کد خبر: ۵۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

 

تغییرات شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی به ویژه شبکه های اجتماعی محبوبی مانند اینستاگرام، در سال های اخیر بیشتر به سمت کسب و کار اینترنتی و فعالیت های کاری متمایل شده است. شاید چند سال قبل زمانی که نام یک شبکه اجتماعی خاص شنیده می شد، همه به فکر جنبه ها و امکانات مختلف آن برای گذراندن وقت می افتادیم. اما در حال حاضر شبکه های اجتماعی به سمتی می روند که این معضل را بر طرف کرده و کاربردهای بیشتری را برای کاربران خود ارائه کنند. شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست و سعی می کند برای جلب رضایت بیشتر از سمت کاربران شان، با این تغییرات همراه شود.

مسلما پیاده سازی چنین تغییرات نیاز به زمان داشته و اینستاگرام باید موارد بسیار زیادی را در مورد آن مورد بررسی قرار دهد. مواردی که بدون شک با روی کار آمدن الگوریتم های جدید امکان پذیر خواهد بود. با این وجود یک اشتباه کوچک برای شبکه اجتماعی بسیار محبوبی هم چون اینستاگرام، آسیب های بسیار بزرگی به همراه خواهد داشت. اما این موضوع به هیچ عنوان جلودار این تغییرات از سمت اینستاگرام نبوده و همه چیز از طرف آن به صورت کاملا کنترل شده پیش می رود.

جدیدترین الگوریتم اینستاگرام

شاید شما نیز مدتی است احساس می کنید که پست هایی که به اشتراک می گذارید به نسبت قبل با استقبال بسیار کمتری همراه می شود. از طرفی این خبر نیز به گوش می رسد که اینستاگرام تصمیم گرفته است که پست های کاربران خود را فقط به 10 درصد از دنبال کنندگان هر پیج نشان دهد. این موضوع باعث نگرانی کسب و کارهای اینترنتی مختلفی شده است که بنای کار اینترنتی خود را بر بستر اینستاگرام پیاده سازی کرده اند. پیچیدگی های خاصی در مورد این مسئله وجود دارد که همه آن ها به الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 بر می گردد. این الگوریتم بسیار سخت گیرانه تر از قبل عمل می کند و برای کاربران تخلف کار هیچ راه فراری باقی نخواهد گذاشت. بنابر این اگر تا امروز با شیوه های غیر اصولی در اینستاگرام پیش رفته اید، باید خیلی محتاط تر از قبل قدم بردارید. از این رو بحث خدمات seo علاوه بر سایت، بر روی اینستاگرام هم بسیار داغ شده است.

تغییر نحوه نمایش پست ها به فالوورها

مدتی پیش زمانی که پستی را به اشتراک می گذاشتید، این پست برای تمام کاربران شما به صورت همزمان و در بالاترین قسمت فید نمایش داده می شد. اما در حال حاضر ماجرا کاملا متفاوت شده است. این تفاوت به حدی است که شاید پستی که شما امروز منتشر می کنید، دو روز بعد به دست دنبال کنندگان تان برسد! دلیل اصلی این موضوع این است که اینستاگرام نیز مانند گوگل سعی دارد بهترین محتوا را برای کاربران خود نمایش دهد. این نمایش مطمئنا با قوانینی همراه است.

برای آن که کاربران شما به محض انتشار یا کمی بعدتر از آن بتوانند پست شما را مشاهده کنند، باید درگیری بیشتری با پیج شما داشته باشند. این درگیری را دنبال کنندگان شما ایجاد نمی کنند بلکه این شما هستید که باید محتوای به مراتب جذاب و اعتیادآوری تولید کنید که کاربران و دنبال کنندگان تان علاقه به ایجاد ارتباط بیشتر با شما داشته باشند. مثلا اگر محتوایی تولید کنید که در مدت زمان کوتاهی، کامنت های بالایی دریافت کند، مطمئنا در چشم الگوریتم جدید اینستا به شدت محبوب تر خواهید شد.

بیشتر بدانیم: آیا از قیمت سئو در سال 99 باخبر هستید؟

اهمیت بیشتر به استوری

تقریبا نیازی به گفتن این مسئله نیست که در اینستاگرام استوری ها به شدت محبوب تر از پست ها شده اند. این محبوبیت با وجود آن که نسبی است اما می تواند تفاوت های بسیار بزرگی را برای شما و کسب و کارتان رقم بزند. فرض کنید شما نمی توانید درگیری زیادی با کاربران خود ایجاد کنید و محتوای چندان جذابی نیز ندارید. اما به کمک استوری می توانید در مرحله اول؛ پست های جدید خود را به کاربران تان یادآوری کنید تا حتی اگر نتوانسته اند این پست را ببینند، با دیدن استوری شما از پست جدیدتان مطلع شوند.

از طرفی خود استوری به تنهایی می تواند بستر بسیار ایده آلی برای پیشبورد استراتژی های محتوای تعیین شده کسب و کار شما باشد. بسیاری از پیج های برتر در سطح دنیا توجه ویژه ای به استوری های خود دارند و گاها قالب های مشخصی نیز برای آن ها طراحی می کنند. بر اساس آمار و ارقام خود اینستاگرام نیز این حقیقت فاش شده است که آمار بازدید استوری ها برای تمام پیج ها به مراتب بیشتر از پست هایی معمولی است. با توجه به این موضوع و اهمیت ویژه ای که الگوریتم جدید اینستاگرام به استوری ها می دهد، بد نیست برنامه دقیقی برای بهره بردن از این قابلیت پر طرفدار داشته باشید.

مبارزه هرچه بیشتر با هشتگ های اسپم

مطمئنا دیدن پستی که چندین هشتگ با موضوعات غیر مرتبط و فقط برای بالاتر بردن آمار بازدید دارند، برای همه امری بسیار خسته کننده است. استفاده از هشتگ در اینستاگرام بر خلاف شبکه های اجتماعی دیگر مانند توییتر به سمت هرز شدن رفته و زمینه برای سوء استفاده از این قابلیت کاملا فراهم شده است. اما اینستاگرام دید کاملا متفاوتی نسبت به قبل داشته و برای بالا بردن اهمیت هشتگ ها در شبکه اجتماعی خود برنامه جدیدی دارد.

در الگوریتم جدید اینستاگرام هشتگ گذاری با متودهای هوشمندانه تری مورد بررسی قرار می گیرد. هر کسب و کار باید هشتگ های پست های خود را کاهش داده و از آن طرف برای استفاده از این هشتگ ها برنامه طولانی مدتی داشته باشد. درست است که استفاده از هشتگ در اینستاگرام هنوز با 30 هشتگ به ازای هر پست قانونی می باشد، اما به نظر می رسد که اگر هشتگ های هوشمندانه تر، مرتبط تر و کمتری داشته باشید، بتوانید بازخورد بسیار بیشتری از این قابلیت به دست آورید. این دقیقا رویکردی است که توییتر از آن استفاده می کند و به همین دلیل اکثر پست ها در این شبکه اجتماعی با حداقل هشتگ منتشر می شوند.

اهمیت ارتباط دو طرفه با دنبال کنندگان

در الگوریتم جدید اینستاگرام به صورت کامل این موضوع مشخص شده است که ارتباط با دنبال کنندگان باید به صورت دو طرفه ایجاد شود. این ویژگی البته بیشتر برای کسب و کارهای اینترنتی اهمیت دارد. اگر پیج جدیدی راه اندازی کرده اید و تعداد دنبال کنندگان کمی دارید، این قابلیت می تواند برای شما بسیار حیاتی تر باشد. چرا که در گذشته شانس بسیار کمی برای پیج های تازه کار و منتشر شدن پست های آن ها وجود داشت، اما با این الگوریتم جدید اینستاگرام، هر پیج می تواند با تعامل دو طرفه با کاربران و دنبال کنندگان خودش تعداد بیشتری مخاطب را در زمان کوتاه تری جذب کند.

ممنوعیت همه جانبه استفاده از ربات ها

هر گونه ربات و هر سایتی که قصد داشته باشد سرعت رشد پیج های اینستاگرامی را به صورت غیر طبیعی بالا ببرد، بدون تردید جریمه خواهد شد. باز هم همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، این ویژگی فقط گریبان گیر کسانی خواهد شد که تصمیم داشتند راه صد ساله را یک شبه طی کنند. اما در حال حاضر اگر شخصی بخواهد پیج خود را ارتقاء داده و دنبال کنندگان بیشتری داشته باشد، باید حتما روی محتوای جذاب خود کار کرده و برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربرانش برنامه بلند مدت مشخصی داشته باشد. در این صورت نه تنها جریمه ای در کار نیست، بلکه این الگوریتم پاداش های بسیار خوبی برای آن پیج در نظر خواهد گرفت.

امروزه داشتن دانش اینستاگرام، کمک بزرگی به پیشرفت بسیاری از کسب و کارها کرده است، بسیاری از مشاغل آنلاین که بازاریابی آنلاین را چه در بخش سئو و چه در بخش شبکه های اجتماعی جدی گرفته اند، در مسیر فروش و ترافیک بیشتر در حرکت هستند. برای شروع کار کافیست سفارش سئو خود را به یکی از شرکت های سئو بسپارید.

*رپورتاژ آکهی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: