کد خبر: ۵۰۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش از ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در مدارس خبر داد و گفت: حوزه علمیه بازوی آموزش‌وپرورش در تربیت دینی و اعتقای دانش‌آموزان است.

به گزارش شفاف، علیرضا حاجیان‌زاده با اشاره به ابعاد مختلف سند تحول بنیادین و اهداف مد نظر آن، بر  مشارکت همه دستگاه‌ها در تقویت ابعاد تربیتی دانش‌آموزان تأکید کرد.

وی افزود: بحث تعلیم و تربیت موضوعی کاملاً تخصصی است که متولی مرکزی آن وزارت آموزش و پرورش است اما عناصر مختلف در تربیت مؤثر هستند که در رأس آن‌ها خانواده، به عنوان شروع‌کننده امر تربیت قرار دارد و سپس رسانه‌ها و سایر دستگاه‌های مختلف تبلیغی و فرهنگی که آثار و ارتباطاتشان در جای جای نظام حضور و تأثیر دارد، قرار می‌گیرند.

حاجیان زاده گفت: به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش و بهره‌گیری از ظرفیت تمام دستگاه‌های تأثیر‌گذار از 14 سال قبل، ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد که منجر به استحکام روابط این دو نهاد و تحقق گام‌های موثر در حوزه‌های تربیتی دانش‌آموزان شد.

تفاهم‌نامه همکاری 5 ساله حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه‌داد: با تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز شاهد ساختارمند‌شدن ارتباط این دو نهاد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری 5ساله به منظور اجرای 39 برنامه فرهنگی- تربیتی در سطح مدارس کشور هستیم.

وی تصریح‌کرد: در تدوین این تفاهم‌نامه و برنامه عمل 5 ساله، سعی شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه و نیز نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.

حوزه علمیه بازوی آموزش‌وپرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان

مشاورعالی  وزیر آموزش و پرروش افزود: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملاً موثر و توانمند در بخش‌های پژوهشی و تبلیغی، می‌تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.

حاجیان زاده تأکید‌کرد: آنچه امروز برای ما اولویت دارد چینش این ظرفیت‌ها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است که ضمن حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد.

تدوین بسته‌های آموزشی برای مسائل دختران دانش‌آموز

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تفاوت‌های تربیتی دختران و پسران دانش‌آموز در مدارس گفت: به منظور بررسی ویژه مسائل دختران درسطوح مختلف کمیته‌هایی را تشکیل داده‌ایم تا با تدوین بسته‌های آموزشی و محتوای علمی پاسخگوی نیازهای این طیف مهم و تأثیر‌گذار در جامعه و آینده کشور باشیم.

حضور روحانیون در مدارس

حاجیان زاده  عنوان‌کرد: محور همه فعالیت‌های آموزش و پرورش تربیت دینی دانش‌آموزان است و  تحقق کامل این موضوع مستلزم حضور روحانیت معزز به عنوان یکی از ارکان تأثیر‌گذار در مدرسه است.

وی  با تأکید بر حضور پررنگ روحانیون در مدارس اظهار‌کرد: خوشبختانه موفق شدیم در ارتباط تعاملی بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک برنامه پنج ساله همکاری طراحی کنیم که بر اساس آن برنامه‌های فرهنگی و تربیتی متعدد به منظور تقویت ارکان تربیت دینی دانش‌آموزان در سطح مدارس اجرا کنیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: تبادل فکر با صاحب نظران حوزوی، تولید محتوا و تعامل روحانیون با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش‌آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی، برخی از عرصه‌های برنامه 5 ساله ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  است.

وی در پایان با اشاره به ماهیت و هدف تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس مطرح‌کرد: هر یک از تشکل‌های دانش‌آموزی که در مدارس فعالیت می‌کنند باید از نظر پوشش‌دهی و فعالیت‌هایی که با حضور دانش‌آموزان اجرا می‌کنند، مکمل یکدیگر باشند.

حاجیان‌زاده یادآور شد: تلاش کردیم در برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تمام ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به منظور ایجاد وفاق  همدلی در ارکان مختلف این تشکل‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: