کد خبر: ۴۹۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

بهترین برنامه غذایی برای خانم‌های باردار استفاده از تمام گرو‌های غذایی است.

بهترین برنامه غذایی برای خانم‌های باردار + دستور تهیهبه گزارش شفاف، در سه ماهه اول بارداری بدن مادر به دلیل تغییرات هورمونی میل چندانی به غذا خوردن ندارد، متاسفانه این امر باعث می‌شود تا بسیاری از مواد سالم ومغذی که برای رشد جنین موثر است کاهش یابد.
 
بهترین برنامه غذایی برای خانم‌های باردار استفاده از تمام گرو‌های غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مفید مانند گوشت، غلات، لبنیات، حبوبات و سبزی و میوه می‌تواند نیاز‌های شما و جنین را در دوران بارداری تامین کند.

امروز قصد داریم به خانم‌های باردار چند نوع غذای اصلی و میان وعده مفید وسالم را آموزش دهیم.
 
بهترین برنامه غذایی برای خانم‌های باردار + دستور تهیه
 

دستور پخت پاستا با سس پستو بادام و آووکادو

این وعده غذایی منبع خوبی از ویتامین‌های C، K، B، A، آهن، پروتئین، فولات، فیبر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، امگا ۳، کربوهیدرات است.

مواد لازم:

پاستا ۲ پیمانه
گوشت گوساله بدون چربی ۲۰۰ گرم
روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی ۱ عدد، خرد شده
قارچ ۱ پیمانه، خرد شده
کلم بروکلی ۲ پیمانه، به قطعات کوچک خرد شده
فلفل سیاه

مواد لازم برای تهیه سس پستو بادام و آووکادو:

بادام ۱/۲ پیمانه، خلال بادام
ریحان تازه ۱ دسته، خرد شده
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه، کوبیده شده
آووکادو ۱/۲

طرز تهیه:
ظرف مخصوص گریل را از قبل گرم کنید. برای تهیه پستو خلال بادام و ریحان را داخل مخلوط کن ریخته و بخوبی مخلوط  کنید. آبلیمو، سیر و آووکادو را اضافه  کرده و دوباره مخلوط کنید تا به صورت کاملاً یکنواخت درآید. در ظرفی مناسب، آب را بجوش آورده (مقدار کمی نمک و روغن اضافه کنید) پاستا را داخل آن ریخته و طبق دستور روی بسته آبکش کنید. مقداری از آب پاستا را نگه دارید.

پاستا را در یک ظرف مناسب ریخته و درب ظرف را بگذارید (برای اینکه گرم بماند). گوشت را آغشته به روغن زیتون  کنید و در ظرف مخصوص گریل روی حرارت گذاشته تا کاملاً پخته شود. در یک ماهی تابه نچسب، گوجه فرنگی، قارچ و کلم بروکلی را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه حرارت دهید، به پاستا اضافه  کنید. گوشت را به صورت تکه‌های باریک درآورده و با مقدار کمی آب پاستا به پاستا اضافه کنید،سپس سس پستو را اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه روی حرارت ملایم گذاشته تا تمامی مواد بخوبی با یکدیگر مخلوط شوند. در آخر آن را با فلفل قرمز، مزه دار کنید.
 
بهترین برنامه غذایی برای خانم‌های باردار + دستور تهیه

دستور پخت سوپ گاسپاچو

این وعده غذایی منبع خوبی از ویتامین A، C، اسید فولیک وفیبراست همچنین این سوب مناسب برای زمان حالت تهوع شماست. 
مواد لازم:
نان تست ۲ تکه
گوجه فرنگی ۶۰۰ گرم
خیار ۱ عدد، خرد شده
سیر ۱ حبه، خرد شده
فلفل قرمز ۱ عدد، دانه‌های آن را درآورده، خرد شده
تربچه ۱۰ عدد، خرد شده
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه
تخم مرغ ۴ عدد، آب پز و خرد شده
زیتون سیاه ۱۶ عدد
برگ ریحان تازه

طرز تهیه:
یک برش کوچک در گوجه فرنگی‌ها ایجاد کرده و آن‌ها را در قابلمه‌ای مناسب حاوی آب جوش قرار دهید. بعد از گذشت ۳۰ ثانیه پوست گوجه‌ها را به راحتی جدا کرده و آن‌ها را خرد کنید. یک برش نان تست را خرد کرده و همراه گوجه فرنگی ها، خیار، سیر، فلفل قرمز، تربچه، روغن زیتون، سرکه، آب لیمو، رب گوجه فرنگی و ۱۵۰ میلی لیتر آب سرد داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و بخوبی مخلوط کنید تا پوره‌ای نرم به دست آید سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و درب ظرف را گذاشته و سوپ را به مدت ۳-۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید اجازه دهید تا کاملاً سرد شود. تکه دیگر نان تست را خرد کرده و آغشته به روغن زیتون  کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید یا در تابه‌ای نچسب روی حرارت تفت دهید تا طلایی رنگ و ترد شوند. سوپ را در ظرفی مناسب ریخته و تکه‌های نان تست را روی آن قرار دهید سپس تخم مرغ آب پز و زیتون سیاه را اضافه کرده و با برگ ریحان تازه مزه دار کنید. این سوپ برای ۴ نفر کافی است.

بهترین برنامه غذایی برای خانم‌های باردار + دستور تهیه

دستور تهیه اسموتی موز و کاکائو

این نوشیدنی منبع خوبی از ویتامین B۶، کلسیم، پروتئین، منیزیم، پتاسیم، فولات است همچنین وجود بادام در این نوشیدنی موجب رشد مغز و سیستم عصبی جنین می‌شود.

مواد لازم:
موز متوسط ۱ عدد
شیر کم چرب ۱۲۵ میلی لیتر
شکر ۱ قاشق چایخوری
ماست شیرین ۱ قاشق غذا‌خوری
بادام خام آسیاب شده ۲ قاشق غذا‌خوری
پودر کاکائو ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:
تمام مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملاً مخلوط  و نرم و یک دست شود، در پایان اگر دوست داشتید پودر کاکائو را اضافه کنید.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: