کد خبر: ۴۷۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

افزایش سن یا به عبارتی پیری روندی طبیعی در زندگی همه انسانها است. اما این یک اشتباه بزرگ است که برخی افراد به محض عبور از دهه چهارم زندگی ، خود را رها می کنند و به ویژه نسبت به رژیم غذایی خود بی توجه می شوند.

به گزارش شفاف، افزایش سن یا به عبارتی پیری روندی طبیعی در زندگی همه انسانها است. اما این یک اشتباه بزرگ است که برخی افراد به محض عبور از دهه چهارم زندگی ، خود را رها می کنند و به ویژه نسبت به رژیم غذایی خود بی توجه می شوند.

پیر بیش از آن که جسمانی باشد روانی است و هر فرد می تواند تا آخرین لحظه زندگی خود حس کند هنوز جوان است. اما برای جوان ماندن بهتر است کمی به تغذیه خود نیز توجه کنیم:

_چای سبز را می توان اکسیر جوانی دانست. هر اندازه بیشتر چای سبز بنوشید، می توانید امیدوار باشید که به مدد آنتی اکسیدان ها جوانتر بمانید

_سبزیجات پهن برگ نیز خواص بی نظیری برای جوان ماندن دارند. با مصرف اسفناج، کلم و کاهو جوانی خود را بیمه می کنید

_میوه های تابستانی مثل هلو برای لطافت و جوان ماندن پوست و مو نقشی ویژه دارند

_کلم بروکلی یکی از برترین گیاهان برای حفظ شادابی و جوانی است

_با مصرف منظم هویج از یک سو به لطافت پوست و پیشگیری از پیرچشمی کمک می کنید و از سوی دیگر سلولهای ضد پیری را شکست می دهید

_گریپ فروت با خواص متعدد خود همزمان فشار خون را کنترل و مانع از سکته قلبی می شود

_سیر و پیاز به عبت آنتی اکسیدانهای متعدد خود نقشی پررنگ در کنترل و درمان مشکلات رایج پیری دارند و البته باعث می شوند کمتر بیمار شوید

_خیار و سایر سبزیجاتی که منابع قوی آبرسان پوست هستند باعث می شوند پوستی شفاف تر و شاداب تر داشته باشید

_فلفل یکی از ادویه هایی است که مانع از بروز آلزایمر و پیری سلولهای مغز می شود. فلفل سبزی تازه، فلفل قرمز تازه و فلفل دلمه ای را فراموش نکنید

_قارچ سرشار از پروتئین های گیاهی است که از زوال عقل پیشگیری می کند

_گوجه محرک و دوستدار پوست است و فرانسوی ها آن را میوه عشق و جوانی می نامند

 

منبع:پایگاه خبری انتخاب

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار