کد خبر: ۵۳۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

یکی از راه های برقراری ارتباط کسب و کارها با جامعه مخاطبین، تبلیغات است. طی چند ساله اخیر با توجه به ورود تکنولوژی و دنیای دیجیتال به زندگیروزمره افراد، تبلیغات نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته اند. یکی از روش های تبلیغاتمحیطی، تبلیغات بنری یا چاپ بنراست، که بدون شک بارها در فضای شهری یا نمایشگاهی با آن روبرو شده ایم. دراین مقاله قصد داریم به طور کامل به تشریح تبلیغات بنری، ویژگی های این روش و مزایا و معایبش بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال راهی برای معرفی کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تبلیغات بنری؛ کاربردها، مزایا و تاثیرات آن در جذب مخاطب

معرفی تبلیغات بنری

به دنبال تغییر رویکرد کسب و کارها از سنتی به مدرن،کم کم روش های جدید تبلیغات و تبلیغات محیطیگسترش یافت.تبلیغات بنرییکی از روش های محبوب تبلیغات محیطی است. این روش از تبلیغات، شامل طرح های گرافیکی به همراه فرمت های مختلف مانند متن، تصاویر،لوگو و... می باشد. این تصاویر گرافیکی در بخشهای مختلف شهر در مقابل دیدمخاطبان قرار داده می‌شود. هدف از این تبلیغات، انتقال پیام برند به بازدید کنندگانتبلیغ و نیز افزایشفروش و سودآوری است. بنرهای تبلیغاتی از نظر دسترسی به جامعه مخاطبان گسترده و متنوع، هزینه های اجرایی کمتر نسبت به سایر روش ها و ماندگاری در ذهن مخاطب بسیار مناسب و ایده آل هستند.

 

تبلیغات بنری؛ کاربردها، مزایا و تاثیرات آن در جذب مخاطب

با انواع تبلیغات بنر بیلبوردی آشنا شوید

تبلیغات محیطی بنری و بیلبوردی انواع مختلفی دارد، که با توسعه صنعت چاپ دیجیتال و ورود دستگاه های چاپ اکوسالونت به دنیای چاپ، توسعه پیدا کرد. بنر متریالی از جنس PVC دارد، و در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده است، به همین دلیل است که از چاپ بنر عرض 5 متربرای بیلبوردهای عظیم شهری یا عرشه و پل های عابر پیاده استفاده می شود. بنر برای استفاده طولانی مدت بسیار ایده آلاست، و به هیچ عنوان دچار پارگی، کشیدگی یا تغییر شکل نمی شود. البته در این مورد کیفیت چاپ بنر نیز تاثیرگذار است، مراکز معتبر چاپ بنر همچون مرکز تخصصی چاپ سبحان، این خدمت را با ضمانت کیفیت به شما ارائه می دهند. اما انواع تبلیغات بنری عبارتند از:

 

1- بنرهای تعاملی

همان طور که از نام این تبلیغات مشهود است، استفاده از این بنرها به تعامل بیشتر با مخاطبان کمک خواهد کرد. این بنرها معمولا شامل المان هایی هستند که اطلاعات آن در سریع ترین زمان توسط مخاطب تجزیه و تحلیل و دریافت می شود.

 

2- بنرهای بیلبوردی

بنرهایبا عرض بالا مهمترین مدیای چاپ و تبلیغات فضای خارجی هستند، و بهترین گزینه برای هرگونه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی از جمله بیلبورد، محسوبمی‌شوند. مهمترین ویژگی چاپ بنر عرض بالا ابعاد آن است؛ بطور کلی عرض بنر نهایتا 3.20 متر است اما در بنرهای عریض، طرح روی رول عرض 5 متر بصورت یکپارچه چاپ می‌شود.

 

3- بنر استرابورد

استرابوردها یا بنرهای دوطرفه طیف وسیعی را، از استفاده در تبلیغات محیطی و فروشگاهی براییک کسب و کار محلی و خُرد گرفته تا تبلیغات در مراکز تجاری، فضاهای نمایشگاهی، تبلیغات بین شهری را شامل می‌شود.

تبلیغات بنری؛ کاربردها، مزایا و تاثیرات آن در جذب مخاطب

مزایا و تاثیرات چاپ تبلیغات بنری

چاپ بنر نقش موثری در جذب مخاطب و مشتری جدید دارد. این نقش مهم در سایه مزایای هر یک از انواع بنرهای تبلیغاتی ایجاد شده، که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

1- انعطاف‌پذیری در مکان نصب و اکران

محل نصب و اجرای تبلیغات و چاپ فضای باز با توجه به جامعه هدف و مخاطبان محصولیا خدمات شما مشخص می‌شود. به عنوان مثال ممکن است مخاطب محصول شما طبقه اقتصادی خاصی از جامعه باشد، در این صورت بهتر است چاپ بنر بیلبورد شما در مناطقی نصب شود، که احتمال دیده شدن توسط آن دسته از افراد در آن منطقه بیشتر باشد.

 

2- قابلیت آگاهی بخشیبه طیف وسیعی از مخاطبان

زمانی که تبلیغات محیطی شما برای دفعات متعدد در معرض دید مخاطبان شما قرار می‌گیرد، این تکرار مداوم سبب ایجاد آگاهی و ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب می‌شود. البته در اینجا نکته بسیار مهمی نهفته است، و آن چیزی نیست جز طراحی تبلیغ شما و پیام و محتوایی که دارد.

 

3- ماندگاری در ذهن مخاطب

مردم نمی‌توانند تبلیغاتمحیطی را خاموش کنند یا دور بیندازند، بلکه به دفعات تبلیغ را می‌بینند. همین تکرار و مدام در مقابل دیده‌گان مخاطب بودن، خواه ناخواه سبب ثبت و حک شدن نام برند شما در ذهن مخاطب می‌شود.

 

4- دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان

با توجه به اینکه انتخاب محل نصب بیلبوردها با صاحبان کسب و کارها و یا آژانس‌های تبلیغاتی است، تارگت کردن جامعه هدف تبلیغات کار آسانی است. بعلاوه تعداد افراد بسیار زیادی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، حتی افرادی که شاید فقط یکبار تبلیغ را ببینند. اما در تبلیغات فضای داخلی مانند چاپ پلات، چاپ انواع پوسترهای تبلیغاتی و... این گونه نیست.

 

سخن پایانی

تبلیغات بنری در فضای شهری، نقش بسیار تاثیرگذاری در ترغیب مخاطبان به خرید کالاو خدمات، و افزایش فروش شما دارد. بنابراین اگر قصد دارید برای این امر اقدام کنید پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است، که سابقه درخشانی در ارائه خدمات چاپ و تبلیغات محیطی و بویژه بنری دارد. به نظر شما، تبلیغات محیطی بنریعلاوه بر جذب مخاطبان بیشتر، بر کدامیک از ابعاد فروش و سودآوری تاثیر گذار است؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برگرفته از سایتمرکز تخصصی چاپ سبحان (https://sobhanprint.com/)

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: