کد خبر: ۵۱۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: از یک عقب ماندگی تاریخی در سطح برخورداری از آموزش مواجهیم که در صدد رفع آن هستیم.

به گزارش شفاف، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معاونت علمی یکی از شرکای علمی و فناوری آموزش و پرورش در توسعه تفکر علمی دانش آموزان است.

او ادامه داد: وقتی صحبت از پژوهش می‌شود در حقیقت صحبت از اقتدار ملی، بالندگی و پیشرفت جامعه است. تمدن محصول اندیشیدن، دیدن و شنیدن است و تمام تمایزات جهانی بین کشور حاصل تمایزی است که در دیدن، شنیدن و اندیشیدن وجود دارد. پژوهش گام مهم و موثری برای روش‌مند کردن دیون و عمیق‌تر کردن شنیدن و کارساز کردن اندیشیدن در جامعه است. در حقیقت ما از نیاز حیاتی صحبت می‌کنیم. اگر انسان‌ها به تنفس برای ادامه حیات نیازمند هستند به پژوهش هم بر‌ای بالا بردن کیفیت زیستن نیاز دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان پرسشگر، دارای دید خوب و شنیدن خوب را هدف گذاری کردیم. سند تحول به دنبال تربیت انسان‌ با این توانمندی‌ها است، زیرا باعث تقویت اقتدار کشور می‌شوند.

او ادامه داد:  زیست فناوری یکی از گسترده‌ترین حوزه‌ها است و تجهیز پژوهش سرا‌های دانش آموزی اقدام گسترده‌ای بوده است.

حاجی میرزایی گفت: سهم مناطق محروم از این پژوهش سراها بیشتر است. از یک عقب ماندگی تاریخی در سطح برخورداری از آموزش مواجه هستیم؛ که در صدد رفع آن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: