کد خبر: ۵۲۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
مقایسه دو معاون شهردار تهران

سال‌ها پیش برف شدیدی در تهران در حال بارش بود؛ در حال عبور از نزدیکی‌های میدان کاج بودم؛ در شلوغی میدان چشمم به صحنه نادر و عجیبی افتاد. یک خودروی پژو ۴۰۵ خراب شده و در مسیر شمالی میدان کاج باعث ترافیک شده بود. در این میان، چهره‌ای آشنا دستش را روی صندوق عقب خودرو گذاشته بود و در حال هُل دادن خودرو بود تا ترافیک ایجاد شده باعث مزاحمت برای سایر خودروها نشود. این چهره آشنا، «سید جعفر تشکری‌ هاشمی» معاون حمل‌ و نقل و ترافیک قالیباف بود که بدون توجه به مقام و موقعیتی که داشت، در حال انجام کاری بود که کسی انتظاری از او نداشت. اما از سوی دیگر، حناچی «سید مناف هاشمی» را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزیده است، فردی که زمانی که استاندار گلستان بود در حالی که سیل، تمام هست و نیست مردم را نابود کرده بود و عده‌ای هم جان خود را از دست داده بودن د، حاضر نشده بود دست از تعطیلات خود در خارج از کشور بکشد و مردم در سختی همراه باشد.
در زمان تشکری ‌هاشمی وضعیت ترافیکی تهران سر و سامان گرفت؛ خطوط مترو گسترش یافت و ایستگاه‌های زیادی ساخته شد؛ ناوگان اتوبوسرانی نوسازی شد و گسترش پیدا کرد و توجه به فرهنگ ترافیک در اولویت کاری وی قرار گرفت.
از اقدامات معاون قالیباف در زمان تصدی معاونت حمل و نقل و ترافیک، می‌توان به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و از مهم‌ترین اقدامات این دوره می‌توان به ایجاد زیرساخت‌های مهم حمل و نقل عمومی بر اساس ویژگی‌های کلان‌شهر تهران اشاره کرد.
ساماندهی پارکبان‌ها در شهر تهران، افزایش تجهیزات هوشمند برای طرح ترافیک، ساماندهی وضعیت معاینه فنی خودروها، ورود واگن‌های جدید به مترو، طرح خروج مینی‌بوس‌های فرسوده از شهر تهران، ساماندهی وانت‌بارها، خداحافظی با برچسب‌های آرم طرح ترافیک، ساماندهی پله‌برقی‌ها در مترو، کاهش روزهای ناسالم هوا، حذف دوربرگردان‌های پرخطر تهران، راه‌اندازی خطوط BRT و … از جمله مهم‌ترین اقدامات این معاونت بود.
اما در مدتی که از آمدن سید مناف هاشمی به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گذرد و اصولاً از زمان آمدن شورای پنجم، در این معاونت دستاورد قابل ارائه‌ای وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار