کد خبر: ۴۶۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

برای هر تجارت آنلاین بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو سایت یک موضوع مهم به حساب می آید و برای این کار باید وارد فرایند و پروسه طراحی وب شد.هر وبسایت مرکز وقلب دنیای دیجیتال مارکتینگ است، یعنی مکانی که تمام رودخانه های دیجیتال به آن می رسند. جستجوهای ارگانیک منبع ترافیک های بزرگ است. بیشتر صاحبان سایت توجهی به موضوع سئو ندارند تا اینکه طراحی وب جدید صورت گرفته و یا دوباره طراحی می شود و با توجه به آن ها ، بازاریابی دیجیتال دچار مشکل می شود.

برای هر تجارت آنلاین بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو سایت یک موضوع مهم به حساب می آید و برای این کار باید وارد فرایند و پروسه طراحی وب شد.هر وبسایت مرکز وقلب دنیای دیجیتال مارکتینگ است، یعنی مکانی که تمام رودخانه های دیجیتال به آن می رسند. جستجوهای ارگانیک منبع ترافیک های بزرگ است. بیشتر صاحبان سایت توجهی به موضوع سئو ندارند تا اینکه طراحی وب جدید صورت گرفته و یا دوباره طراحی می شود و با توجه به آن ها ، بازاریابی دیجیتال دچار مشکل می شود.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که طراحی وب باید بطور صحیح و در زمان درست انجام شود چون یک طراحی هوشمند باید براساس نیاز روز انجام شود. شاید یک طراحی در زمان خودش خوب انجام شده باشد اما در زمان ارائه ، قدیمی به حساب می آید.

در دنیای وب دستورالعمل های گوناگون برای طراحی وبسایت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این نوشته به بررسی و توضیح طراحی وب خواهیم پرداخت. سئو سایت در این نوشته به عنوان بخشی مهم در فرایند طراحی وب مورد بررسی قرار می گیرد. چه نیازهایی وجود دارد که یک سایت برای بازاریابی جستجوها و جلب مشتری عملکرد مناسبی داشته باشد.

توجه داشته باشید یک پروسه بهینه سازی یک قطعه نیست که روی سایت شما سوار شود. دیدگاه صاحبان سایت باید تغییر کند چون این طور نیست که سئو و فرایندهای بهینه سازی را بصورت یک پک در چند ساعت به سایت متصل کنیم تا عملکرد سایت بهبود یابد.

  • توسعه یک سایت دوستدار موبایل

در یک سطح پیشرفته و تخصصی ،یک سایت دوستدار موبایلبه موتورهای جستجو اجازه می دهد که صفحات سایت را جستجو و مورد خوانش قرار دهند. برای مطمئن شدن از اینکه در صفحه نتایج جستجو قابل مشاهده هستید باید تمامی محتوا و صفحات سایت توسط موتور جستجو مورد خزش قرار بگیرد.

یک خزشگر وب مخصوص این وظیفه را برعهده دارد. فعالیت های ما باید بر اساس ایجاد رضایت برای موتورهای جستجو باشد چون راه های گوناگونی برای ایجاد سایت وجود دارد اما باید راهی را انتخاب کرد که باعث بهینه سازی هر چه بیشتر وبسایت ها برای موتورهای جستجو شود.

برای داشتن یک سایت دوستدار موبایل باید یک برنامه ریزی دقیق و دیدگاه ساختاری وجود داشته باشد تا برند و تجارت خود را معرفی کنید. البته که این کار پیچیده و دشوار است. باید یک برنامه و مدل خاص را انتخاب کنید و با توجه به دستورالعمل های آن فعالیت ها را به پیش ببرید. در این راه باید از ابزار سئو نیز کمک بگیرید.

  • موضوعات بنیادی

در این قسمت المان هایی وجود دارد که برای یک فرایند طراحی وب خوب بهینه سازی شده باید مورد توجه قرار گیرد :

  • دامنه

بطور مثال در نظر می گیریم که دامنه اصلی example.com برای یک تجارت و بیزنس انتخاب شده است. ارتباط بین اسم دامنه و فعالیت و خدمتی که توسط شما انجام می شود بسیار مهم است. هوشیار باشید که تمام زیردامنه ها و گونه ها بطور صحیح به سایت اصلی مرتبط و متصل شوند و به یک نسخه کنونیکال مجزا سایت ریدیرکت شوند.

استفاده از کلمات مرتبط با منطقه در دامنه اصلی به فعالیت های شما در بازار منطقه ای کمک می کند، اما بهتر است که جهانی فکر کنیم!

  • هاستینگ

یک سایت با سرعت کم کاربران را ناراضی می کند. هاستیگ وبسایت باید قوانین معمول را اجرا و دنبال کند. در جایی که کاربران دوست دارند شما باشید حضور داشته باشید. عملکرد سریع داشته باشید.

  • سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS که شما برای تجارت و بیزنس خود انتخاب می کنید روی موفقیت فعالیت های شما بسیار تاثیرگذار است. وردپرس در بسیاری از وضعیت ها موثر و برای یک طراحی سایت ارزان مناسب است اما تنها راه نیست. این راه یک روش مطمئن و آزموده شده برای شروع و آغاز بسیاری از تجارت ها است. بدانید و آگاه باشید که سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می کنید باید مناسب وضعیت شما و نیازهای شما باشد.

 

  • خزش و دسترسی

قدم اول مطمئن شدن از این موضوع است که موتورهای جستجو وبسایت را خزش می کنند.

  • ایندکس : برای شناسایی سایت شما باید موتور جستجو بتواند محتوا صفحات را خوانش کند. یعنی محتوای اصلی سایت شما باید بر پایه text باشد. صرفا از فایل های فلش و ویدئو استفاده نکنید. سعی کنید که محتوای شما با زبان مشخصی ایجاد شود تا موتورهای جستجو بتوانند محتوا را متوجه شوند. البته که تصاویر و ویدئوها و PDF ها نقش بزرگی در کسب ترافیک دارند که باید ایندکس شوند.
  • ساختار لینک : برای ایندکس شدن محتوای صفحه اصلی باید لینک های داخلی داشته باشید تا موتورهای جستجو بتوانند آن ها را خزش کنند. هدایتگر اصلی و سایتمپ XML به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای صفحات را خزش کنند.