کد خبر: ۵۱۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

کمبود برخی ویتامین ها در بدن تاثیرات بسیار منفی و یا مثبتی خواهد گذاشت پس به آن ها توجه کنید.

به گزارش شفاف،  ویتامینB1 یا تیامین یک ویتامین از گروه  خانواده ویتامین‌های ب است که  توسط بدن ذخیره و تولید نمی‌شود. پس باید از طریق مواد غذایی تامین شود و میزان مصرف مورد نیاز بدن روزانه در خانم ها  ۱/۱ میلی گرم و  آقایان ۱/۲ میلی گرم است.

نشانه های کمبود ویتامین B1در بدن

علائم  وکمبود ویتامین B1 خود را با افسردگی، ضعف بدن، فراموشی، سردرد و حالت تهوع ،بی اشتهایی، پرخوری،کاهش وزن،  تپش قلب، بی خوابی و کندی حافظه نشان می دهد.

منابع غذایی که حاوی ویتامین B1

ویتامین B1 در خوراکی های از جمله  لوبیا، گوشت قرمز، مرکبات ، جو، مارجوبه، لوبیا سبز، تخمه آفتابگردان، پسته ، گردو و بادام  وجود دارد.

تاثیرات ویتامین B1 روی عملکرد مغز

تیامین دربدن  باعث افزایش انرژی و سیستم ایمنی بدن می شود  و برای بالا بردن توانایی یادگیری بسیار موثر است. همچنین مواد حاوی ویتامینB1  برای کسانی که آلزایمر دارند بسیار توصیه می شود همچنین برای افزایش نگرش مثبت و مقابله با استرس و کنترل خلق و خوی موثر است.

انتهای پیام/ 



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: