کد خبر: ۴۸۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

شهرداری تهران اعلام کرد که مهلت ثبت‌نام و بارگذاری مدارک طرح ترافیک خبرنگاری تا پایان روز شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ تعیین شده است.

به گزارش شفاف، شهرداری تهران اعلام کرد که مهلت ثبت‌نام و بارگذاری مدارک طرح ترافیک خبرنگاری تا پایان روز شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ تعیین شده است.

در اطلاعیه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آمده است: مهلت ثبت‌نام و بارگذاری مدارک طرح ترافیک خبرنگاری تا پایان روز شنبه (۷ اردیبهشت‌ماه) تعیین شده است. از این رو از افرادی که متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات طرح ترافیک یا کارت‌بلیت خبرنگاری هستند، با مراجعه به سایت «تهران من» به نشانی My.tehran.ir و پس از ورود به سامانه با نام کاربری و رمز عبور، در بخش خدمات طرح ترافیک، شرایط خاص شهروندان، در صفحه مربوط به «خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری» مدارک خود را بارگذاری کنند.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، جامعه خبری شامل خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری در سقف تعداد مصوب می‌توانند از سهمیه طرح ترافیک با تعرفه خاص (دارای تخفیف) برخوردار شوند. در عین حال به خبرنگاران واجد شرایط که از سهمیه طرح ترافیک استفاده نکرده و یا اساساً فاقد خودرو باشند، کارت‌بلیت رایگان یکساله برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی تخصیص می‌یابد.

در سال ۹۸ فهرست کلیه دریافت‌کنندگان مجوز طرح ترافیک خبرنگاری به همراه رسانه یا تشکل صنفی معرفی‌کننده خبرنگاران در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاری؛ خبرنگاران، روزنامه‌نویسان، عکاسان و تصویربرداران خبری که متقاضی سهمیه طرح ترافیک هستند باید به موجب قرارداد کار معین (دائمی یا موقت) در یک نشریه، خبرگزاری یا پایگاه خبری اشتغال داشته باشند و مدرکی دال بر اشتغال مستمر به مشاغل مذکور در این آئین‌نامه ارائه دهند. همچنین خودروی متقاضیان دریافت این مجوزها الزاماً باید متعلق به متقاضی یا همسر وی باشد.

متقاضیانی که قبلاً در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده و اطلاعات فردی و مشخصات خودروی آنها تغییر نکرده است، نیاز به ثبت‌نام جدید در سامانه ندارند، اما حتماً باید مدارک فعالیت رسانه‌ای خود در شش ماه دوم سال ۹۷ را ذیل بخش خدمات طرح ترافیک، در صفحه «خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری» بارگذاری کنند. کلیه فرایند دریافت، بررسی تقاضاها و تخصیص مجوزها نیز به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد و متقاضیان مطلقاً نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و یا هر مکان دیگری در شهرداری ندارند. در صورت بروز هرگونه اشتباه، امکان حذف مدارک ناقص یا دارای اشکال و جایگزینی مدارک صحیح در سامانه وجود دارد.

متقاضیان باید از سوی رسانه محل اشتغال خود یا یکی از تشکل‌های صنفی خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول، معرفی‌نامه‌ای با عنوان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و با امضای بالاترین مقام مسئول در نهاد صادرکننده معرفی‌نامه، تهیه و بارگذاری کنند که در آن مشخصات فرد متقاضی، شماره خودرو و زمینه کاری وی در رسانه درج شود. همچنین مدرک دیگری دال بر اشتغال مستمر به کار خبری ارائه کنند که بیمه خبرنگاری توسط رسانه محل اشتغال یا بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این منظور قابل قبول است. در صورت نبود بیمه، متقاضی باید ۱۰ نمونه از آثار منتشر شده با امضای خود در مطبوعات و رسانه‌ها را که متعلق به شش ماه منتهی به زمان ثبت‌نام باشند، ارسال کند.

 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار