
همه مردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
2
66
خوب تمام درها قفله بلاخره راهی برای خروج از فشار پیدا میشه ولی این راهها معمولا غیر اصولی هستند مثل همین پدیده بهتره مسئولین بازنگری کنن و برای تخلیه قانونی جامعه از فشار راه مدیریت شده را قانونی کنن و در ....رو بصورت نظارت شده دوباره باز کنن . دیگ زودپز هم سوپاپی جهت تخلیه فشار و بخار داره اگه اونو ببندیم بخار بصورت خطرناک از هر جایی بیرون میزنه و خسارت باره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
79
20
رفع نیاز جنسی از هر طریقی ؟؟؟؟؟؟
دوست داری با خانواده خودت هم این کارو بکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
چرا فکر میکنی نیاز جنسی فقط مال مرد هاست؟
قدیم هم فکر میکردن اعتیاد مال مرد هاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
برو با این حرفت خود تو با این تفکر بیچاره ترین بشری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
الان چه ربطی داشت به خانواده دیگران.مگه خانواده شما به راحتی خودشو در اختیار دیگران میزاره که این حرفو میزنی.یه قشر آدمهایی هستن که یا کارشون اینه که هیچ یا صیغه می شن که اونم به خودشون مربوطه بدی و خوبیش.لااقل ادب رو رعایت کن و اسم خانواده کسی رو که نظرشو می زاره نیار
زینال شمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
اولا که کسی طرف رو مجبور نکرده خودش صیغه میشه
دوما با این آمار بالای طلاق و مشکل شدن ازدواج نیاز جنسی خانومای مطلقه و جونای مجرد چجوری باید حل شه؟

جای غر زدن راهکار بده
زبل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
40
26
کارهای غیر مجاز و غیر اخلاقی ثروتمندان باید ریشه کن بشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
9
47
وقتی تفکیک پیش میاورند برای کار دختر نره سرکار برای پسرهم که کار نیست یا گزینشی انجام می شود همین است دخترمانده بیکار توی خانه پسرهم که بیکار خوب تمام این کارها از بی کاری است دختره پول نداره نمی تواند به پدر بازنشسته خود بگوید مانتو ، کتاب و وسایل می خواهم طبق گفته خود شما بخاطر 150 هزار تومان تن فروشی می کند کجای این اسلامی است می دونم که نظر بنده را نمی گذارید متاسفم
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
اون به خاطر پول
آقا به خاطر چی؟
هوس
ولی چرا اینو نمینویسی؟ همه چیو مقصر دختر و بی پولی اعلام میکنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
من خودم دخترم ولی واقعا دخترایی که دوروبر خودم میبینم همه از طبقه مرفه هستن و به پول کاری ندارن...
من با این حرف مخالفم.اگه زن کار نکنه 1.تعداد کار برا مردا بیشتر میشه
2.زودتر ازدواج میکنه چون اینجوری الکی خودشو نمیکشه که من مهندسم شوهرم باید دکتر باشه
كامراني
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
خانمي كه اين درج كرده حتما حتما قصد دارد براي آزادي و راحتي خودش توجيح و كلاه شرعي درست كند. قطعا در اينگونه نظرات نيت پليدي نهفته است
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
دوستان عزیز همه اینها حاصل تغییرات در فرهنگ ماهست ما دچار نوعی از هم گسستگی فرهنگی شده ایم نمیدانیم به کجا تعلق داریم آنچه که داشتیم وآنچه که فعلا" تبلیغ میشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
43
37
ازدواج موقت در رساله هم آمده است و احادیث بسیاری در ثواب آن آمده است
میدونم چرا بعضی فکر میکنند که گناه بزرگیه و مخالفت میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
برای این مخالفت هست که خیانت در خانواده ها رنگ شرعی و قانونی میگیرد وبه دنبال ان از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها و افزایش زنان مطلقه و بچه های طلاق و باز به دنبال ان بی بند وباریهای انتقام گیرانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ازدواچ موقت برا زنان بی سرپرستی مسنی بود که با داشتن چند دختر وپسر امکان ازدواج نداشتند از یکسال تا نود ونه سال اما الان شده دختران جوان شانزده هفده ساله شده شغلشان
ناشناس
United States
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
مطمئن باش تو هیچ دین و آیینی(مخصوصا اسلام عزیز) ،هوس بازی قابل قبول نیست، تا چه برسه به اینکه ثواب هم داشته باشه!
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
دوست عزیز تمام آنچه در قرآن و روایات آمده است را قلب ووجدان انسان آن را به نفع خویش می داند و عمل به آن را در تضاد با جایگاه و اعتقادات وارزشهای خود نمی بیند. بیایید برای یکبار هم شده به این فکر کنید اگر واقعا ازدواج موقت شرعا حلال است چرا مادوست نداریم فرزندان و خانواده ما به سوی ازدواج موقت بروند و ان را توهین به خویش می دانیم؟ بیایید عاقلانه بیندیشیم
آنامیکا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
ناشناس 15:51 ما که حرفی نداریم، میشه یکی از نزدیکان خودت رو به عقد یک مرد به مدت دو ساعت در بیاری؟آخه ثواب داره و ما هم که فک نمیکنیم گناه بزرگی باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
پس خواهر خودتم به عقد موقت يكي در بيار كه بيشتر ثواب كني . فقط مرداي هوسباز با عقد موقت موافقن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
به من باشه که حاضر نیستم حتی خواهرم به عقد دائم در بیاد :/
حتی دوست ندارم بدونم چجوری بدنیا اومدم :/
اگر دست من باشه خیلی چیزهای دیگه هم باید محدود میشد
من نیاز خواهرم رو درک نمیکنم . پس به دین احترام میذارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
18
28
شما اگر بگویید که خطبه صیغه را خواندم و کتبی هم نباشد حلال است و اصلا فحشا نیست
لطفا به جای این تیتر به همه یاد بدهید خطبه صیغه را بخوانند تا حرام نباشد و ضمنا از نظر قانونی هم به مشکل نخورند
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
یعنی اون دوکلمه عربی در اصل کار تغییر میده؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
نه علی جان چیزی رو تغییر نمیده ولی منصف باش و قبول کن که حتی یه قانون ناقص و بد بهتر از بی قانونیه ...
میدونی هرچیزی رسم و رسوم خودشو داره فکر میکنم منظور ناشناس 15:55 صرفا زبان عربی نیست ، مقصود اینه که یه قیدی وسط باشه بالاخره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
6
8
شاید اصلا صیغه و اسلامی نباشد اونوقت تکلیف چیه؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
14
18
شما هتل بخواهی بری باید صیغه نامه کتبی و هزار دردسر داشته باشی ولی طبق شرع برای صیغه فقط نقل شفاهی خطبه صیغه کافی است و حلال و لذا هیچ گناهی و جرمی بر کسی که یک ساعت این خانه را اجاره کند نیست
فقط زن حواسش باشد که عده را باید نگه دارد قاضی بداند خطبه قرایت شده و در مورد عده نیز سوال شده موضوع حل است و مشکلی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
13
22
احسنت به این اجاره دهندگان باید استقبال کرد فقط باید شرعیات موضوع را به اجاره کنندگان گوشزد کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
41
یه زمانی یه بنده خدایی گفت که هر مسجدی بغلش حتما یه سرویس بهداشتی هم میخواد. بعد یه عده گفتن حاج آقا این حرفا چیه ما میخوایم مدینه فاضله اسلامی بسازیم از این چیزا نمی خواد.
حالا الان نتیجش رو ببینید که چه بلایی سر حامعه ما داره میاد

تازه این فشار جنسی فقط یکیشه اونم فک کنم یه نسل طول بکشه اصلاحش کنن :|
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
اونا خيلي اينده رو خوب ميديدن يعني 30 تا 40 سال جلوتر فكر مي كردن ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
3
40
خوب مگه برخی از ازدواج موقت و صیغه حمایت نمی کنند خوب صیغه و ازدواج موقت هم جا و مکان می خواد یا نه؟ وسط خیابون که نمیشه!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
6
69
فقط باید شهر نو مجددا باز بشه. بوی تعفن تن فروشی تمام شهر تهران رو گرفته و سطح شهر تبدیل به یک توالت بزرگ شده.
البته نه آخرالزمانه و نه اتفاق خاصی افتاده. پدیده تن فروشی از ابتدای تاریخ وجود داشته و خواهد داشت. در تمام دنیا برای مقابله با این پدیده مکانهایی در نظر گرفته شده تا از سرایت آن به دیگر نقاط شهر جلوگیری به عمل آید.
در شهری مثل پاریس تن فروشها باید در یک محله خاص که جنگلی در نزدیکی پاریس است این کار را بکنند. کارت دارند. توسط پلیس و مراکز بهداشتی روزانه کنترل می شن. اگه کسی بخواد در سطح شهر این کار رو بکنه پلیس فورا اونو دستگیر می کنه. به همین سادگی .
متاسفانه در ایران زن و بچه مردم آسایش ندارند. فرقی هم نداره چادری باشی مانتوی باشی مومن باشی نباشی . کنار خیابان منتظر بمونی صد تا ماشین جلوت وامیسه و مزاحمت ایجاد می کنند.
خلاصه اینکه در شهری مثل تهران هیچ مردی جرات نمی کنه ناموسش رو با خیال راحت از این ور شهر بفرسته خونه خالش در اونور شهر. حتما آژانس می گیرند و صد بار هم با موبایل کنترل می کنن. رسیدی رسیدی رسیدی رسیدی رسیدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
اخرش هم بیچاره با موبایل خاموش ناموسش روبرو میشه!!!
H
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
معلومه که چادری و مومن با بد حجاب و غیر مومن فرق می کنه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
33
9
يعني ايمان ما اينقدر سسته برادر دست بردار!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
منطقی باش برادر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
23
6
يعني ايمان ما اينقدر سسته برادر دست بردار!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
25
28
اينها همه سوغاتي دولت قبله و اونها بودند كه رو صيغه پافشاري كردند وروي جوانها را باز كردند وبعدش هم با اون سوء استفاده هاي مالي كه شد ،همينه عاقبت!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
چرا مزخرف می گی فساد دنیا رو برداشته کار هالییود وماهوارهاست همه دنیا رو قساد گرفته نه امریکا نه اروپا نه هیچ جای دنیا پنجاه سال پیش این طوری نبود شیطان به کمک شیطان بزرگ همه گناه ها رو عادی چلوه میدن قبلا فساد مال یک طبقه خاص اجتماعی یود دلی حالا به همه افراد از هر طبقه کشانده شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
موافقم چراکه دولت قبل با اصرار به افزایش صیغه در جامعه ، بدون برنامه ریزی در خصوص توجیه مردان و زنان و بالا بردن فرهنگ این امر، در اصل به افزایش جرایم اصرار کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
2
6
وار را آب برده است !!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
3
3
شاید اصلا صیغه و اسلامی نباشد اونوقت تکلیف چیه؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
معمولا کسای که تن فروشی می کنند به این چیزا توجه ندارند وبراشون مهم نیست در ازدواج موقت عده نگه داشته میشه که برای کسای که شغلشونه نمی تونند خودشون محدود کنند همیشه هم دلیلش فقر نیست خیلی وقتا زیاده خواهی وره صد ساله رو یک روزه طی کردنه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
6
72
اولین جرم بزرگ در کشورهای غربی دروغه
دومین جرم بزرگ در کشورهای غربی تجاوز به عنفه
در فرانسه اگه کسی با یه دختر زیر 18 سال بره هتل حتی به دلخواه دختر جرمش سه سال زندان و 35 هزار یورو جریمه نقدی است. شوخی نمی کنم.
فاحشگی در اروپا یک شغل محسوب می شه و محل خاصی هم داره.
ده سال اروپا زندگی کردم. نه دیدم ماشینی برای زنی بوق بزنه و نه دیدم کسی برای ناموس مردم مزاحمت ایجاد کنه. اولا که فرهنگ مردم بالاس و اینکارو نمی کنن اما اگه کسی این کارو بکنه قانون پدر صاحب بچه رو درمیاره.

من مطمئنم مسئولان از من و شما بهتر این مسائل رو می دونن منتها تف سر بالاست چرا که می گن اگه ما به این مسائل اعتراف کنیم و بخواهیم براش چاره جویی کنیم تمام دنیا می گن ببین اینا که می گفتند ما انقلاب کردیم و مسلمانیم عاقبتشون چی شد. متاسفانه مقامات ما توی این پارادوکس گیر کردن.
ولی من معتقدم باید این واقعیات را قبول کنیم و به دنبال راه حل باشیم. گور بابای هر کی و یا هر کشوری که می خواد در مورد ما حرف بزنه. به خدا مهم نیست از این تضاد بیاد بیرون.

به خدا این مشکل رو اگه حلش کنید، مصرف بنزین و ترافیک و آلودگی هوا کم
میشه ( طرف برای پیدا کردن یه سوژه 50 کیلومتر توی شهر دور می زنه )
درآمد مالیاتی بالا می ره
قیمت خونه می آد پایین ( دهها هزار خانه مجردی در تهران وجود دارد)
بهداشت فیزیکی و روانی رعایت میشه
و از همه مهمتر شهر تمیز می شه و امنیت اخلاقی به جامعه برمی گرده .
از ما گفتن بود
شفاف جون بدرج شاید دلسوزی اینو خوند
رضا1360
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
اینا را یادت رفت داش مسعود که من میگم اگه فاحشه خونه ها دوباره باز بشه کیفیت نون ها بهتر میشه لاستیک ماشین ها دیگه پنچر نمیشه ، جورابهای کسی دیگه بو نمیده ،چاله چوله های خیابون ها پر میشه .
مرد حسابی فاحشه خونه مگه کفش تن تاکه که همه مشکلات را حل کنه برو عمو از خدا بترس
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
آقا مسعود خيلي به نكته هاي خوبي اشاره كرديد حرف دل بيشتر ما همينه خيلي خيلي ممنون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
رضا 1360
شما سن و سالت قد نمیده حرفای مسعود رو بفهمی پدرجان .
اون موقعها که توی همین تهرون بی درو پیکر یه جایی به اسم شهر نو و جمشید و قلعه بود و تن فروشها کاسبی رسمی میکردن ...اگه فقط صد متر بالاتر از اونجا فرض کن چهارراه لشگر فعلی ، پلیسا یا بقولی آجانا یکی از همین فواحش رو میدیدن که داره ول میچرخه بابایی ازش درمیاوردن که از شکر خوردنش پشیمون میشد .یعنی مردم میدونستن هرجایی قانون و مقررات خودشو داره ...مثه بازار که هر صنفی یه راسته بازارو به خودش اختصاص داده .
اینه پدرجان ...ادای آدمای خیلی حزب اللهی رو درنیار چون ما اونا رو هم 30-40سال پیش دیدیم ...اینطوری مثه امروزیا نبودن ...مقید بودن و ماخوذ به حیا
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
کسی میتونه به من بگه تفاوت بین صیغه دو ساعته با فاحشه خونه ای که شفاف درج کرده در چیه؟بخدا هیچ تفاوتی ندارن الا اینکه در صیغه یک مهر قانونی و شرعی بهش میزنن. دوست من آقا مسعود، اسلام بهترین راه حل رو برای ملتش قرار داده که ازدواجه دائم هستش و با اون بنیان خانواده محکم میشه. وقتی از لحاظ جنسی آروم باشی، به پیشرفت کشورت کمک میکنی. تو اسلام ازدواج میکنن و آروم میشن و تو اروپا تو فاحشه خونه تخلیه میشن. اما تو ایران تکلیف نامعلومه، یه عده دنبال صیغه هستن، یه عده فاحشه خونه زدن و یه عده ازدواج میکنن. به خاطر اینه که مریض های جنسی زیاد میشن. دلیل این سر در گمی ریشه در چند چیز داره:
1- بدعت های که وارد دین شده اند و یا خیلیا به نفع خودشون و برای کسب و کارشون این نو آوری ها رو اشاعه میدن
2- فقر که دیوار به دیوار کفره
3- مهم نبودن قضیه ازدواج دائم برای جوانان از دید سر دمداران
4- مسئولیت پذیر نبودن ماها و خیلی دلایل دیگه.
آقای مسعود درست میگن تا حدودی اما جناب رضا، و فاطمه خانم شما برید بگردید دلیل این چیزها رو فقط در یک چیز پیدا خواهید کرد: تعصب. شما متعصبانه با قضایا برخورد میکنید، مطمئن باشید تا این لفافه از جلو چشمتون برداشته نشه، اوضاع همینه که هست.
تشکر از شفاف عزیز که حقایق رو میگه
کو یر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
12
اخه چرا به همه چیز بچشم جرم نگاه میکنیم.اساسا میدانیم برای چه خلق شدیم همه هش فضولی در مورد دیگران.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
4
19
ااصولا طبیعت انسان طوریه که از هر چیزی بیشتر منع بشه بیشتر طرفش میره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اتفاقا در این موضوع منع نشده شدیدا تشویق میشه توسط ماهواره ها اهنگها فیلم ها عکس ها جتی صدا وسیمای خودمون جوان هزار مشکل برا ازدواج داره اما برای جرام راه همه جوره براش بازه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
3
7
همه ی دوستان اظهار نظر کردن و اگثریت هم درست گفتن ....چرا که این موضوع اصلا نیازی به بحث گذاشتن موضوع نداره .........همینطور که خوردن سه وعده ی غذایی نیاز به بحث نداره .........حالا شاید انسان بتونه سه وعده ی غذایی رو دو وعده وبا سختی به یک وعده تبدیل کنه ولی اصلا ممکن نیست که بشه بدون غذاخوردن به زندگی ادامه بده ...........موضوع بالا هم همینطوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
4
10
ااصولا طبیعت انسان طوریه که از هر چیزی بیشتر منع بشه بیشتر طرفش میره
خیری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
35
فقط درایران است که یک تیتر معمولی اجاره میتونه سرفصل یک بحث جنسی بشه!
ناشناس
United States
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
گل گفتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
6
ایجاد خانه عفاف اسلامی
ایجاد صیغه
جمع آوری فاحشه ها
ایجاد خانه عفاف در مناطق مختلف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
8
7
قبلا پسر تا بیست نرسیده حتما ازدواج می کرد ازدواجها هم ساده بود اما هرچی پولدارها هر کدام سنتی به ازدواج اضافه کردند پولدارها به جای تولید رو به دلالی اوردند قیمت مسکن دقیقه به دقیقه اضافه شد جلا سن ازدواج رسیده به سی پنچ سال چهل سال نتیجه همین میشه تجملات تشریفات بی حجابی راجت بودن ارتباط دختر پسر اعتیاد افزایش طلاق همه همه این وصعیت رو باعث شد البته این فساد روز افزون جهانی است در خیلی جاها از شدت فساد همجنس گرایی مد شده همه اینا سوغات فرهنگگ شیطانی هالیودی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
2
14
چرا همه ذهنا رفته يه جای ديگه ، بابا شايد مشتری اين خونه ها مسافرايی باشن كه نخوان هزينه زياد برای هتل بدن ويا نخوان مسافر خونه های كثيف برن...
صحرا
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
2
کاش ... و هزاران کاش ؟؟
جوان 28 ساله
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
3
17
به نظر من همون طوری که برای احساس نیاز به غذا رستوران وجود داره برای اجساس نیاز به رابطه جنسی و تخلیه جنسی هم باید کاری بشه.به خدا چهار سال قبل دانشگاهم تموم شد بیکار بودم پول نداشتم خیلی فشار روم بود خدا رو شکر تونستم کار پیدا کنم ازدواج کنم و زندگی ای ابتدایی برای رفع نیاز های ابتدایی ام داشته باشم الان درک میکنم این جوونایی که بیکارن و نمی تونن ازدواج کنن چی می کشن یه عده هم تو ناز ونعمت غلط می زنن و دم از اسلام و شرع و قباحت این مسئله می زنن به خدا این گناه بزرگیه که بگیم راضی می شی با ناموس خودتم همین کارو بکنن و ندونی داره تو این مملکت چی می گذره والله اینایی که همیشه توپشون پرده اطلاعی ندارند که داره چی میگذره جونی که تأمین جنسی نشه شاید عقده ای بشه و کاری به تر و خشک نداشته باشد همون طوری که وقتی گرسنه میشیم.
باید منطقی باشیم و از این توجیحات منتسب به شرع و اسلام دست برداریم و تفسیر درست داشته باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
0
بلاخره مسئولین نظام باید پیشقدم شوند و این مسئله را حل کنند.در کشورهای دیگر با توجه به قوانین خودشان راه حل دارند. مثلا در استرالیا شهرنو دارند. در انگلستان شهر نو ممنوع است. اما ارتباط دو نفر بدون واسطه آزاد است.
perred
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
12
همه چیزو گرون کردن زندگیمون فلاکت بار میگذره حالا شما فقط گیر دادین به ساپورت و خونه های اینجوری بقیه مسایل حاشیه ای ولی کور خوندین مردم انقد شعور دارن که بدونن این مسایل فقط واسه منحرف کردن اذهان عمومیه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
2
سلام
بشینیم دوباره فحشا رو تعریف کنیم وبه یه اجماع برسیم .به نظر میرسه این کار لازم باشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
4
مهریه های بالا و فرهنگ شدن مطالبه مهریه جوان ها را از ازدواج گریزان کرده است. این راه حل قانونی می خواهد . چه کسی چک سفیدامضا به دیگری می دهد؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
4
8
یه مسجد هم ده تا توالت داره.اگر کاواره ها نباشن تموم جامعه به گند کشیده میشه اونوقت کی میخواد این خسارتها روجبران کنه چجوری میدونید چند قرن طول میکشه بچه های این مرزو بوم نابود شدن به خاطر یک غفلت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
7
هر کشور و جامعه ای که ادعا کنه فحشا نداره فقط دورغ گفته و هیچ کس هم نمی تونه اون رو ریشه کن کنه.
بحث من اصلا این نیست که زنه مقصره یا مرده بحث اینه که باید کاری کرد که صدمات اجتماعی و بهداشتیش کم بشه.
از بین بردن خانه های اجاره ای هم اصلا کمکی به افزایش ازدواج جوانان نمی کنه
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
4
بااحترامي كه به همه نظرات قائلم " ولي من معتقدم بايد ازدواج موقت باشه وزنان متاركه اي فقط بتونن اين كاروبكنن نه دختراي 16سال تا20سال بعدشم اگه اين شرايط نباشه جوونا ميفتن دنبال زناي شوهر دار و توي جامعه ما همش زنا ميكنن و نصف زناي شوهر دار الان بايكي ديگه هم هستن يكي ازدلايلش همينه ودلايل ديگه كه مربوط به اين موضوع نميشه
نا نا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
فقط زنا نیستند مردای زنوبچه دار هم دنبال زن های خیابونی مرن یا صیغه دو ساعته وازدواج موقت وبعد زندگی هاشون به هم میخوره زن و بچه ها در به در در جامعه میشوند تازه هزار جور مریضی مقاربتی هم هدیه زن بی چاره اشون میکنن تازه کدوم دختر وپسر با ابرو و خانواده داری دنبال صیغه و ازدواج موقتند؟باید ازدواج دایم را ساده بگیرن ودولت تبلیغ برای ازدواج دایم و اسان و ساده کند وشرایط برای جوونا فراهم کند وگرنه بقیه موارد جز فساد وبچه بی سرپرست چیزی به ارمقان ندارد
مشاور خانواده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
4
من با این خانه ها موافق نیستم اما نیاز جنسی یک نیاز فطری و غریزی هست و باید راههای شرعی و قانونی برای پرداختن به اون آزاد باشند و با انکار مسئله، هرگز نمی توان آنرا حل کرد!
غلامحسین تسبیحی
United States
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
1
شروع بکار و رواج اینجور مراکز ابتداء درایستگاههای اصلی قطارهای ژاپن بود که مسافرین زن و مرد آشناشده در قطارها بعدازپیاده شدن ازقطارها برای باصطلاح استراحت ساعتی به این هتل ها مراجعه میکردند و میکنند. تعداد این هتل هارا تا چندی پیش 35000 آمارداده اند که ازقرارمعلوم مرتب درحال افزایش هستند.
آنامیکا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
غیر از آمریکا شما ژاپن هم رفتی ناقلا؟چه آمار دقیقی. به هر حال این دفع افسد با فاسد نیست. اگرم باشه روزی باز گریبانگیر ملت خواهد شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
3
چه نانهائی میخورند عده ای از این مردم ؟؟؟؟!!!
ناشناس
-
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
7
وقتی این همه مشکل برای نسل موجود، وجود داره، و راه حلی هم نداره. باز هم می خواهیم جمعیت را زیاد کنیم و به خیل این افراد مشکل دار اضافه کنیم. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دغدغه مجلسی ها افزایش جمعیت است. نه مشکل جمعیت موجود.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
با سلام،
اگر به قصد فتح قله ای از منزل خارج شوید ولی برنامه کاری نداشته باشید در سر همان اولین چهار راه سر خیابان راه خود را گم می کنید و اگر به راه خود ادامه دهید ممکن است از کویر برهوت سر در آورید و یا به قعر دره ای پرتاب شوید.
موضوع ضرورت "افزایش جمعیت" یک برنامه راهبردی است برای دست اندرکاران و برنامه ریزان کلان کشوری تا اقدامات خود را سمت و سوی دهند برای ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال زایی و بالابردن استاندارد های زندگی در تمام عرصه های اجتماعی.
آنامیکا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
"افزایش جمعیت" به چه قیمتی اقای علی؟ به قیمت از بین رفتن اساس خانواده؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
7
هرزگی تمامی نداره جامعه رادریابید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
12
من ترجیح میدم نسلم منقرض بشه اما بچه هام توی این جامعه بدنیا نیان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
صددر صد موافقم . ما بچه شديم كجا رو گفتيم الان كه 32 سال مونه آرزوي يه پرايد مونده به دل مون . حالا يه نفر بيگناه رو بوجود بياريم تو اين دنياي پر از استرس و دغدعه و وحشتناك...
شعله
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
2
یه کم فکرکنید ببنید این همه منکروفحشاوخیانت به خانواده وبی بندوباری ریشه اش کجاست؟ بنظرتون این یک ترفند سیاسی برای نابودی فکرواندیشه جوونا نیست؟ ایا فقر وبدبختی یکی دیگه ازدلایل الودگی به بی اخلاقی نیست؟پس همگی برای اصلاح جوونها ونابودی مسولانی که فقط بلدن شعاربدن،دعاکنیم.
ّهفت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
0
شفاف کم زنگ بزن بهشون دیگه :|
تو کارشون تداخل ایجاد نکن !!!!!!!
یاسی
United States
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
1
خخخخخخخ .......
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
1
2
این واقعیت انکار ناپذیر بشره که هزاران سال دقدقه بوده باید راه حل داشته باشه. اگه دو طرف راضی باشن کافیه این عین شرعه ربطی هم به خانواده من و تو نداره. محدودیت و حساسیت جامعه ما خیلی بالا رفته واین مثل دیگ تحت فشار خیلی خطرناکه باور کنید. ما نیاز به کم کردن و تغییر حساسیت جامعه در این خصوص داریم باور بفرمایید این موضوع فقط حوس رانی صرف نیست یک واقعیت اجتماعیه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
1
3
ناشناس
میترسم عاقبت تهران با این همه فساد مثل عاقبت اقوام گنهکار اشاره شده در قران کریم بشه یه زلزله ای چیزی بیاد و ...خدابه همه رحم کنه
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
2
5
خودمون را گول نزنیم حالا که مسئولین نمیتونن خانه عفاف را آزاد کنن جامعه به صورت خود جوش به این سمت میره چون فعلا این تنها راهه بله باید ازدواج موقت وجود داشته باشه و این منازل که فعلا محلهای امن ازدواج موقت هستند هم باید وجود داشته باشه تو ماشین و جاهای خلوت که بدترین نوع رواج فحشاس من بارها این رفتار رو شب توی ماشین دیدم
مطمئن باشید دختر پسرهای دیگه ای هم از اونجا رد شدن و این منظره بد را نظاره کردن پس باید با این منازل و ازدواج موقت موافق باشیم باز هم میگم فعلا تنها راهه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
2
4
راه حل: آموزش خود مراقبتی و تقوا در خانه و مدرسه
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
1
2
این اتاقهای اجاره ای تو هر مملکتی بصورت قانونی هست اینجا هم اینطوری هست دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
1
2
ما یاد گرفته ایم با حل کردن یک مشکل دهها مشکل دیگه درست میشه
سها
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
2
8
گل گفتی اقا مسعود.امان از وقتی که بخوای لب خیابون منتظر تاکسی باشی!!! و ساعت 4-5 عصر به بعد باشه.حالا شاید خوانندگان فکر کنن من ازین دختران ساپورت پوش یاازیناییم که موهاشونو میریزند بیرون ... کاش ظاهر منو میدیدد چقد ساده میام بیرون!!! تو این تهران از دست مردان مشکلدار اسایش نداریم.تو اپارتمان 8 واحده ما حداقل 3 واحد دست این مدل مرداست که هر روز با یه زن یا دختر میان خونه، اکثرا هم نیستند نه پول شارژ میدند نه نسبت به مسایل ساختمون اهمیتی قایلند چون اونجا مکان دومشونه و ماهم از دست چنین مستاجرانی که تو اون ساختمونند همیشه در ترس و حراس.نه میتونیم به صاحب اون واحدها بگیم خونتو به کی اجاره بده به کی نده، نه میتونیم بیتفاوت باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
2
13
مرد زن دار چرا باید ازدواج موقت کنه؟؟
پس زن شوهردار هم باید بتونه؟ مگه هر دوشون غریزه ندارن!!!!!!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
0
3
فقط دولت باید ازدواج دایم را تبلیغ کند فرهنگ ساده زیستی را ترویج کند جونا سطح توقع خود را پا یین بیاورند وگرنه جامعه پر از فسار مریضی شده وخانوادها از هم میپاشن وادم باید تربیت جنسی داشته باشد ومسایل جنسی اش را کنترل کند وگرنه مانند حیوان میشود دولت باید فرهنگ سازی کند
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
5
3
سلام .در جامعه 80 ملیونی این طبیعی که صورت بگیره .در صدر اسلام هم یک مرد می توانست چندتا زن داشته باشه و چند کنیز.این ارتباطات تازمانی که نظم و حرمت خانواده حفظ بشه غیر قابل جلوگیری است .در تمام کشورها این مسایل هست موضوع را زیاد جدی نگیربد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
7
5
خداونددرقرآن گفته اگه امکان ازدواج نداشتین روزه بگیرین.هیچ وقت نگفته صیغه کنید. اگه این کار حلال بودبی شک خداوندی که از عادت ماهیانه زن مستقیم وبی پرده صحبت کرده از صیغه وکلیات آن هم به طور مفصل در قرآن صحبت می کرد
حسین از کاشمر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
گل گفتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
صیغه مگه یک نوع نکاح نیست، بی سواد!
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
3
6
آن مسئولین و مردهایی که حامی صیغه هستند آیا عواطف دختران را درک نمی کنند؟ آیا این قضیه را بر دختران خود روا می دارند؟ چنین چیزی رواج فاحشگی است.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
4
5
آن مسئولین و مردهایی که حامی صیغه هستند آیا عواطف دختران را درک نمی کنند؟ آیا این قضیه را بر دختران خود روا می دارند؟ چنین چیزی رواج فاحشگی است.
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
3
1
وقتی جامعه بسمت فقر برود این مسائل پیش خواهد آمد و خیلی از خلافها هم با زیر میزی حل خواهد شد بنظر بنده صدا و سیما از خودروهایی که بزور جلو ناموس مردم ترمز زده و می خواهند سوار کنند و یا از خانه های اجاره ای ساعتی و روزانه فیلم برداری بصورت پخش مستقبم کند خیلی از این فسادها جمع خواهد شد و خانواده ها هم مواظب فرزندان و شوهران خود باشند .
رسول
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
1
2
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
3
5
زن مطلقه آدمه و امکان ازدواج مجدد لازم داره نه دستمال توالت جنسی آقایون
محمدرضامنصوري ايران هميشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
4
4
ايهاالناس عقد موقت براي اضطراراست نه براي كاسبي بعضي هااگرخانمهاراضايع كنيم همه اجتماع ضايع خواهدشد...خانمها ارامش براي مردها هستندوبالعكس..چندهمسري بهترين راه است با عقددائم... خانمهاحمايت مي خواهندنه شهوت ومردهاهم ارامش ميخواهند نه لذت....اگردنبال حمايت وارامش باشيم همه اجتماع اززندگي لذت خواهد بردانشائ الله....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
2
1
یکی از جنبه های روابط بین زن و مرد ارضاء نیاز جنسی هم زن و هم مرد است. چرا بعضیا فکر میکنند که نیاز جنسی فقط مال مرده و رفع نیاز جنسی زن جنایت و ظلم به زنه- دوستان مادران ما هم ازدواج کرده اند و با پدران ما روابط جنسی داشته اند پس این رابطه جنسی ذاتاً بعد نیست و لازمه زندگیه- پس باید بهش بعنوان یک نیاز نگاه بشه- حالا بعضیا اون نیاز رو از طریق ازدواج دایم رفع می کنند و بعضیا بنا به هر دلیل از جمله نبود شرایط ازدواج و یا عدم ارضاء از همسر خود قصد رفع نیاز از طریق ازدواج موقت می کنند
ناشناس
United States
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
3
5
تهران شده عین قوم حضرت لوط
اگر ایمانتون قوی باشه این چیزا بوجود نمیاد
به این قصه توجه کنید
یه اقای روحانی و مذهبی میره تو یه روستا کدخدا بهش میگه فلان جا یه فاحشه هست که فحشا رو میان مردم روستا بوجود اورده
این شخص مذهبی میگه من میرم پیشش همه میگن نرو که تورو هم خراب میکنه مثل بقیه مردای روستا
به کدخدای روستا میگه شما برید ذات خرابتون رو درست کنید
چطور ممکنه یه زن فاحشه بتونه چندین مرد مومن رو خراب کنه
حتما مشکل دارن این مردا و ذاتشون خرابه که به این راحتی دچار فحشا میشن
این چه ایمونیه که به این راحتی از دست میره؟
قافی
United States
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
2
6
بیچاره از این ملت که 36 سال وقت صرف کر تازه اومدیم سر خونه اول ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
1
3
شما فقط فك كن يك زني را گرفته اي كه قبلا نصف تهرون با هاش بودن چي ميشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
2
3
نمی ترسند ایدز بگیرند؟ حالا یکی شاید داشت..
فریدون
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
2
1
بحران بی هویتی بالاخره در کشور هم کار دست مردم داد فقر ،ضعف اقتصادی ، عدم ثبات رفتاری خانواده ها ،فاصله زیاد اعضاء خانواده از نظر فکری ورفتاری و بی توجهی مسئولین به مشکلات مردم در تمامی زمینه ها بطوریکه فقط در فکر مسائل سیاسی وخارج از کشور بوده وتوجهی به مردم در داخل نداشته و... منجر به بروز مشکلات اخیر گردیده بصورتی که این مشکلات ناشی از بی توجهی چندین سال اخیر است
از ايثارگران دلسوزه مملكت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
8
2
لعنت خدا بر امريكا وفرانسه..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
4
6
به نظر من صیغه توهین به خانمهاست ولی این احمقها حالیشون نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
4
3
خداحافظ ازدواج دایم خداحافظ خانواده فحشای شرعی رایج شد
aida
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
3
جمعیت از بین بره خیلی بهتره که بچه های حاصل از خیانت و صیغه بدنیا بیان....ضمنا یادتون نره اگر تو خانواده ای مرد خیانت کنه زن هم پنهانی داره خیانت میکنه همه چی 2طرفه است پس فردا هم بچه هاشون خیانت کار میشن.....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
5
سلام دوستان : اگر من ببینم دخترم بین هرزگی و ازدواج موقت مخیر است من ترجیح می دهم دخترم ازداواج موقت داشته باشد.
خدا لعنت کند کسی که متعه را حرام کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
2
دنیا در چه فکری ما در چه فکری ؟ کار را به کجا رسانده ایم که جوانان برای ارضاء خود مجبور به چه کارهای کثیفی شده وهمانند مریضان روانی عمل می نمایند. فرهنگ غنی یعنی این؟ بیشتر فکر کنید این راه درستی نیست
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
5
بهترين جامعه شناس خدايي است كه اين دستگاه آدم رو خلق كرده خودش هم به وسيله كتاب و پيغمبرش و امامان بر حق ما كاتالوگش رو داده اگه همه صحبتاهاي استاد بزرگ جامعه شناسي استاد مطهري رو گوش مي كرديد نا اگاهانه در مورد هر مسئله اي نظر در نمي كرديد اينو قرآن مي گه حرف من كوچولو نيست
ايراد از مسلموني ماست دين ما كاملترين دينه عاشقشم
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
3
ببینید دوستان صیغه موقت از لحاظ شرعی حلاله برای آنهایی که شوهرشون فوت شده یا مطلقه اند , در زمان پیامبر مردهایی که شهید میشدند بخاطر اینکه زن و بچه های این عزیزان مورد تعرض قرار نگیرن خیلی از باز ماندگان جنگ این زنان را صیغه میکردند.
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
3
با سلام به دوستان خوبم یه خواهش دارم ازدوستانم که درمورد مسایل مذهبی که اطلاعات سطحی دارن ابراز نظرنکنن احساسات ونظرات شخصی وسطحی خودرابه نام اسلام ودین به بقیه غالب کنن
ملک
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
1
5
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
1
1
واقعان واقعان جوانان ما در هوا وحوس خودشون فرورفتن شماها چه نظرات عرفانی ومنطقی دارید واقعان مردم ایران درثانیه حرف میزنن
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
5
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
1
یك نفر زنگ زده بود به رادیو معارف و می گفت سالها پیش با زنی ازدواج كرده ام و یك بچه هم دارم و تازگی ها متوجه شده ام زمانی كه ما ازدواج كردیم خانمم مدت عده اش به پایان نرسیده بود و او به دروغ گفته بود به پایان رسیده به این مساله یقین كامل دارم و جواب شرعی آن را درخواست كرده بود در جواب به او گفتند ازدواج شما حرام بوده و در خال حاظر به هم نامحرمید و تا قیامت نامحرم خواهید ماند و به هیچ عنوان نمی توانید دیگر با یكدیگر ازدواج كنید و آن زن گناهكار بوده و چون می دانسته و دروغ گفته زنا كرده است

این یك مشكل كوچك در رابطه با خانه عفاف است زنی كه به اینطور خانه ها برای ارضای جنسی پناه ببرد معلوم است كه چهار ماه طاقت نمی آورد نزدیكی نكند و تازه هر سال فقط سه بار می تواند شوهر عوض كند و در واقع در یك سال فقط سه بار می تواند نزدیكی كند و اگر طاقت نداشته باشد دروغ خواهد گفت و یك خانه فساد دولتی درست می شود .
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
1
2
آقا ما آدمیم ! میل جنسی میزنه به چشششش آدم باید یه جوری باهاش کنار اومد دیگه کار و بار درست حسابی برای ازدواج و تشکیل خونواده نداریم چه اشکالی داره یه اتاق کوچیک رو یه روز یا یک نصف روز اجاره کنیم و نیازمون رو بر طرف کنیم ؟! شما بیا یه کار درست حسابی با یک خونه فسقلی واسه من مهیا کن قول میدم برم ازدواج کنم ولی وقتی نیست چیکار میشه کرد ؟ اگه شما میتونی گشنگی و تشنگیت رو نادیده بگیری ما هم میل جنسی مونو نادیده میگیریم
مهدى
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
1
2
خدا به شما يه عقل بده به من يه پول
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
1
2
به نام حق
با سلام و احترام به ملت شریف ایران اقتصاد کشور که ضعیف باشه و خانواده ها سخت بگیرن در مورد ازدواج دائم واقعا منشا این فساد خانواده است اگر جوانان به سن ازدواج رسیدن حتما بایست ازدواج بکنند گر این کار نشود بسیاری از جوانان به سمت اعتیاد میرسن و استمنا باید اقتصاد کشور قوی باشه که چنین اتفاقاتی رخ ندهد و مورد بعدی انتظارات خانواده ها
ایرانی مجرد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
1
1
بانام و یادخدا
پسردخترااننقدرتوسروکله هم نزنیم تعصب مفتمی خرج نکنیم
مقصر سطن توقع خودماجوانهاوسخت گیری والدینمونه
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
1
3
من مجرد هستم.
یک روز با دوستی که تو وایبر باهاش آشنا شدم رفتیم کوه پیمای اون یک زن و صیغه یک مرد حدود 60 ساله زندار بودش. این مرد هم پولدار بود.
این خانم قبلش دو تا ازدواج نا موفق داشته. حالا بی سرپرست بود این فرد کار خوبی کرد که اون رو به عقد موقت خودش به مدت طولانی در اورد و بهش منزل داد و بهش گفته بود دیگه سرکار نره. بشینه منزل خانمی خودش رو بکنه و البته مرد هم نیازهاش رو رفع میکرد.
این خانم سنش از من کمتره.
من 33 سالمه هنوز نتونستم ازدواج کنم. و دستم به کسی هم نخورده.
این عین حقیقت بودش!!!
و من همچنان در فشار هستم. و این موضوع کاملا رو روحیه من تاثیر منفی گذاشته پرخاشگر و تندخو شدم. با همه دعوا دارم.
فقط این رو فهمیدم من هم اگه پول داشتم دیگه این حالم نبود.
آدم دوآتیشه ای در دین نیستم ولی به نظر من ما راه رو اشتباه رفتیم. سلیقه ای در دین رفتار کردیم.
خیلی ها در جامعه ما برای ارضائ روحی و جنسی شون تن به اینکار میدن نه برای پول و برخی هم برای پول.
ما باید درک کنم که شرایط یکسان نیست. و البته سطح تحمل و نیازها هم یکسان نیست.
تا کی باید با حسرت به دوتا جوان که تو پارک نشست دست در دست هم دارن صحبت میکنن نگاه کنیم و سرم رو بندازم پایین و فقط یه آه از روی حسرت و افسوس نصیب-مون هستش یا اون خانم که با اون وضع میاد بیرون نمیگه خیلی ها دلشون میخواد.
میزان ازدواج کم طلاق زیاد و مجرد زیاد. و کاملا مشخصه که این اتفاق میان متولدین اواخر ده 50 و تمام ده 60 زیاد هست.
و این جمعیت همچنان رو به جلو داره با حسرت پیش میره.
به نظر من اونهای که با صیغه مخالف هستن خرشون از پل گذشته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
3
اصلا همه چی در اختیارتون باشه.اخه فکر میکنید تا ابد زنده اید . سر خوتونو شیره نمالید اخه کثیفی تا کی .چقدر .ترس از خدا وشرم حیا کجا رفته ای از خدا غافلان؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
Afshin
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
3
درد دل پیری 23 ساله : من وقتی که یادم میاد درس خوندم دیپلم رو گرفتم که 18 سالم شد . بعدش رفتم خدمت سربازی که 21 سالم شد. بعد سربازی امدم کاردانی مو گرفتم . که الان 23 سالم . الان برای کارشناسی و بگیرم میشه 25 سالم . با این همه پول که صرف خدمت و دانشگاه ام کردم حیف و صد حیف .پدرم میگه برو کار کن پول در بیار الان میرم برای استخدامی به خدا مسول استخدامی مسخرم میکنن میگن پارتی یا اشنا تو این شرکت داری استخدامت می کنی نداشته باشی برگه استخدام پاره می کنن . بعد از این همه درس خوندن میرم کارخانه پلاستیک کارگری می کنم . که حقوقش ماهی 700 هزار تومان که نصفش کرایه ماشین و خرج لباسم میشه به صاحب کارخانه دار میگی حقوق کمه میگه همین حقوق وزارت کار که دولت تعیین کرده اخه من با این حقوق چطور زن بگیرم به خدا وقتی به فامیل می گم مدرک لیسانس دارم بهم میخندن به خدا افسردگی گرفتم نه امنیت شغلی دارم و نه بیمه تانین اجتمایی هیچ شغلی ام بلد نیستم همه جوان ها در دشون مثل منه این دولت هم رسیدگی نمی کنه حداقل این وسایل و مواد غذایی رو ارزون کنه این جوری که فقر و فحشا زباد شده سن ازدواج بالا رفته من دیگه تو این ایران امیدی ندارم اگه سیاست ایران این جوری پیش بره فساد کل ایران و می گیره من تا امنیت شغلی نداشته باشم هیچ وقت زن نمی گیرم.می دون همه ی حرف هام بیفایده است ما شدیم قشر سوخته
ناشنااااس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
امثال شماها حق دارن بگن از بی پولی ازدواج نمیکنن
اما این کثافت کاریا منشائش همون مرفعین بی درد و بی مسئولیته
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
3
با سلام خدمت کل مردم عزیز ایران
به نظر من انسان بایستی به یه حرفی خوب فکر کنه و اون سخن مرد بزرگ تاریخ است که میفرمایند : آنچه را که برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و برعکس.
این حرف بارها در جاهای مختلف تکرار میشود اما کو یک ساعت تفکر ؟
همیشه سر این موضوع با دوستانم در دانشگاه ، مشکل داشتم اینکه وقتی دوست دارید با خانومی درارتباط باشین بایستی همان توقع را داشته باشین که یک نفری با خواهر شما یا نزدیک شما در ارتباط باشد چون قطعا آن شخصی که شما با او در ارتباطید ، خواهر یک آقایی خواهد بود و این چرخه تا بینهایت ادامه خوتهد داشت.
lyle
United States
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
2
فراموش کردم بگم ایا شما اقایون دوست دارید داماد و شوهر خواهر یا پدرتون این کار را بکنند هرچه برای خود نمی پسندی برای کسی نپسند
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
2
بهتراست کاربد دیگران با خشونت نگوئیم که باعث دشمنی نشود باخنده ممکنه به اشتباهش پی ببره
ناشناااااس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
2
بیخود گردن مشکلات مالی نندازید
چون خیلیا حاضرن واسه همچین کارایی پولهای آنچنانی خرج کنن که اینکارم میکنن؛؛ پس درد جامعه بی پولی نیست؛ بی بندوباریه و بی مسئولیتی!!!
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
1
1
باعرض سلام به همه هم وطنانم.حرف های همه شمامتین.امابه گفته ایت الله بهجت.مااگه خودمونواصلاح کنیم.بشراصلاح میشوند.درسته شایددرشرایطی قراربگیریم که انتخاب برایمان خیلی سخت باشد.امامابنده افریدگاربزرگیم ومیتوانیم به خودمان غالبه کنیم.مااگرخودمان اصلاح بشویم.همه کارهابرطبق مرادمان پیش میرود.االتماس دعا.بدرود
دنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
1
2
اللهم عجل لولیک الفرج ...
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
1
متاسفم برای همتون خداوکیلی 99الی 100 درصدتون که مرد باشین برای اطمینان از واقعی بودن این خونه ها سعی میکننین یا از کنارش ردشین یا پرس وجو میکنین که مطمئن شین ادرس درسته ودنبال فرصت میگردین که برین یه سر بزننین سندشم حضور همتون تو این سایته بسه شعار دادن وجود داشته باشین خودتونو پشت یه مشت شعارو دروغ قایم نکنین .به همه نمیتونین دروغ بگین .
محمد
Russian Federation
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
3
0
یه کلمه هم از مادر عروس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
1
2
خیلی راه ها برای رفع نیاز وجود داره.من مثال ساده میزنم مثل غذا خوردن وقتی گرسنمون میشه بسراغ غذا میریم که سیر بشیم اگ هر روز یه شیرینی سریع بخوریم رفع نیاز کنیم در لحظه گرسنگی برطرف شده ولی مگه هرروز میشه اینجوری سپری کرد بعد عوارض چاقی و...که اومد تازه متوجه میشی چه اشتباه کردی کاش صبور بودی و غذا خوب میپختی.فقط همین کسی که بخواد متوجه بشه میشه اونیم که خودشو زده به نفهمیدن نمیفهمه
آخرین اخبار