کد خبر: ۴۸۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

معاون آموزش ابتدایی گفت: به منظور کاهش افت تحصیلی تلاش می‌کنیم تا آزمون بسندگی را به منظور بررسی دریافت مطلب و تکلم به زبان فارسی در سنجش لحاظ شود.

به گزارش شفاف، رضوان حکیم زاده  در نشست خبری طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: امیدواریم سنجش را به دو سال قبل از دبستان بیاوریم و اگر این امکان وجود داشته باشد و کودکان از  4 تا 6 سال تحت پوشش قرار بگیرند امکان شناسایی دقیق‌تر و مداخله بیشتر وجود دارد، وقتی دانش آموز وارد مدرسه می‌شود فرصت کمی برای مداخلات داریم اما اگر در 4 یا 5 سالگی تحت پوشش بروند برنامه‌های درسی پیش دبستانی منعطف است و می‌توانند تحت حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: سنجش و غربالگری در راستای عدالت آموزشی است و بسیاری از کودکان مناطق محروم تا زمان ورود به مدرسه مشکلاتشان مانند کم‌بینایی یا شنوایی شناسایی نمی‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: جلسه‌ای را با وزیر آموزش‌وپرورش درباره صحبت‌های رهبری مبنی بر اهمیت یادگیری زبان فارسی داشتیم و مهم است کودکان در شرایطی باشند که امکان درک مطلب به زبان فارسی را داشته باشند تا در کلاس اول موفق باشند، در افت تحصیلی و تکرار پایه با دو دسته از کودکان مواجه هستیم، نخست بچه‌های دیرآموز که باید تدابیری برای آموزش معلمان در طرح تلفیقی بیاندیشیم و دوم، کودکانی که در مناطق دوزبانه پیش‌دبستانی را نگذرانده اند و اگر بتوانیم آزمون بسندگی زبان فارسی را به طرح سنجش اضافه کنیم می‌توانیم دانش آموزان را آماده کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون بسندگی تلاش می‌کنیم، در طرح سنجش سلامت نوآموزان بتوانیم آمادگی دریافت مطلب و تکلم راحت به زبان فارسی را بررسی و دانش‌آموزان مورد نیاز تحت پوشش بروند.

حکیم‌زاده افزود: برای مدیریت وضعیت یادگیری دانش‌آموزان دیرآموز باید هر کودک را معادل سه کودک و سختی کار معلمان را در نظر بگیریم و شاید نیاز باشد تجدیدنظر در برنامه تلفیقی داشته باشیم و انعطاف لازم را در جهت اهداف برنامه درسی برای کودکان دیرآموز داشته باشیم تا بتوانیم آنها را در کلاس‌های درس مدارس عادی  بپذیریم.

دو هزار تکرار پایه

وی بیان کرد: سال تحصیلی گذشته یک میلیون و 476هزار و 262 دانش آموز کلاس اولی داشتیم  که امسال به یک میلیون و 501 هزار نفر رسیده و با رشد 1.7 درصدی همراه است. در کل دوره ابتدایی با احتساب دانش آموزان اتباع حدود 8 میلیون و 70هزار دانش‌آموز داشتیم و پیش بینی می‌کنیم به 8میلیون 222هزار نفر برسد که با دو درصد افزایش همراه است. همچنین نرخ خالص ثبت نام 97.16 بود و کودکان جذب شده در مدارس به 34 هزار و 45 نفر افزایش یافت. همچنین دو هزار 195 تکرار پایه در دوره ابتدایی داشتیم که با همراهی و بهبود شرایط یاددهی و یادگیری  دانش‌آموزان دیر آموز نرخ تکرار پایه را کاهش خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار