کد خبر: ۵۱۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

هر سال میلیون ها نفر به مسافرت می روند و هتل ها را برای اقامت انتخاب می کنند. بدون شک تجربه رزرو هتل برای همه آنطور که باید و شاید پیش نمی رود. از طرف دیگر برای بعضی مسافران این تجربه آنقدر شیرین می شود که تا پایان عمر در خاطرشان می ماند. مثلا یک شب ماندن در مجلل ترین هتل ایران می تواند شما را تا ابد به هتل ها علاقه مند یا برعکس حتی رفتار نامناسب یکی از کارکنان در گران ترین هتل ایران شما را از هر چه هتل بیزار کند. اما به راستی چه چیزهایی رزرو هتل https://jainjas.com/mashhad و اقامت در آن را خاطره انگیز می کنند؟ جااینجاس پاسخ را با شما در میان گذاشته است.
سبک منحصر به فرد و خاص هر هتل
اولین ویژگی ای که یک هتل را از دیگر هم قطارانش متمایز می کند، سبک و استایل خاص آن است. به نظر می رسد اینکه تمام هتل ها تلاش می کنند تا یک سبک تکراری و کلی را در طراحی داخلی خود به کار بگیرند، دیگر در میان مهمان ها خریدار ندارد. همین نکته باعث می شود تا تلاش هتل ها برای تحت تأثیر قرار دادن مهمانان خود بی نتیجه بماند.
این دست هتل ها را با هتل هایی مقایسه کنید که دکوراسیون آنها یک پالت کامل از رنگ ها است یا معماری دوره خاصی را برای به وجد آوردن هنر دوستان و عاشقان تاریخ انتخاب می کنند. انتخاب یک سبک خاص و متعهد ماندن به آن، تجربه رزرو هتل را برای مسافران هم منحصر به فرد می کند. شاید به همین دلیل باشد که بوتیک هتل ها بیش از پیش رونق گرفته باشند. پیشنهاد می کنیم آشنایی با بوتیک هتل را مفصل بخوانید.
تاریخ، تاریخ و باز هم تاریخ
شاید باور نکنید اما هتل های تاریخی پتانسیل بالایی برای خلق یک تجربه اقامتی خاطره انگیز دارند. چطور؟ خوب این هتل ها به معماری دوره ای که در آن ساخته شده اند، وفادار مانده اند و این چیز کمی برای مهمان ها نیست. این موضوع را می توان درباره هتل های سنتی ایران به خوبی مشاهده کرد. شاید به همین دلیل باشد که در لیست بهترین هتل های ایران در سال 2019 از نگاه تریپ ادوایزر، می توان نام هایی چون هتل باغ مشیرالممالک یزد را دید.
چه چیزهایی رزرو هتل و اقامت در آن را خاطره انگیز می کنند؟
خدمات مشتری باکیفیت
وقتی صحبت از خدمات مشتری به میان می آید، تلاش برای راضی نگه داشتن او و زنده نگاه داشتن هتل در خاطرش به ذهن متبادر می شود. بسیاری از خدمات ساده هتل در حقیقت نوعی خدمت لوکس هستند که تنها تعداد اندکی از مسافران در زندگی روزمره خود آن را تجربه کرده اند. بیشتر آنها حتی چنین تجربه ای را در هیچ هتل دیگری هم نداشته اند. مثلا آدامس های نعنایی یا متن های محترمانه خوشامدی که در سال های اخیر منسوخ شده، می تواند حالا مشتریان را خوشحال کند.
هرچند بسیاری تأثیر خدمات مشتری مطلوب را نادیده می گیرند. اما حتی اگر خدماتی که هتل ارائه می دهد، هم بی نقص باشد؛ لبخند بی رنگ یک کارمند می تواند اشتیاق مهمان ها را کمرنگ کند. برعکس خوشرویی کارکنان هتل شاید بتواند تمام ذهنیت مسافر را نسبت به هتل دگرگون کند.
به علاوه زیر و رو کردن نظرات کاربران درباره اقامتشان در هتل نشان می دهد که آنها علاقه دارند که شنیده شوند. گوش دادن به مهمان ها و تلاش برای حل مشکلاتشان یک حلقه کلیدی در پروسه خدمات مشتری به شمار می رود. مثلا یکی از مواردی که مسافران را خوشحال خواهد کرد، انعطافی است که هتل ها می توانند در ساعت چک این و چک اوت داشته باشند.
مقالات بیشتر:
چند مورد از امکانات مورد علاقه مسافران در هتل ها
10 مورد از امکانات اولیه ای که هتل ها باید به شما ارائه دهند
دلایل اصلی نارضایتی مسافران از هتل ها چیست؟
امتیازهای به ظاهر کوچک مهم هستند
منظور از امتیازهای کوچک همان امکانات هستند. مثلا اگر اتاق یا سوئیت یک هتل شومینه داشته باشد، این یک امتیاز خوب کوچک به شمار می رود. حالا تصور کنید شومینه فقط یک امکان تشریفاتی باشد و حتی روشن هم نشود! در این صورت انتظار یک خاطره خوب از مهمان نداشته باشید. برعکس اگر در زمستان مهمان وارد اتاق شده و با یک شومینه روشن که گرمایش او را به یاد خانه می اندازد، مواجه شود؛ خاطره قشنگی در ذهنش حک می شود.
چه چیزهایی رزرو هتل و اقامت در آن را خاطره انگیز می کنند؟
در واقع همین چیزهای به ظاهر کوچک و با اهمیت می توانند تفاوت های فاحشی ایجاد کنند. مثال های دیگر را می توان در مورد اقلام داخل مینی بار، منوی صبحانه یا حتی حوله های داخل حمام مطرح کرد. نمونه دیگر که بسیاری از هتل ها آن را یک شروع خوب می دانند، استفاده از خدمه برای حمل چمدان ها به داخل اتاق است. در ادامه هم تلاش خدمه خانه داری برای تمیز نگه داشتن اتاق شما به این مجموعه اضافه می شود.
فانتزی چیزی است که فراموش نمی شود
خلاصه کلام این است که مهمان ها دوست دارند به آنها خوش بگذرد. حتی برای آنها مهم است که کارکنان طوری رفتار کنند که نشان دهند از شغلشان رضایت دارند. ضمن اینکه آنها خواهان تجربه لاکچری هستند که به خاطر مشغله های زندگی روزمره هرگز خواب آنها را هم در خانه خود نمی بینند. اقامت خوب در هتل به معنای واقعی یعنی یک تجربه فانتزی. یعنی وقتی اتاق خواب یا حمام را ترک می کنید، کسی باشد که حوله ها را برای شما تمیز و تختخواب تان را مرتب کند. یعنی حتی وقتی پولدار هم نیستید، طوری در هتل اقامت کنید که حس یک سبک زندگی لاکچری به شما دست دهد.
توجه به نیازهای غذایی خاص مهمان ها
خوب بدون شک مهمان های هتل آدم های متفاوتی با ویژگی های شخصیتی و علایق متفاوتی هستند. ممکن است بعضی از آنها حتی رژیم یا محدودیت های غذایی متفاوتی داشته باشند. حالا تصور کنید هتل حتی به رژیم غذایی شما هم اهمیت دهد. مثلا اگر گیاه خوار هستید، منوی متنوعی متشکل از سبزیجات به شما ارائه دهد یا اینکه غذاهای بدون گلوتن را هم در منوی خود جای دهد. بی دلیل نیست که امروز در بهترین هتل های ایران می توان انواع غذاها شامل غذاهای سنتی، فست فود و غذاهای دریایی را سفارش داد.
رزرو آنلاین هتل و هتل آپارتمان در جااینجاس
همه آنچه که در بالا گفته شد می تواند حتی یک شب اقامت در هتل را برای شما لذتبخش سازد. اما بهتر است قبل از رفتن به هتل هم مقدمات یک اقامت خوب را فراهم کنید. اگر رزرو هتل خود را از یک سایت معتبر انجام دهید که به شما امکان می دهد تا با آگاهی کامل و بیشترین تخفیف هتل را پیدا کنید، این کار را انجام داده اید. جااینجاس https://jainjas.com/ با فیلترهای جستجوی پیشرفته خود به شما فرصت می دهد تا اولویت هایتان را هر چه هست؛ از قیمت و آدرس تا نوع هتل به کار ببندید و زمان کمتری هم صرف پیدا کردن هتل مورد نظر خود کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: