کد خبر: ۵۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی از جان باختن فردی پس از دریافت واکسن جانسون اند جانسون خبر دادند.

به گزارش شفاف، از همه گیری کرونا در جهان ۳ سال می‌گذرد و طی این مدت نه تنها بیماری تحت کنترل درنیامده، بلکه ظهور سویه‌های جدید که قابلیت انتشار بالاتری دارند کار را برای مقامات بهداشتی کشور‌ها سخت‌تر کرده است. در این میان، تنها سلاح برای مقابله با کووید ۱۹ واکسن به شمار می‌رود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی اعلام کردند فردی پس از دریافت واکسن کرونای شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون جان خود را از دست داده است. این نخستین بار است که فردی بر اثر دریافت این واکسن در این کشور جان خود را از دست می‌دهد.

این فرد به بیماری نادری به نام "سندرم گی – ین باره" مبتلا بود و مدت کوتاهی پس از دریافت واکسن جانسون اند جانسون جان خود را از دست داد. سندرم گی – ین باره نوعی نوروپاتی محیطی است که در آن فرد از نارسایی عصبی – عضلانی حاد رنج می‌برد.

پیش‌تر مقامات آمریکایی هشدار داده بودند واکسن جانسون اند جانسون می‌تواند برای افراد مبتلا به سندرم گی – ین باره در شش هفته پس از تزریق ایجاد خطر کند.

۳ واکسن کرونای مدرنا، فایزر، و جانسون اند جانسون به صورت گسترده در آمریکا و سایر کشور‌های جهان مصرف می‌شوند. با این حال، واکسن جانسون اند جانسون بر خلاف دو واکسن دیگر به صورت تک دوز تزریق می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: