کد خبر: ۴۹۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

وی با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم و منابع را به جا هزینه کنیم تا عملکرد راه‌آهن بهتر شود، گفت: در راستای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را به ما بدهند که ایشان موافقت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه به سال ۱۴۰۰ برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبری درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی داشتیم که ایشان موافقت کردند و پیش‌بینی می‌شود پروژه تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

به گزارش شفاف، مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید ساخت داخل امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل ایستگاه راه‌آهن تهران در حال برگزاری است.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: باید باور کنیم که ما جزو اقتصاد‌های بزرگ دنیا هستیم و استعداد ایرانی پرظرفیت است.

محمد اسلامی افزود: ما حتماً این شایستگی را داریم و باید باور کنیم در صنعت ریلی در بازار جهانی سهم داشته باشیم. اشتغال و ظرفیت تولید را افزایش دهیم و سهم بازار را جذب کنیم. 

وی ادامه داد: آسیا حدود ۶۰ درصد جمعیت جهان را دارد و توسعه، انرژی و خیلی از منابع اینجا است.

اسلامی اضافه کرد: باید سعی کنیم این ظرفیت‌ها به موقع پیگیری شود و زمینه رشد روزافزون صنعت ریلی را فراهم کنیم و برندسازی داشته باشیم و باور کنیم که برند جهانی هستیم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بهره‌برداری از خط آهن یکی از تکالیف ما که در احتساب مدیرعامل راه‌آهن بود ارتقای بهره‌وری، ارتقای کیفیت و رشد رضایتمندی بود.

اسلامی ادامه داد: اصلاح مسیرها، افزایش ظرفیت خطوط، ایجاد خطوط موازی و اتصال جدید به استان‌ها و مراکز بار از استراتژی‌های ما است که در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام مورد تأکید قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم و منابع را به جا هزینه کنیم تا عملکرد راه‌آهن بهتر شود، گفت: در راستای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را به ما بدهند که ایشان موافقت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه به سال ۱۴۰۰ برسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با روان‌سازی خدمات، کاهش بوروکراسی و به حداقل رساندن زمان توقف بار در راه‌آهن باید سهم خود را از صد میلیون تن بار اطراف خزر افزایش دهیم که این به اشتغال و تولید پایدار می‌انجامد و درآمد سرانه کشور را از حمل‌ونقل ریلی افزایش می‌دهد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: