کد خبر: ۴۶۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

برند یا نشان تجاری یکی از بزرگترین دقدقه های شرکت ها، استارت آپ ها  و ... است. ثبت برندی که بتواند در اسم خود، محصول و خدمات را معرفی کند بسیار مشکل است.

برند یا نشان تجاری یکی از بزرگترین دقدقه های شرکت ها، استارت آپ ها  و ... است. ثبت برندی که بتواند در اسم خود، محصول و خدمات را معرفی کند بسیار مشکل است. برند، ثبت قانونی ایده، خدمات و یا محصول خاص است که تضمینی برای انحصاری بودن این موارد برای صاحب برند ایجاد میکند و می تواند در صورت تمایل به فروش برند ثبت شده اقدام نماید. مولفه های بسیاری در انتخاب نام برند دخیل هستند که باید با دقت بسیار و ترجیحا با مشاوره گرفتن از کارشناسان مرتبط، این کار انجام شود. برند مستقیما با احساسات مخاطب ارتباط دارد و معرف تجارت شما در ذهن مخاطب است.

معروفیت یک برند علاوه بر نام، به شکل لوگوی برند نیز بستگی دارد. تحقیقات نشان داده که لوگوی یک محصول یا خدمات، بیشتر از نام برند در ذهن مردم ثبت میشود، به طوری که با دیدن لوگو به سرعت نام و نوع محصول یا خدمات مربوط به همان لوگو در ذهن مخاطب تداعی میشود. بنابراین طراحی لوگوی مناسب یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در ثبت برند میباشد. بهتر است لوگو بسیار پیچیده نباشد، هرچقدر ساده تر باشد آسان تر در ذهن مخاطب جای خود را پیدا خواهد کرد. همچنین بهتر است طراح، هنگام ایده پردازی و طراحی لوگو، از دیگر لوگو ها الهام نگیرد و تنها به نام و نوع کسب و کار مرتبط با برند متکی باشد، زیرا ممکن است در غیر این صورت طراحی لوگوی جدید مشابه لوگوهای دیگر طراحی شود و دیگر منحصر به فرد نباشد.

دغدغه ای به نام ثبت برند برای استارت آپ ها

ثبت برند مزایا یزیادی دارد. شما با ثبت برند خودتان، تمامی امتیازات  این برند را از ابتدا در اختیار خواهید داشت. میتوانید یک سابقه درخشان برای برند خود بسازید و بدور از هر دغدغه فکری از پیشینه مالی و اعتباری برندتان، محصول یا خدمات خود را معرفی کنید و اعتبارتان را در سطح ملی و بین ال مللی افزایش دهید و یا حتی به خرید و فروش برند بپردازید!

همانطور که در ابتدا گفته شد، فرد حقیقی یا حقوقی که برند را ثبت میکند، حق انحصاری پیدا میکند، یعنی میتواند از کسب و کارهای دیگری که فعالیت مشابهی را شروع میکنند، جلوگیری کند. پس میتوان ثبت برند را تضمینی برای شروع یک کسب و کار بدون نگرانی از هرگونه کپی برداری دانست.

بسیاری از شرکت های نو پا و استارت آپ ها برای اینکه از مرحله ثبت برند و تبلیغات گسترده برای برند جدیدشان تا زمان شناخته شدنشان برای مردم و همکارانشان، یکباره بگذرند، بدنبال خرید برند آماده هستند.برند آماده، به برندی که از قبل توسط فردی حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت شده، گفته میشود.مراحل خرید برند آماده بسیار راحت تر است و زمان کمتری نیاز دارد. هنگام خرید برند آماده بهتر است برندی را انتخاب کنید که مرتبط با نوع خدمات و یا محصول شما باشد تا بتوانید بعد از مراحل واگذاری برند، به راحتی و به سرعت فعالیت حرفه ای خود را آغاز کنید.خرید برند شناخته شده با پیشینه خوب میتواند کسب و کار شما را به سرعت رونق ببخشد، ولی این تنها اول راه است؛ آینده برند به شما بستگی دارد که با افت یا افزایش کیفیت خدمات و یا محصولات شما، ارتباط مستقیم دارد.

برای ثبت و یا خرید علامت تجاری، بهتر است با کارشناسان مرتبط در این زمینه مشورت کنید. بورس برند با در اختیار داشتن کارشناسان خبره و با سابقه در زمینه برند، میتواند راهنما و همراه شما در زمینه نام تجاری باشد. استفاد از مشاوره های کارشناسان بورس برند، شما را برای انتخاب بهترین مسیر در رابطه با ثبت و خرید برند برای کسب و کارتان و همچنین فروش برند آماده ثبت شده شما، همیاری خواهند کرد.