کد خبر: ۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۸

در نتيجه آزمون موثر است

يك پزشك و دبير سابق انجمن حقوق دانش‌آموز گفت: داوطلبان صبح روز كنكور بايد غذايي مصرف كنند كه در عين سبك بودن، بتواند انرژي او را تا پايان آزمون تأمين كند.

بهنام صبائيان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس "توانا " در خصوص تغذيه داوطلبان كنكور سراسري دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانش‌آموزان همواره و به‌ خصوص صبح كنكور بايد از مواد غذايي استفاده كنند كه انرژي كافي آنان را تأمين كند. خيلي زياد و كم نباشد و انرژي فرد را براي 4 تا 5 ساعت امتحان سنگين و فعاليت شديد ذهني تأمين كند.

وي افزود: اين موضوع كه گفته شود در طول چند ماه باقيمانده تا كنكور، دانش‌آموزان از چه نوع رژيم غذايي پيروي كنند، به عادت‌هاي فرد بستگي دارد اما به طور كلي فرد بايد مقدار معيني انرژي، پروتئين و ويتامين دريافت كند.

صبائيان با بيان اينكه تغييري عمده در رژيم‌هاي غذايي در موفقيت و عدم موفقيت فرد در كنكور تأثير زيادي ندارد، اظهار داشت: بهتر است دانش‌آموز همچنان رژيم‌ غذايي كه به آن عادت دارد و به تصور او بهترين نتيجه را از آن مي‌گيرد، ادامه دهد.

دبير سابق انجمن حقوق دانش‌آموز با تأكيد بر اينكه وعده صبحانه در روز كنكور بسيار اهميت دارد، بيان داشت: لازم است داوطلب شب قبل از كنكور شام سبكي بخورد تا راحت و با آرامش بخوابد. همچنين صبح روز كنكور غذايي مصرف كند كه در عين سبك بودن، بتواند انرژي او را تا پايان آزمون فراهم كند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: