کد خبر: ۴۹۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: تبادل‌هایی با کشورهای مختلف جهت جا به جایی رانندگان ترانزیت زندانی در کشورهای مختلف انجام شده و نیاز های آنها برای ملاقات با خانواده‌هایشان را هم فراهم کرده‌ایم.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: تبادل‌هایی با کشورهای مختلف جهت جا به جایی رانندگان ترانزیت زندانی در کشورهای مختلف انجام شده و نیاز های آنها برای ملاقات با خانواده‌هایشان را هم فراهم کرده‌ایم.

 

آخرین اطلاعات از راننده‌ کامیون‌های زندانی شده در کشورهای مختلف/ تخلیه و بارگیری کالا ها باید به بیرون از شهر برودمنوچهر سلمان زاده مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در گفت و گویی، با بیان اینکه مرز، محل عبور کامیون‌ها و افراد است گفت: در پایانه‌های مرزی چندین اقدام همزمان انجام می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی برای کامیون‌ها و یا حتی رانندگان می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی از مقاطع زمانی میزان صادرات و یا واردات کالاها افزایش می‌یابد و به دلیل برخی از ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه ایجاد می‌شود ممکن است زمینه ساز ایجاد صف های طولانی در مرزهایی همچون بازرگان و یا آستارا شود.

سلمان زاده اظهار کرد: برخی از مرزها هم به دلیل افزایش میزان قاچاق سوخت اقدام به بازرسی‌های سخت گیرانه‌تر برای کامیون‌داران می‌کنند که همین موضوع هم باعث ایجاد مشکلاتی در پایانه‌های مرزی می‌شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی با اشاره به اینکه تجربه‌های کشورهای دیگر نشان داده است که  باید تمامی تشریفات و همچنین تخلیه و بارگیری کالاها در بیرون از پایانه‌های مرزی انجام شود گفت: بسیاری از پایانه‌های مرزی همواره مشغول تخلیه و بارگیری کالاها هستند و به طور مثال در پایانه مرزی بازرگان ممکن است صاحبان کالا چندین ماه معطل تخلیه و بارگیری کالای خود شوند به طوری که  این موضوع باعث ایجاد هدر رفت زمان و هزینه می‌شود.

سلمان زاده یادآوری کرد: پیشنهاد خارج شدن تشریفات و همچنین تخلیه و بارگیری کالا را به بیرون از شهر ارائه داده‌ایم اما هنوز نظری مبنی بر تایید و یا رد این مشکل اعلام نشده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی با اشاره به اینکه نرخ عوارض ترانزیت در پایانه‌های مرزی ایران در مقایسه با سایر کشورهای دیگر بسیار ارزان‌تر است گفت: رانندگان کامیون‌های ترانزیت و همچنین شرکت‌های حمل و نقلی در این بخش اعلام کرده‌اند نیازی به دریافت ارز دولتی ندارند زیرا بسیاری از آنها از محل کرایه‌های خود و همچنین صادرات و واردات نیاز ارزی خود را تامین می‌کنند.

وی به مشکل ارز همراه رانندگان کامیون اشاره کرد و گفت: طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی ارزی که مسافران نه ارد بخش صصادرات و واردات کالا فعالیت می‌کمنند و. نیاز ارزی آنها از محل کرایه‌ها تامین می‌شود.

  بباید همراه داشته باشند 2 هزار یورو است اما بسیاری از رانندگان بیش از این میزان ارز نیاز دارند زیرا که آنها باید هزینه‌های حمل بار تامین سوخت و جابه جایی کالاها از طریق کشتی را پرداخت کنند.

سلمان زاده گفت: متاسفانه به دلیل آنکه بسیاری از رانندگان بیش از این میزان ارز همراه داشته‌اند دستگیر یا جریمه شده‌اند که در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم اما فعلا به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی همچنین به رانندگان کامیون زندانی شده  در کشورهای مختلف هم اشاره کرد و گفت: تبادل‌هایی با کشورهای مختلف جهت جا بله جایی زندانی‌های ترانزیت انجام شده و سعی کرده‌ایم ملاقات‌هایی را با خانواده‌های آنها و یا تبادل‌ برای جابه جایی آنها را فراهم کنیم زیرا که تعدادی از رانندگان کشورهای مختلف هم به دلیل نقض مقررات و یا تصادف‌هایی که در ایران انجام داده‌اند در زندان هستند.

گفت وگو از محبوبه کباری

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار