کد خبر: ۵۳۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

گیمرها و عاشقان بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های بازی همیشه در مورد بازی‌ها و کنسول‌های بازی دنبال اطلاعات هستند. آن‌ها دوست دارند هر چیزی را راجع به کنسول‌ها و شرکت‌های سازنده‌شان بدانند. از طرفی خیلی از سازندگان و مدیران شرکت‌ها بعضی چیزها را از مردم و طرفداران مخفی می‌کنند و دوست دارند مرموز باشند.

کنسول ایکس باکس هم از این قائده مستثنی نیست. در این مقاله می‌خواهیم حقایقی در مورد ایکس باکس را فاش کنیم. اگر شما هم از این کنسول بازی استفاده می‌کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حقایقی در مورد ایکس باکس؛ رنگ سبز لوگو

داستان رنگ لوگوی ایکس باکس داستان جالبی است. وقتی که هوراک لوک می‌خواست لوگوی شرکت را طراحی کند. تمام قلم‌های رنگی او دزدیده شدند. تنها رنگی که در آن لحظه برای او مانده بود، رنگ سبز بود. لوک هم با همان رنگ ایده‌اش را طراحی کرد.

حقایقی در مورد ایکس باکس، نام ایکس باکس از کجا آمده است؟

شاید کسی نداند که نام ایکس باکس از کجا آمده است. جالب است بدانید که اسم این کنسول‌ ماجرای خاصی ندارد. یکی از معماری‌های کامپیوتری شرکت مایکروسافت دایرکت ایکس نام داشت. نام ایکس باکس هم از همین کامپیوتر آمده است.  (خرید گیفت کارت ایکس باکس)

حقایقی در مورد ایکس باکس

حقایقی در مورد ایکس باکس، ماجرای شرکت الکترونیک آرتز و سیموس بلکلی

سیموس بلکلی برای مذاکره در مورد ایکس باکس به شرکت الکترونیک آرتز رفت. متاسفانه مدیرهای الکترونیک آرتز معتقد بودند که بلکلی کارشناس حرفه‌ای نیست و کنسول بازی را نمی‌شناسد.

درسرهای بازی Halo

یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد ایکس باکس، داستان‌های بازی Halo است. وقتی بازی Halo عرضه شد، مایکروسافت اصلا به بازی امیدوار نبود و دوست داشت بازی‌های دیگری را بسازد. بعد از انتشار بازی، استدیوی بانجی و شرکت مایکروسافت دچار اختلاف شدند. کارکنان شرکت بانجی می‌گفتند که بلکلی بازی Halo را به نفع خودش تغییر داده است. قبل از این‌که این بازی روی ایکس باکس طراحی شود، روی پلت‌فرم مک اجرا شده بود.

حقایقی در مورد  ایکس باکس، مدیرهای ارشد مایکروسافت

بعد از اینکه نسخه ایکس باکس ۳۶۰مدل Arcade SKUمنتشر شد، بسیاری از مدیرهای ارشد مایکروسافت نسبت به این محصول واکنش نشان دادند و اعتراض کردند. بعد از انتشار بازی کریمون اسکی، مدیرهای ارشد ایکس باکس از این بازی خوششان آمد. پیتر مور هم یکی از این افراد بود. فیل اسپنسر هم جذب بازی وودو وینس شد و با دخترش بازی را تمام کرد. در آخر، سیموس بلکلی هم به بازی سایکوناتس علاقه‌مند شد.

طراحی کنترل Duke

وظایف اصلی طراحی کنترلر Duke به عهده سیموس بلکلی بود. بعد از این‌که کنترلر دوک وارد بازار شد، خیلی‌ها به این کنترلر انتقاد کردند و معتقد بودند که این کنترلر بزرگ است و کسی از آن استفاده نمی‌کند. بلکلی هم تلاش کرد که کنترل‌های کوچک‌ترو کاربردی‌تر بسازد.

حقایقی در مورد ایکس باکس، انتخاب نام‌های دیگر

شاید الان برای ما و طرفداران ایکس باکس عجیب به نظر برسد که در ابتدا نام دیگری برای بازی‌های ویدئویی شرکت و کنسول انتخاب شده بود. مایکروسافت قرار بود کنسول ایکس باکس را با نام‌های Eleven-X یا X11 به مردم معرفی کند. اما سیموس بلکلی مانع این کار شد.

حقایقی در مورد ایکس باکس، ماجراهای بازی سایکوناتس

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تیم شافر، سایکوناتس است که طرفدارهای زیادی هم دارد. این بازی اولین بازی استدیو دابل فایل بود که به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس طراحی شده بود. اد فریس، مدیر انتشار بازی‌های ایکس باکس فرایند ساخت و انتشار بازی را مدیریت می‌کرد.

اد فریس در مورد سبک بازی‌ها نظر متفاوتی داشت. او دوست داشت بازی‌های ایکس باکس جنبه هنری هم داشته باشند. اما بعد از این‌که فریس شرکت مایکروسافت را ترک کرد، دیگر کسی بازی سایکوناتس را دوست نداشت. بنابراین بازی سایکوناتس به شکل مولتی پلتفرم انتشار پیدا کرد.

خالکوبی‌های معروف پیتر مور

پیتر مور یکی از افراد معروف در ایکس باکس بود. او قبل از این‌که وارد مایکروسافت شود، برای شرکت سگا کار می‌کرد. مور برای این‌که بازی‌ها و تاریخ عرضه‌شان را به طرفداران بگوید، اسم بازی و تاریخ آن را روی دستش خالکوبی می‌کرد. طرفداران بازی‌های هالو و GTA هم از این کار خوششان می‌آمد.

کاربر وفادار به ایکس باکس لایو

ایکس باکس لایو یک شبکه آنلاین بازی بود که گیمرها می‌توانستند به صورت آنلاین بازی کنند. مایکروسافت در 15 آپریل 2010 به این سرویس پایان داد. اما یکی از کاربرهای ایکس باکس لایو همچنان در شبکه بود و داشت Halo 2 بازی می‌کرد. بعد از این‌که مایکروسافت سرویس را بست، آخرین کاربر را هم از شبکه بیرون انداخت

ماجراهای شینجی میکامی

شینجی میکامی کسی بود که اگر ملاقات او با مایکروسافت و ایکس باکس به‌ خوبی پیش می‌رفت، بازی رزدینت اویل 4 برای ایکس باکس می‌شد. مایکروسافت هم تمام تلاشش را کرد که توجه میکامی را به خودش  جلب کند. اما میکامی در آن زمان از روش کاری مایکروسافت خوشش نمی‌آمد و تصمیم گرفت با سونی و نینتندو کار کند.

کاورگیری در Gears of War

گرچه خیلی از بازی‌ها کاورگیری را از بازی Gear of War یاد گرفتند. اما این بازی کاورگیری را از بازی کیل سوئیچ الهام گرفت. این بازی در سال 2003، توسط نامکو ساخته شد و روی دستگاه‌های ایکس باکس و پلی استیشن 2 منتشر شد. گرچه بازی کیل سوئیچ نتوانست موفقیتی کسب کند، اما کلیف بلنزسکی سازنده بازی خدایان جنگ از کاورگیری بازی کیل سوئیچ الهام گرفت. بعد از این داستان‌ها، اپیک، طراح بازی کیل سوئیچ را استخدام کرد. بعد از آن، ایساکی و اپیک ساخت بازی‌ خدای جنگ را آغاز کردند.

آخرین بازی در اولین ایکس باکس

بعد از ساخت و عرضه کنسول ایکس باکس 360، دیگر کسی از کنسول‌های نسل ششم استفاده نمی‌کرد. اما بازی Madden NFL 09 تنها بازی‌ای بود که بعد از پایان عمر کنسول‌های قدیمی فقط برای کنسول ایکس باکس منتشر شد. این بازی سه سال بعد از کنسول ایکس باکس 360 عرضه شده بود.

ماجرهای استدیو ریر

استدیو ریر در سال 2002 توسط مایکروسافت خریداری شد. این استدیو که جزو کمپانی نینتندو بود با قیمت 375 میلیون دلار خریداری شد. استدیو ریر بازی‌های خارق‌العاده‌ای طراحی کرده بود که از جمله این بازی می‌توان به کامئو، بانجو کازوئی و پرفکت دارک زیرو اشاره کرد. این بازی‌ها فقط بخشی از پروژه‌های عظیم این استدیو بود.

منبع: etgram

* رپورتاژ آگهی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: