کد خبر: ۴۸۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه و اولویت این وزارتخانه جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب برای دانش آموزان است.

به گزارش شفاف، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه و اولویت این وزارتخانه جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب برای دانش آموزان است.

رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در همایش گردهمایی مدیران ابتدایی آموزش و پرورش در بوشهر افزود: بچه ها سالها رونویسی کردند اما فارغ التحصیل مدرسه ما نمی تواند یک صفحه نظر خود را بنویسد و تنها چیزی را بلد است بنویسد که از رو می نویسد و خلاقیت ندارد.

وی بیان کرد: ما می گوییم بچه به جای رونویسی مهارت و خلاقیت نوشتن را بیاموزند و هدف از این برنامه بیکاری بچه ها نیست اینکه بسیاری از افراد از این رویکرد آموزش و پرورش ناراضی بودند برای ایجاد شائبه بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از کودکان روخوانی کردند اما خواندن یاد نگرفتند و نمی توانند حرف بزنند و تفکر انتقادی داشته باشند.

حکیم زاده گفت: با جایگزین کردن تکالیف مهارت محور به جای مشق شب تلاش می شود بچه ها از دانش آموخته شده در مدرسه با انجام فعالیت های عملی در خانه تبدیل به یک مهارت شود و افرادی مسئولیت پذیر تربیت شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به جای اینکه والدین و بچه ها صفحه های پیک نوروزی را پر کنند طرح خواندن قصه مطرح شد و نمایشگاهی از آثار تولیدی دانش آموزان برپا شد و در نوروز 98 نیز طرح عید و داستان با اندکی تغییر نسبت به سال گذشته اجرا می شود.

وی تاکید کرد: قصه بستری برای خلاقیت، یادگیری و تربیت است که بچه ها با آن آشنا می شوند.

حکیم زاده یادآور شد: سند تعلیم و تربیت علمی است که باید دید کودکان چگونه تربیت شوند و کودکان براساس مرحله سن و سال از طریق فعالیت های مهارتی، دست ورزی و جست و خیز کردن باید آموزش ها را فرابگیرند.

وی تاکید کرد: آموزش، پرروش و تربیت تنها به عهده مدرسه نیست و باید سازمان های دیگر به الزام ها و نقش خود در این خصوص توجه داشته باشند.

حکیم زاده گفت: طرح تدبیر از سال تحصیلی 95ـ94 اجرا شده است و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد با شرایط و اقتضائات دوره ابتدایی تناسب بیشتری دارد.

وی یادآور شد: در طرح تدبیر، اختیار عمل به مدیر داده می‌شود و این کار با سیاست‌های کاهش تمرکز تناسب بیشتری دارد و علاوه بر آن چارچوبی برای کارها ایجاد می‌کند که زمینه مشارکت برای مجموعه عوامل مدرسه فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح تدبیر به پیشرفت متوازن مدارس کمک می‌کند و با ارج‌گذاری از تلاش و پیشرفت کوچک مدیران باعث تقویت خودباوری آنها می‌شود.

حکیم‌زاده ادامه داد: در این طرح هر مدرسه به فراخور امکانات و ظرفیت خود برنامه‌هایش را تنظیم می‌کند و با توجه به اینکه امکانات مدارس با یکدیگر متفاوت است، عدالت اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: