کد خبر: ۵۱۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

کدام یک از روش های بازاریابی می تواند تاثیر بیشتری را در جلب مشتری داشته باشد؟

شما از کدام روش برای بازاریابی حرفه خود استفاده می کنید؟

اگر شما یک مترجم مستقل در حوزه ترجمه تخصصی صنایع هستید، قطعا از قبل با معقوله بازاریابی برای ارائه خدمات خود آشنا شده اید. ارائه خدمات در ترجمه حرفه ای، این مفهوم را می رساند که ترجمه فقط کار با یک زبان نیست و فریلنسر باید از عهده همه کارها (از فاکتور گرفتن تا یافتن مشتری جدید) برآید. روشی که بسیاری از فریلنسر ها برای شناساندن خود و جلب مشتری استفاده می کنند، استفاده از رسانه های اجتماعی است که مردم در طول روز با آن سر و کار دارند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی برای ارائه خدمات ترجمه

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی:

اگر شما به عنوان یک مترجم آزاد برای ترجمه و ارائه خدمات خود مهارت های لازم برای ایجاد یک سامانه الکترونیکی جذاب را ندارید و یا نمی توانید به هر دلیلی مشتریان خود را جذب کنید، زمان آن رسیده است که بازاریابی شبکه های اجتماعی را امتحان کنید. اگر از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی حرفه خود استفاده نکنید، یک فرصت طلایی را از دست داده اید.

در زیر برخی از شبکه های اجتماعی مهم و چگونگی استفاده بیشتر از هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم. با استفاده از این برنامه ها می توانید به راحتی مشتریان مورد نیازتان را جذب کنید:

  • ü لینکدین LinkedIn:

لینکدین به عنوان یک شبکه تجاری فعالیت می کند و یک مکان هوشمند برای شروع بازاریابی خدمات سفارش ترجمه تخصصی و... و در نهایت راه اندازی یک تجارت بوده و مناسب ترین شبکه برای کسب و کارهای حرفه ای است. اما استفاده از این شبکه تنها با ایجاد یک حساب کاربری و بازاریابی خدمات، امکان پذیر نیست.

شما پس از ساختن حساب کاربری، باید به صورت دقیق مشخصات، تجربیات، شغل فعلی و... را در پروفایل خود ثبت کنید. درواقع پروفایل شما مانند یک رزومه کاریست و باید به صورت منظم به روز رسانی شود. همچنین شما باید در این برنامه محتواهایی که مورد توجه مترجمان و مشتریان واقعی ترجمه است را به اشتراک بگذارید. بهتر است که پست های خود را بنویسید و در این مورد از تجربیات خود استفاده کنید. با این روش، وقتی با دیگران تماس می گیرید و صفحه شما را بررسی می کنند، می توانند تحت تأثیر مهارت ها و تجربیات شما قرار گیرند و شما را برای کار بعدی ترجمه خود استخدام کنند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی برای ارائه خدمات ترجمه

  • ü فیس بوک FACEBOOK:

فیس بوک از اواسط 2018، ماهانه 2.375 میلیارد کاربر فعال داشته است که از این میزان 1.49 میلیارد نفر از آن ها روزانه به این سیستم عامل دسترسی دارند. به همین علت، این شبکه اجتماعی یک روش کاربردی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف، از جمله افرادی که ممکن است به خدمات مترجم حرفه ای نیاز داشته باشند، است. شما به عنوان یک مترجم مستقل می توانید به راحتی یک صفحه تجاری فیس بوک را راه اندازی کنید و از این طریق اطلاعات خود را در مورد ترجمه با مشتریان به اشتراک بگذارید. همانند برنامه LinkedIn، بهتر است محتوا هایی را در این برنامه به اشتراک بگذارید که مفید و مرتبط با خدمات ترجمه شما باشند. همچنین فیس بوک این امکان را دارد تا شما بتوانید به گروه های ترجمه بپیوندید و از این طریق تجربه و اشتیاق خود را نسبت به کارتان نشان دهید. بسیاری از این گروه ها اغلب در مورد کارهایی که در سراسر جهان در دسترس است، گزارش می دهند و یک جامعه حمایتی را برای همکاران خود به وجود می آورند.

  • ü توییتر TWITTER:

توییتر یکی دیگر از شبکه های اجتماعی برای تجارت و کسب و کار های حرفه ای است. شما می توانید به عنوان یک مترجم آزاد در این شبکه، با ایجاد یک حساب کاربری و وارد کردن مشخصات، تجارب و مهارت های دقیق خود، محتوا هایی مفید و کاربردی را در امر ترجمه به اشتراک بگذارید و از این طریق با مشتریان خود در ارتباط باشید. توییتر از نظر کسانی که می توانند به آن متصل شوند سطح بسیار خوبی دارد و شما به عنوان یک فریلنسر از این طریق می توانید در بازاریابی خدمات خود موفق شوید.

  • ü پینترست Pinterest:

پینترست یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است و محتوای زیادی برای ترجمه دارد. بنابراین اگر استفاده از آن را به طور کامل بلد باشید، این برنامه می تواند یک روش عالی برای تبلیغ خدمات ترجمه شما باشد. اگر شما یک مترجم مستقل هستید و از این برنامه استفاده می کنید به این نکات توجه کنید:

  • ü عکس ها و محتوا هایی را ایجاد کنید که آموزنده بوده و باعث جلب توجه مشتریان شود.
  • ü از کلمات کلیدی و هشتگ های کاربردی استفاده کنید.
  • ü خدمات خود را روی ترجمه و فریلنسری متمرکز کنید.
  • ü اگر می خواهید خدمات اضافه ارائه دهید، حتماً این موارد را ذکر کنید.

.

  • اینستاگرام INSTAGRAM:

این شبکه اجتماعی یکی دیگر از روش های پرطرفدار برای بازاریابی کسب و کارهای حرفه ای است. شما به عنوان یک مترجم آزاد برای ارائه خدمات ترجمه خود می توانید یک حساب کاربری در این برنامه ایجاد کنید و در صفحه خود با انتشار عکس، محتوا و هشتگ گذاری های دقیق، کاربردی و مرتبط با ترجمه، با مشتریان ارتباط برقرار کنید و از این طریق بازاریابی خدمات ترجمه خود را ارتقا دهید.

 

در آخر به این نکته توجه داشته باشید که برای ارائه خدمات ترجمه تخصصی ایرانیان، سیستم عامل های متنوعی در کشور های مختلف محبوب هستند. بنابراین شما باید بر روی سیستم عامل های انتخابی خود تمرکز کنید تا راه های ارتباط با مشتریان خود را افزایش دهید و در این مسیر پیشرفت نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: