در ادامه مقاله آشنایی با رپورتاژ آگهی اگر اهل تجارت و کسب و کار باشید حتما می دانید که یکی از بنیادیترین اصول برای فروختن محصولتان، تبلیغات آن است. شما میتوانید محصول یا خدماتتان را از راههای مختلفی به بازارهای هدف معرفی کنید؛ از تبلیغات در بیلبوردهای تبلیغاتی گرفته تا پخش آگهی های کاغذی در سطح شهر و یا حتی تبلیغات تلویزیونی. اما با تحول و آنلاین شدن دنیای کسب و کار، شاید این روشهای سنتی دیگر کارایی لازم را نداشته باشند، از این رو روشهای نوینی برای تبلیغات ارائه شده اند؛ یکی از موثرترین این روشها که یقینا با آن آشنایی دارید، استفاده از رپورتاژ آگهی است؛ اما نه هر رپورتاژی! در ادامه به ویژگیهای یک رپورتاژ خوب و عوامل موثر بر قیمت رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت.
همانطور که گفته شد، تحول و به وجود آمدن راههای جدید کسب درآمد، نیازمند راههای جدید تبلیغات هم هست. به طور مثال فرض کنید شما مدیریت یک وب سایت را بر عهده دارید که از آن برای فروش محصول یا ارائه ی خدماتتان استفاده میکنید؛ ولی علی رغم اینکه کیفیت بالایی دارید، قیمت مناسبی پیشنهاد داده اید و یا حتی خدمات پس از فروش هم ارائه میدهید، ولی آن طور که باید و شاید از وب سایتتان بازدید به عمل نمی آید و یا فروش قابل توجهی ندارید. به نظرتان مشکل کجاست؟ برای حل آن چه کاری باید انجام داد؟
اولین راه حلی که در این مواقع به ذهن خطور میکند استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ و اصول سئو مثل رپورتاژ آگهی است. همان طور که می دانیم، اصول سئو در راستای ارتقاء جایگاه یک وب سایت در موتورهای جست و جو و در نتیجه ی آن، افزایش آمار بازدید وب سایتتان و آشنا شدن افراد بیشتری با کسب و کارتان و به طبع آن افزایش فروش شما خواهد شد. اما نقش رپورتاژ آگهی در این مسئله کجاست؟
وقتی که وب سایت ما بازدید پایینی دارد نیازمند آن هستیم که با تبلیغ وب سایت خود در سایت هایی که تعداد بازدید کنندههای بالایی دارند، مراجعه کنندگان به وب سایتمان را افزایش دهیم. این کار نوعی معرفی خود به دیگران و از شیوههای جدید تبلیغات است. در واقع ما با معرفی خود و یاد آور شدن محصولات یا خدماتمان، یک احساس نیاز در مشتریان بالقوه ایجاد میکنیم و آنها با مراجعه به وب سایت ما در جهت رفع این نیاز، به مشتریهای بالفعل ما تبدیل خواهند شد. این روش را رپورتاژ آگهی مینامند.
البته شاید به ظاهر مراحلی که ذکر شد بسیار ساده به نظر برسند ولی در عمل اینطور نیست. تهیه ی یک آگهی که افراد را مشتاق به بازدید از وب سایت شما کند، در آنها احساس نیاز ایجاد کرده و در جامعه ی هدف درستی هم بارگذاری شده باشد، نیازمند تخصص است. موسسات و پلتفورمهای فراوانی برای این منظور پدید آمده اند که مشخصا همگی آنها در یک سطح کیفی قرار ندارند، به همین منظور نیز هر کدام از آنها قیمتهای متفاوتی را برای رپورتاژ آگهی شما در سایتهای پر بازدید ارائه میدهند. تعیین قیمت رپورتاژ آگهی به عوامل گوناگونی بستگی دارد، مثل اعتبار دامنه رسانه منتشر کننده رپورتاژ و میزان بازدید آن، رتبهی الکسا و ... که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.
یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تعیین قیمت خرید رپورتاژ آگهی، اعتبار دامنه و صفحهای است که آگهی شما در آن منتشر میشود. هر چه معتبرتر، میزان بازدهی تبلیغ هم بالاتر؛ که این یعنی بازدید بیشتر، فروش بیشتر و سود بیشتر. اعتبار یک دامنه یا یک صفحه، توسط وب سایتهای امتیاز دهنده به اعتبار دامنهها و صفحات، بر حسب مطالب و محتویات و بر طبق یک جدول امتیاز دهی 0 تا 100 سنجیده میشود. بر طبق این جدول هر چه امیتاز بالاتر باشد، شانس قرار گرفتن در رتبههای ابتدایی جست و جو بالاتر میرود. بر این اساس، امیتازهای کمتر از30 ضعیف، بین 30 تا 45 متوسط، بین 45 تا 60 عالی و از 60 تا 100 قوق العاده تلقی می شوند. بدیهی است که رپورتاژ آگهی در سایت هایی که امتیاز بالاتری دارند، بازده بیشتری به ارمغان خواهد آورد.
حتما برای شما هم پیش آمده است که در اینترنت به دنبال مطلبی بوده اید و تیتر سایتی توجه شما را به خود جلب کرده ولی وقتی وارد آن وب سایت شده اید عملا محتوای مرتبطی پیدا نکرده، یا از بس که پاپ آپهای مختلف برایتان به نمایش درآمده و محتوای ناخواسته مشاهده کردید، از خیر آن گذشته اید! اینگونه وب سایتها که مطالب هجو دارند، نمره ی اسپم بالایی از طرف گوگل به آنها تعلق گرفته و رپورتاژ آگهی در این وب سایتها نمره ی اسپم وب سایت شما را نیز بالا میبرد که باعث احتمال جریمه از طرف گوگل و در نتیجه از دست رفتن بازدید کنندههای سایت شما خواهد شد. شاخص اسپم امتیازی بین 0 تا 17 است. برای رپورتاژ امتیاز بین 0 تا 4 مطمئن، 5 تا 8 مشکوک و 8 به بالا پر ریسک و خطرناک است. پس ضروری است که در هنگام خرید رپورتاژ آگهی، به این نکته مهم توجه شود.
رتبه ی الکسا از دیگر عواملی است که در قیمت رپورتاژ آگهی موثر است. الکسا در واقع نشان دهنده ی میزان بازدید کننده ی یک وب سایت است و هرچه یک سایت رتبه ی الکسای بهتری داشته باشد به این معناست که رپورتاژ تبلیغات در آن منطقیتر است و در نتیجه باعث بالا رفتن بازدید وب سایت شما خواهد شد.
مشخصا انجام تبلیغات در چنین سایتهای معتبری نیازمند متحمل شدن هزینه خواهد بود که ممکن است در ابتدای کار شما را دودل کند ولی اگر به تبلیغات به چشم یک سرمایه گذاری پر سود و کوتاه مدت نگاه کنید که در مدت کمی باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد و هزینه ی انجام شده ی شما را نیز برخواهد گرداند، مطمئنا برای انجام آن تردید نخواهید کرد.
با جمع بندی مطالب بالا به نظر می رسد به اهمیت سپردن کار رپورتاژ آگهی تان به یک موسسه ی متخصص پی برده باشید. پیشنهاد ما به شما پلتفرم تبلیغاتی خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ تسمینو است. تسمینو را میتوان یکی از قدیمی ترینها و با اختلاف، معتبرترین پلتفرم رپورتاژ آگهیهای شما نامید. تسمینو با نزدیک به سه هزار مشتری وفادار، حدود پنج هزار و پانصد کمپین موفق و با همکاری بیش از 420 رسانه ی معتبر، به خوبی توانسته است برای خود نام پر آوازهای در حوزه ی سئو و دیجیتال مارکتینگ دست و پا کند.
تسمینو همواره علاوه بر کیفیت کار به فکر جیب مشتریهای خود نیز بوده است. این برند با همکاری با رسانههای معتبر و پر بازدید و ارائه ی پکیجهای پیشنهادی که شامل رپورتاژ آگهی شما در سایتهای گوناگونی است، این امکان را به شما میدهد تا متناسب با بودجه و جامعه ی هدف مورد نظرتان، پکیج متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. با این تفاسیر دیگر جای شکی برای انتخاب تسمینو باقی نخواهد ماند.
*رپورتاژ آگهی