کد خبر: ۴۹۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه طرح رفع انحصار از زبان انگیسی، آموزش رایگان را زیر سؤال می‌برد، گفت: امیدوارم با "حذف تنوع مدارس" باز هم مدارس دولتی ضعیف باقی نمانند.

فریده اولاد قباد در گفت و گویی درباره طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی اظهار‌ کرد: انگلیسی زبان بین‌المللی است و نمی‌توان آن را از برنامه درسی دانش‌آموزان حذف کرد، از سوی دیگر دانش‌آموزان رشته‌های فنی نیز به یادگیری این زبان نیاز دارند چون برخی اصطلاحات به زبان لاتین است.

وی افزود: می‌توان در کنار آموزش زبان انگلیسی، سایر زبان‌های خارجی را آموزش داد و برای آموزش سایر زبان‌ها نیاز است سازوکار لازم فراهم شود مثلاً اگر دانش‌آموزی تمایل دارد زبان آلمانی یا فرانسه را هم یاد بگیرد بتواند در کنار زبان انگلیسی دست به انتخاب زبان دوم بزند اما آموزش‌وپرورش نیروی انسانی، تجهیزات و محتوای مناسب را در این رابطه ندارد که باید در مسیر آن گام بردارد.

به دلایل ضعف آموزش زبان در مدارس هم دقت داشته باشیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره عدم استقبال دانش‌آموزان از سایر زبان‌های خارجی گفت:‌ اگر به آنها اطلاع‌رسانی مناسب شود قطعاً از آن استقبال می‌کنند از سوی دیگر اگر اکنون اعلام می‌شود آموزش زبان انگلیسی در مدارس ضعیف است باید به شرایط هم دقت داشت مثلا ساعات آموزش زبان در مدارس بسیار کم است از سوی دیگر روش‌های تدریس باید تغییر کند و به روز شود و آموزش ضمن خدمت دبیران زبان انگلیسی نیز اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش زبان عربی نیز همین‌گونه است و دانش‌آموزان در اینباره ضعف‌های مشهودی دارند، عنوان‌کرد: روش‌های آموزش زبان در مدارس مشکل دارد همچنین زمان اختصاص یافته به آموزش زبان انگلیسی باید افزایش یابد.

واگذاری آموزش زبان به آموزشگاه‌ها "آموزش رایگان" را زیر سؤال می‌برد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح‌ کرد:‌ مخالف واگذاری وظیفه آموزش زبان به آموزشگاه‌ها هستیم و طرح مجلس در این رابطه آموزش رایگان را زیر سؤال می‌برد از سوی دیگر باید آموزش زبان انگلیسی را تقویت کنیم و در کنار آن سایر زبان‌های خارجی را توسعه دهیم.

امیدوارم با حذف تنوع مدارس دولتی همچنان ضعیف نمانند

وی درباره مصوبه مجلس مبنی بر حذف تنوع مدارس گفت:‌ این مصوبه به شورای نگهبان رفته و نظر این شورا هم مهم است و باید ببینیم درباره مدارس سمپاد چه نظری خواهند داد؟ آیا ما باید دو درصد تیزهوش جامعه را مانند دانش‌آموزان مدارس استثنایی به صورت جداگانه در مدارس خاص آموزش دهیم؟

اولاد قباد متذکر شد:‌ امیدوارم با حذف تنوع مدارس به سمت و سوی عدالت آموزشی برویم و مدارس دولتی همچنان ضعیف نماند؛ توزیع منابع انسانی و مالی برای تقویت مدارس دولتی بسیار مهم است و اگر قرار باشد از سال آینده دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داشته باشیم، آموزش‌وپرورش در سیاست‌گذاری‌های خود باید به سمت توجه به مدارس دولتی و تقویت آنها گام بردارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: