کد خبر: ۴۲۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
هنرمند خیابانی «رون» با مجموعه ای جدید از نقاشی دیواری های قابل توجه در کارخانه ای متروکه خارج از ملبورن بازگشته است. پروژه آلفا که رون در آن پرتره هایی در مقیاس بزرگ برای تخریب خلق می کند و او را بیشتر به سوی تحقیق در ریشه های زودگذر هنر خیابانی سوق می دهد.
به گزارش شفاف، بیش از هرچیز، هنرمندان خیابانی بر ویدئوها و عکس های مستند به عنوان شاهد نهایی کار خود تکیه دارند. انتشار آنلاین و چاپ به این معناست که مردم بیشتر تصاویر آثار آن ها را می بینند تا خود اثر را.
 
هیچ چیز ابدی نیست. بلکه تا زمانی می ماند که مستند شده باشد و زندگی خود را به شکل دیگری ادامه می دهد. این موضوع بر ارزش مستندسازی بیش از خود اثر تمرکز دارد و همین باعث شد فصل جدیدی برای رون آغاز شود. این مفهوم چیز جدیدی نیست. هسته بسیاری از گرافیتی ها و هنرهای خیابانی ماهیت گذرای آن ها را بیان می کند، اما در عصری که مردم از پلکسی گلس برای حفاظت از آثار غیرقانونی و نقاشی دیواری های دائمی استفاده می کند، این طرز فکر هنرمندان درباره کارشان را تغییر داد.
 
تمام آثار پروژه آلفا، که به صورت مخفیانه در چند ماه تکمیل شده بودند، دیگر وجود ندارند. هنرمند آثارش را تخریب کرد تا مانع ورود مردم به سایت شود و تنها عکس ها و ویدئوهایی از آثار او باقی ماند که توسط عکاسانی که خود رون دعوت کرده بود، گرفته شده بودند. رون تخریب آثارهنری خود را منفی نمی بیند، دقیقا برعکس.
 
هنرمندی که نقاشی دیواری های عظیم خود را ویران می کند 
 
هنرمندی که نقاشی دیواری های عظیم خود را ویران می کند 
 
هنرمندی که نقاشی دیواری های عظیم خود را ویران می کند 
 
هنرمندی که نقاشی دیواری های عظیم خود را ویران می کند 
 
هنرمندی که نقاشی دیواری های عظیم خود را ویران می کند 
 
هنرمندی که نقاشی دیواری های عظیم خود را ویران می کند 
 
هنرمندی که نقاشی دیواری های عظیم خود را ویران می کند
 
منبع: برترین ها
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
چند رسانه ای صفحه خبر