کد خبر: ۲۸۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
شما نظر دهید

نظر شما مخاطبان شفاف در این خصوص چیست؟ با ازدواج سنتی موافقید یا ازدواج های اینترنتی یا با آشنایی قبلی دختر و پسر؟ ازدواج های فامیلی را موفق تر می دانید یا ازدواج های غیر فامیلی؟ آیا مشاوره پیش از ازدواج را لازم می دانید یا خیر؟ به نظر شما همسریابی اینترنتی چند درصد موفقیت امیز خواهد بود؟ شما پیش از ازدواج به مشاور مراجعه کردید؟...

سرویس جامعه شفاف: این روزها دادگاه‌های خانواده میزبان زوج‌های جوانی است گهگاه با جنجال و اکثراً به صورت توافقی خواستار طلاق هستند، کافی است یک ساعت در راهروی مجتمع قضایی خانواده قدم بزنید تا مردان و زنانی را ببینید که آمده‌اند تا هرچه زودتر اجازه حک شدن مهر «باطل شد» را روی عقدنامه هایشان بگیرند، مهری که به قول خودشان حکم رهایی از یک زندگی تلخ و سراسر کشمکش است.

متأسفانه زندگی بسیاری از زوج‌های جوان پیش از شناخت لازم از یکدیگر تشکیل می‌شود و همین موضوع آرمان‌های موردنظر زندگی را به چالش کشیده و زمینه را برای بروز اختلافات اساسی در زندگی فراهم می‌کند.



بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، در سه ماهه نخست امسال 12 هزار و 442 مورد واقعه طلاق در کل کشور به ثبت رسیده که در این میان، تهران با 2 هزار و 192 مورد طلاق رکوردار این واقعه است.

این در حالی است که انتخاب همسر و یافتن شریک برای زندگی مشترک از جمله دغدغه‌های بشر در اعصار مختلف بوده است.

انسان‌ها برای پاسخ گفتن به این نیاز خود در دوره‌های مختلف با توجه به اقتضائات زمان روش‌های گوناگونی را برای انتخاب همسر در پیش گرفته‌اند.

 در فرهنگ ایرانی، با توجه به اصل احترام به خانواده و جدایی زنان و مردان از یکدیگر به واسطه تعالیم دینی موجود، بحث انتخاب همسر با مشارکت خانواده و انتخاب آنان صورت می‌گرفت. با گذشت زمان و ایجاد تغییر و تحولات مختلف در جوامع بشری به همراه رشد تکنولوژی و شکل گیری دنیای مدرن، بسیاری از آئین و رسوم گذشتگان مورد بازبینی قرار گرفتند؛ بسیاری از آنان که با شرایط روز هماهنگ نبودند، به تدریج حذف شده و سایرین با تغییر رویه و شکل کماکان باقی ماندند.

انتخاب همسر یا همسرگزینی از جمله مواردی بود که به واسطه تغییر و تحول در زندگی و شکل‌گیری دنیای مدرن شکل تازه‌ای به خود گرفت تا این بار با کاهش تاثیر خانواده، این جوانان باشند که زوج مورد نظر را انتخاب کنند. حضور پررنگ‌تر جوانان در بحث همسریابی و تاکید آنان بر تفاهم فکری، باوری، اجتماعی، فرهنگی و گاه اقتصادی به‌تدریج موجب شد تا دایره انتخاب برای جوانان محدود شود.

در واقع، جوان امروز همچون نسل‌های گذشته تنها به‌دلیل خویشاوند بودن نمی‌توانست تن به ازدواج با فردی دهد که با او همفکر و هم‌رای نبود. استقلال فکری جوانان از خانواده به همراه استقلال جغرافیایی و زندگی در مکانی دور از خانواده به‌واسطه حضور در دانشگاه یا محیط کار و به دنبال آن محدود شدن دایره انتخاب موجب شد تا بسیاری از جوانان به سایت‌های همسریابی که تعداد قابل‌توجهی از آنان از خارج از کشور هدایت و مدیریت می‌شوند، روی آورند.

پدیده ای که به زعم عده ای مضرر است و منجر به طلاق می شود و به زعم عده ای دیگر نمی توان با آن مبارزه کرد و می توان از آن به نفع ازدواج بهره برد.

در این میان نقش مشاورین ازدواج و مشاوره های قبل از ازدواج هم روز به روز پررنگ تر می شود.

نظر شما مخاطبان شفاف در این خصوص چیست؟

با ازدواج سنتی موافقید یا ازدواج های اینترنتی یا با آشنایی قبلی دختر و پسر؟

ازدواج های فامیلی را موفق تر می دانید یا ازدواج های غیر فامیلی؟

آیا مشاوره پیش از ازدواج را لازم می دانید یا خیر؟

به نظر شما همسریابی اینترنتی چند درصد موفقیت امیز خواهد بود؟

شما پیش از ازدواج به مشاور مراجعه کردید؟

نظرات خود را بدون توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ما ارسال کنید.

بدیهی است شفاف از انتشار نظرات توهین آمیز معذور است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۴۰
غیر قابل انتشار: ۵
علی کوثر ساکی
-
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
7
19
خوب است در جامعه تنوع باشد تا زندگی ها معنا پیدا کنند یعنی تفاوت بین زوج های علاقمند و غیر علاقه مند هویدا باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
ها این که گفتی یعنی چه؟؟؟؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
15
63
باسلام....سلامتی به حضرت مهدی که فقط آمدنش رامیخاهم....بیاای آقای من...واقعا دوره ۸ساله پیشین پدرمردم رادرآورد کمرماج انان دهه۶۰راشکست بعداز۶سال درس خواندن وگرفتن مدرک ارشدعمران که روزی یکی ازبهترین رشته های این مملکت بود حالا باید ۳سال سابقه بیکاری داشته باشیم...وقتی ارزش سکه رابردید بالا دختردریافتندلهنرین راه کسب سکه ازدواج وسپس طلاق...وهمینطور پول درگردش وقتی ۴تاکالا بشه ۲۰میلیون پسر بدبخت ازترسش جرات ازدواج نداره ومیشه ۳۱سال و مجرد

...یامهدی ادرکنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
7
84
هیچ کدوم ! سرمون درد میکنه تو این مشکلات و بدبختی یک نفر دیگه رو هم بیچاره کنیم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
لایکههههههههههههههههههه
مانلي
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
41
به نظر من ازدواج سنتي شبيه زمان قديم خوب نيست چون افراد بدون احساس علاقه يا همفکري صرفا به دليل آشنايي خانواده ها يا انتخاب آنها تن به ازدواج مي دادند.
ازدواج هاي سطحي فعلي يا آشنايي هاي اينترنتي و خياباني هم اصلا خوب نيست چون دختر و پسر به شناخت کافي از هم نميرسند چون هماهنگي عميق و اساسي براي زندگي مشترک لازم است.
اينکه دختز و پسر خودشان با هم آشنا شوند يا از طريق دوستان و آشنايان بهم معرفي شوند خوب است ولي بايد به آندو در کنار خانواده ها فرصت لازم داده شود تا به اين اطمينان برسند که براي هم ساخته شده اند.

فکر ميکنم علت همه طلاق‌ها صرفا در عدم شناخت کافي نيست در تغيير معيارها و ملاک ها است.
دختري که به خاطر شرايط مالي پسر به او علاقه مند ميشود يا پسري که به دليل زيبايي دختر دلبسته او ميشود خوب کاملا طبيعي است که بعد از مدتي که شور و هيجان اوليه از بين رفت و افراد با واقعيت هاي شخصيت طرفين مواجه شدند آغاز مشکلات است.
بيشتر جوان ها اين روزها سطحي نگر و بسيار مادي شده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
منم مدرن ترجیح می دممممم
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
شناخت کافی و ایجاد مهر و محبت و اعتماد واقعی در دوطرف و خانواده ها شرط اساسی برای موفقیت یک ازدواج هست. با نظر مانلی موافقم. افراط و تفریط در هیچ کاری خوب نیست. باید با ملاکهای واقعی زندگی کرد.
عباس نوازی
-
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
28
ازدواج سنتی صورت پذیر نیست به دلیلی اینکه سبک زندگی تغییر کرده است در صورتی که سبک زندگی مردم رو به سنتی شدن برود خود به خود ازدواج ها از حالت مدرنیته خارج می شود.
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
22
20
مسلما ازدواج سنتی خب بهتره به شرطی که خانواده ها سخت گیری بیش از اندازه نکنند ازدواج فامیلی عواقب و مشکلات خاص خودش رو داره و به نظرم مشاوره پیش از ازدواج کاملا ضروریه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
سنتی منظورت چیه؟
بارمان
United States
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
15
40
کلا با ازدواج مخالفم....تو این همه گرفتاری از پس زندگی خودمم بر نمیام اونوقت مگه دیوانه ام به ازدواج فکر کنم
نورابادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
3
6
ازدواج 1با شناخت کافی زوجین نسبت به هم این شناخت هم با یکی دوجلسه وعده دادن باهم صحبت کردن بدست نمیاد میبینیم که ازدواج های این چنینی سر نوشتی جز طلاق در انتظارشان نیست بهترین ازواج که قوام و دوام بیشتری دارد با اشنایانی است که سالها با هم ارتباط باشه که به قول معروف جک و بوک هم دگر را دانستن بهترین ازدواج است قریبه هاخیلی زود از هم فاصله میگیرند طرف اول ایرانی معتقد به اصول بعد در شهر خودت باشه بعد در منتطقه خودت از بستگان دور تر باشه بهترین دست اورد خواهد داشت از زوج های جوان تقاضا دارم تجربه کنند با ضرص قاطع موفق خواهند بیودموفق خواهند شد
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
18
18
ازدواج سنتی
چون بچه های ایرانی پختگی لاکثرا پختگی لازم رو ندارن که خودشون بتونن مستقل در امر ازدواج عمل کنن.
به نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
59
22
با همخانه بودن موافقم، نه ازدواج. ازدواج که برمیگرده به زمان قلقل میرزا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خسته نباشی شمااااااااااااااا!!!!!!!ازدواج هیچوقت قدمیم نمی شه
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
با هم خونه گي البته با حق داشتن فرزند موافقم.
چون كم كم نسلمون داره منقرض ميشه از بس كه همه مجرد مونديم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
خاک بر سر دختری که چنین کامنتی در موافقت و حمایت از هم خونگی میزاره!! مطمئنی دختری شما؟
تارا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
ببخشید منظورتون ازدواج خییییلی خییییلی مدرنه؟ یا شما اصلا تو ایران زندگی نمیکنید؟اینجا ایران است!!!!اینجا یه بیوه با آبرو برا مردم یه میوست وای به روزی که دختری هزار ماشاا... همخونه باشه
ايوب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
22
17
ازدواج يه چيزي مثل خودكشيه
خودكشي براي دوران فوق العاده ي مجردي
ولي اگه قراره ازدواج كنيم بايد با شناخت قبل طرف باشه تا مامان خوبي برا بچه ها باشه
پسرزا هم بايد باشن خانوادگي!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
9
27
با هیچ کدام ازدواج کیلویی چند است ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
16
27
ازدواج بی معنیه
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
23
زمان گذشته خانواده پسر خانواده دختر رو میدیدن و اگر خانواده ها همدیگه رو ( و نه پسر و دختر رو ) پسند میکردن ازدواج انجام میشد
مثل یکی از اقوام من که 6 ماه بعد از عقد برای اولین بار همسرش رو دید
در مورد معایب این ازدواج که بحثی نیست
اما ازدواج مدرن دو نفر همدیگر رو میبینن و یک مدت هم دوستی و صحبت و البته نه در مورد مسائل زندگی بلکه بیشتر خنده و خوش گذرانی و ... که مورد تائید دین اسلام هم نیست که به دو راه می انجامه
1-یا به ازدواج ختم نمیشه که ضربه روحی به هر دو طرف وارد میشه
2-یا به ازدواج ختم میشه که چون خوشی هایی که معمولاً در اول زندگی هست در دوران دوستی انجام داده اند چشمشون به واقعیت ها باز میشه و خیلی زود به مشکل میخورن ( البته نه در همه موارد ) که آمار بالای طلاق نشان میده اکثریت به این مرحله میرسن
به هر حال هر دو روش اشتباه هست
به نظرم باید ترکیبی از هر دو روش باشه
یعنی خانواده ها پس از تائید دختر یا پسر با اجازه خودشون مدتی با هم رفت و آمد داشته باشن که میتونه در قالب صیغه محرمیت باشه
شيدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
اونوقت اگه صيغه باشند آسيب روحي نميبينند؟ اگه صيغه باشند كه آسيب روحيش بيشتره چون احتمال هر اتفاقي هست.
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
پاسخ شیدا خانم
چرا آسیب میبینند ولی نه به اندازه زمان دوستی
چون در زمان صیغه نه تنها دختر و پسر به شناخت همدیگه می پردازند بلکه خانواده ها هم در تصمیم گیری و شناخت طرفین نقش دارند
همینطور صیغه محرمیت باعث یک احساس مسئولیت نسبت به طرفین میشه که طبیعتاً در نوع رفتار نسبت به همدیگه تاثیرگذار هست
مورد سوم هم اینکه چرا احتمال هر اتفاق
مورد سوم اینکه چرا باید احتمال هر اتفاقی باشه ؟ دوره عقد که نیست بگیم به هر حال زن و شوهر هستن
صیغه محرمیت همین کاری هست که خیلی از جوانها در حال حاضر انجام میدن ولی در قالب شرعی و تحت نظارت خانواده ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
الان دیگه دخترا البته بلانسبت بعضیها که هنوز وقارشون رو حفظ کردند به صیغه هم نمیرسند ماشا...
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
17
به نظر من باید تلفیقی باشد.

یعنی اگر به یک پسر یک دختر را معرفی کردند اجازه بدهند حداقل برای یک مدت کوتاه با هم آشنا باشند، بیرون بروند، صحبت کنند، اگر دیدند به درد هم می خورند اون وقت ازدواج کنند

پس هم سنتی هم مدرن

ولی اینکه چشم بسته بری خواستگاری، مثلا پسر موقعیت بدی نداره و از خانواده دختر هم بدش نیومده، دختر هم بگه حتما پسر خوبیه و برن ازدواح کنن واقعا جالب نیست و خیلی ریسک رو بالا می بره

از اون طرف ازدواج های صرفا مدرن که دختر و پسر دوست می شوند که بعدا ازدواح کنن و عاشفانه چشم رو روی همه اختلافات شخصی و خانوادگی می بندند هم همون میزان ریسک داره.

با تشکر
ناشناس
United States
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
22
کار باشه همش خوبه ...فوق عمران دارم 27 سالمه هنوز بیکارم
پنجعلی
-
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
9
لیلایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
زنشههههههههه؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
نه بابا کی به این زن میده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
10
ببین آقا ما همه چیمون باید به همه چیمون بیاد مگه الان جامعه سنتی داریم ، صداقت و درستکاری سنتی های را داریم که بخواهیم زندگی سنتی داشته باشیم از مدرن هم فقط تجملاتشو دیدیم ولی مفهوم واقعی مدرن را هنوز نمیدونیم
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
2
11
در ازدواج سنتی نکاتی را خانواده ها در مراودات می بینند که از چشم جوانها مغفول می ماند
آنچه در آینه جوان بیند ، پیر در خشت خام آن بیند : پیران به واسطه تجربه خود روشن بینتر از جوانان هستند .
برای سعادت خود حتماً توصیه بزرگان و عقلا خانواده را گوش دهید و در چندین بار مجلس خواستگاری را طولانی تا شناخت بیشتر شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
6
5
هیچ کدوم به درد نمیخوره. با این حال با ازدواج امروزی بیشتر موافقم تا سنتی و قدیمی. اون دیگه غیر قابل تحمله.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
15
ازدواج سنتي امروزه بدترين نوع ازدواج است. من خودم چنين كاري كردم و سخت ژشيمان هستم. خانواده هاي دو طرف بعد از يك سال به جان هم افتادند (چون رودربايستي با هم نداشتند) و زندگي من الان سه ساله كه جهنمه. حواستون رو جمع كنيد
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
10
9
با سلام بهتره که هر دو ازدواج را امتحان کنیم یعنی هم سنتی و هم امروزی. هیچ منافاتی با هم ندارند.من که هردو را امتحان کردم جواب گرفتم
مژده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
9
به نظر من زندگی نه سنتی خوب و نه پیشرفته یه حدی باشه که دو طرف بتونن با هم زندگی خوبی داشته باشن
رزا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
14
اگه خانواده و جامعه همسر و شوهر خوب بودن رو یاد بچه ها بدن و اونا رو سوسول تحویل جامعه ندن ازدواج و سختیهای اون بنظر زیبا خواهند بود
ما نسلی خودخواه و خودشیفته و خودمحور پرورش میدهیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
واقعا گل گفتی
یونس
Iraq
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
5
10
ازدواج !!!!!!چه حرفا
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
4
وقتی بحث ازدواج مطرح میشه خود به خود موضوع انتخاب سلیقه ها و خصوصیات فردی به میون میاد لذا ما باید به اصل موضوع توجه کنیم چرا که روشهای رسیدن به ازدواج در شرایط مختلف صد در صد با هم فرق داره. به عنوان مثال خودمو میگم: من دو تا انتخاب دارم که مناسب من هستند:
1) دختری که فامیل من هستش و مورد مناسبیه و خانوادشو کاملا میشناسم ولی تا حدودی نگران اخلاقیاتش هستم.
2) دختری که توی دانشگاه با اون آشنا شدم و با اخلاقیات من جور در میاد.
در چنین وضعی بین ازدواج سنتی و مدرن کدوم بهتر هستش؟
لذا کاملا واضحه که اگر خودمو به نوع ازدواج مقید کنم در اینصورت ویژگی های فردی طرف مقابلو باید فراموش کنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
مطمئنا خصوصیات فردی اولویت داره،چون ممکنه شخصی از لحاظ فکری و عقیدتی با خانوادش متفاوت باشه و شما با افکار و عقاید و شخصیت اون شخص میخواید زندگی کنید نه خانوادش
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
16
آنهايي كه سر عقل آمدند پاي عقد نيامدند
مهدی ص
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
1
7
در جواب اقای به نام :شما که با همخانگی موافقید در مورد خانواده خود نیز همین نظرو دارید؟ ازدواج نه به شکل سنتی قدیما که زن و شوهر تا بعد عروسی همدیگرو نمیدیدند خوبه نه به شکل اشنایی تو خیابان و اینترنت هردوشون محکوم به شکستند ازدواجی خوبه که دختر و پسر زیر نظر خانواده قبل ازدواج از هم شناخت پیدا کنند حالا ممکنه این دخترو خانواده به پسر معرفی کنه یا پسر به خانواده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
4
6
ازدواج سنتی به همراه بستنی سنتی و موسیقی سنتی خوب است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
7
11
ما که پشیمانیم/ مجردها خودتان را گرفتار نکنید توقعات زنها خیلی بالا رفته است
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
همه خانما رو باهم قاطی نکنید هستن خانمایی ک درک میکنن ک شوهرشون از فضا ک نیومده اونم آدمه ،یکی مثل خودش ،اصلا دلیل طلاقا میدونید سر چیه اینکه مردم هدف ندارن ،معنی ازدواجو متوجه نمیشن ،ازدواج یعنی یکی شدن روح دوتاآدم که میخوان ب کمال برسن.البته آقایون حق دارن توقع بعضی از خانما واقعا بالاس،من خودم دخترم ،ولی واقعا بعضی از خواسته های بعضی ازین خانما آدمو منفجر میکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
5
2
با سلام خدمت همه ، به نظر من ازدواج به صورت سنتی بهتره امام به این شرط که بعد از آشنایی خوب نسبت به هم تحقیق کنند و با گفتگو از اخلاق و روحیات هم آشنا شوند .
پيمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
1
8
ازدواج مدرن به شرطي كه فقط رابطه ي بي مرز قبل ازدواجشو از دنياي مدرن وام نگرفته باشيم.
من خودم ازدواج اينترنتي كردم و بعد از شش سال خيلي خيلي از زندگيم راضي هستم
ميدونين چيه. نگاه صفر و يك به هيچ كودوم از شيوه هاي ازدواج نميشه كرد. يكي سنتي ازدواج ميكنه و خوشبخته. يكي ديگه هم همون روش رو پيش ميگيره و شكست ميخوره
كي گفته هر كي تو مثلا خيابون آشنا ميشه يا اينترنتي آشنا ميشه حتما دروغ پشتشه و محكوم به شكسته
من اينترنتي با همسرم آشنا شدم و اتفاقا بدليل اينكه همو نميديديم تا مدتي، بيشتر فرصت داشتيم تا همو بشناسيم و خصوصيات همو بشناسيم

دروغ گفتن و نگفتن و واقعي نشون ندادن هم بستگي به خود آدما داره. ما ميخواستيم سالم زندگي كنيم. از دنياي مدرن كمك گرفتيم
شايد برا كس ديگه كااار نكنه
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
5
5
ازدواج نه سنتی خوبه نه امروزی بلکه مدتی خوبه ..قرارداد سالیانه درصورت توافق تمدید درغیر این صورت اساس تو خیابون خلاص
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
3
1
به صورت سنتي مولفقم زيرا بسيار ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
1
0
ازدواج سنتی همرا مدانگی دوطرف بود
احمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
2
3
ازدواج همه جورش خوبه

اين طلاقه كه بد است

مشكل ازداج
مشكل فرهنگي و تربيتي است

مشكل طلاق
مشكل فرهنگي و اقتصادي و تربيتي است
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
7
9
نه سنتی نه امروزی
اسلامی
قبلا اصلا مرد چهره زنش رو نمیدید
الان دیگه نه تنها چهرشو دیده بلکه خیلی خیلی بیشتر دیده :|
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
3
2
حتی اون اروپایی و آمریکایی ها هم به این نتیجه رسیدن که ازدواج یعنی سلامتی جسم وسلامتی روح و روان .داشتن مادیات غربی بودن نیست.
دکتر عباسعلی محمدنیا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
10
باسلام
در روزگاری که دختران و پسران به راحتی باهم دوست میشوند و باهم رابطه جنسی برقرار میکنند و بعد به دنبال همسری پاک و بی سابقه می گردند این مسائل زیاد هم عجیب نیست . معتقد هستم که این آمار بالای طلاق به دلیل فشار های مالی و توقعات بالای دختران است . برای همه جوانان ازدواج نکردن را توصیه میکنم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
خیلی ببخشیدا وقتی خداوند تو قرآن فرموده ازدواج کنید وبا ازدواج نصف دین کامل میشه منظور دور شدن ازین گناه وب سمت این روابط نرفتنه،قرآنم هم ک برا زمان قدیم نبوده برا همه زمانهاس،آمار بالای طلاق ب خاطر اطلاعات نداشتنه،صبر نکردنه،گذشت نداشتنه،ایمان ب خدانداشتنه،واقعا برا من سواله ،وقتی ی رابطه گناهه ،یعنی گناهه دیگه ،یعنی ب ضررته ،روابط دخترو پسر اینجور دوستیا غلطه ،اشتباس ،عاقبت خوشی نداره چون پایه اش سسته،با احساس بدون شناخت میرن جلو ب بن بست میخورن از نظر من ازدواج سنتی با شناخت کامل موفقه.حالا سنتیم ب این شکل نه که اصلا همدیگرو نبینن ،بلکه دوتا همکلاسیم تودانشگاه وقتی ببینن ازهم خوششون اومده با خانواده برن جلو هم محکمتره هم بهتره اینم یجور سنتی دیگه.
گمنام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
6
10
من ازدوجم کاملا سنتی بود/خانومم هم مذهبی و چادری و حتی حافظ کل قرآن بود
ولی زندگی ما سر هیچ و پوچ داره بهم می خوره اونم تو دوران عقد....!
من به این نتیجه رسیدم با این اوضاع اقتصادی و مشکلات و باب شدن طلاق برای خانواده های ایرانی ازدواج به صلاح نیست و بزرگترین اشتباه....!
این روزا آدم یه دوست پیدا میکنه بهتر و راحتر
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
3
8
سلام
خواهش میکنم بخونید مفیده
در قدیم شرم و حیایی بوده و پسرها و دخترها در طول دوران مجردی سرشون تو لاک خودشون بوده و کار اشتباهی نکردن و وقتی که ازدواج کردن انگار طرف مقابل (چه زن چه مرد)همه کس و کارشون بوده چرا که بار اولشون بوده و همون هم باعث ثباتشون شده واما امروز خیلی ببحشید بعضی دختر و پسرها امروز تا ازدواج می کنن ممکنه با ده تا دوست رابطه داشته باشن و منجر به قهر شده باشه خوب این تو زندگی رسمی اونها (ازدواج)اگه پیش بیاد بازم به خیال دوران جاهلیت و با هم دعواشون میشه چرا که عادت کردن و خیلی زود از هم جدا میشن و با یکی دیگه ازدواج می کنن و الا آخر
ناشناس
-
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
4
5
یه خواستگار داشتم شرایط خوبی داشت اولش هم خیلی مشتاق بود وقتی فهمید جلوی نامحرم روسری سر میکنم گفت شما سنتی هستی و پس کشید از اون موقع بین سنتی و مدرن مرددم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
همون بهتر که رفت عزیز/ حداقل معرفتش در اینقدر بود که حد خودشو شناخت و به ساحت باور تو بی احترامی نکرد/ همه چی پول و ظاهر نیست/ کسی که بخاطر باور به محرم نامحرم ازت ایراد گرفته/ بعید نیس فردا ازت بخواد به کاری دس بزنی که شرفت لکه دار بشه/ به نظر من که تو خوش شانس بودی یا خدات دوستت داشته/ بعدم زیاد سنتی و مدرن بودن ربطی به دین و باورت نداره/ سنتیایی می شناسم که خون مردمو می مکن و دین ابزار کاره براشون تا یه باور ارامش دهنده که اخلاقیات انسانی رو نماینده باشه/ و همینطور برعکسشو هم دیدم/ ما باید نگاهمون رو به دنیا و واژه هاش عوض کنیم/ بازم از نظر من سنت و مدرنیته در واقعیت با هم هیچ تناقضی ندارن/ ایراد از ماست که به جای اینکه سنت و مدرنیته رو دو نقطه مقابل هم ببینیم بهتره دو سر افراط و تفریط یک پیوستار ببینیم که باید تعادل در اون حفظ بشه و همه سعی کنیم در عمل و رفتارمون به مرکز این پیوستار نزدیکتر باشیم/ مشکل ما مردم فقط نداشتن تعریف درست از این مفاهیمه/ شاید باید چشمها را شست و جور دیگر دید ...
namnadadash
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
7
من با ازدواج موافقم اونم با شریعت اسلام.و آداب و رسوم و سنن اسلامی با مهریه کم.البته با این گرونی چه انتظار میره.به یه مربی چهل میلیارد میدن ولی حاضر نیستن با چند میلیارد استخدام چندین نفررو رونق بدن.پولهای مفت تو جیبهای دیگران
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
4
9
سلام -من 45سالمه -من که میگم سنتی چون بااینکه تحصیلکرده بودم ومشکلات مالی زیادی هم داشتیم خداراشکر الان بادوپسر یکی دانشجوی مهندسی عمران ویکی هم کلاس نهم زندگی خوبی داریم توقع زیادی هم از زندگی نداریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
1
4
از نظر من سنت و مدرنیته در واقعیت با هم هیچ تناقضی ندارن/ ایراد از ماست که به جای اینکه سنت و مدرنیته رو دو نقطه مقابل هم ببینیم بهتره دو سر افراط و تفریط یک پیوستار ببینیم که باید تعادل در اون حفظ بشه و همه سعی کنیم در عمل و رفتارمون به مرکز این پیوستار نزدیکتر باشیم/ مشکل ما مردم فقط نداشتن تعریف درست از این مفاهیمه ... شاید باید چشمها را شست و جور دیگر دید ...
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
9
9
من با هر نوع ازدواج اعم از سنتی یا مدرن یا هر نمونه دیگرش مخالفم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
2
5
حضرت علی(ع)بزرگمرد تاریخ فرموده اند نادان را نبینی مگر در دو حال: یا افراط و یا تفریط.انسان های بزرگ بعد از کلی تجربه و فکر جملاتی را بیان میکنند که بسیار کوتاه اما از نظر معنی بسیار وزین هستند و بسیار باید فکر کرد تا عمق نظر انها فهمیده شود.پس بیاید در مورد سخن بزرگان بیشتر فکر کنیم.
Arghavan
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
3
0
سلام به نظر من ازدواج هم باید امروزی باشه هم سنتی، یعنی یه اشنایی اینترنتی با شناخت کامل با دیدار های کاملا عادی برای شناخت بیشتر و بدون هیچ ارتباط جنسی. کاملا شرعی و عرفی. همدیگه رو خوب بشناسن. و به وقتش خواستگاری سنتی انجام بشه و خانواده ها در جریان قرار بگیرند. اینطوری مشکلی متوجهشون نیست و وقتی ارتباط جنسی نباشه. سرد نمیشن از هم و شناخت کامل به زمان احتیاج داره.
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
3
من از روی تجربه ام میگم.ازدواج تو سن کم صرفا برای فرار از نیاز ها وتنهایی اصلا صحیح نیست وقتی زن ومرد تونستن روحیه گذشت رو تو خودشون ایجاد کنن و به سن تکامل وبلوغ رسیدن ازدواج درسته..من ازدواج سنتییی رو اصلا نمی پذیرم.چون شانسیه.وقتی دخترو پسری دوجلسه باهم صحبت کنن بعد ازدواج کنن اولش همه خودشونو خوب نشون میدن .زیبایی هم فقط واسه 1ماهه اوله.بعدش فقط شخصیت طرفین مهم میشه.ازدواج نیمه سنتی که قبلش اشنااایی اساسی ولازم وشناخت کافی صورت بگیره.بهترینه. حتی شده تا جایی که امکانه دوتا خونواده ها باهم مسافرت هم برن.چون ادما تو سفر همو میشناسن............
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
3
0
وقتی تصمیم ب ازدواج باید گرفت که خودت کامل باشی...ازدواج سنتی تو این دوره دیگه کم شده ولی منه دختر...ازدواج سنتی را ترجیح میدم هر جیزی ب اصلش قشنگه...