کد خبر: ۵۵۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

معاون وزیر و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در بازدید از پارک فناوری پردیس از گنجاندن محتوای برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک در کتب درسی دانش‌آموزان استقبال کرد.

به گزارش شفاف، علی محبی؛ معاون وزیر و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش مناطق 21 گانه استان تهران، معاون آموزش متوسطه و جمعی از روسای ادارات آموزش و پرورش با حضور در پارک فناوری پردیس با این پارک و دستاوردهای آن آشنا شدند.

در این بازدید مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک علم و فناوری پردیس ضمن اشاره به ظرفیت همکاری میان پارک و آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به گسترش ساختارهای جدید در زیست‌بوم فناوری و نوآوری و لزوم شناخت و آشنایی دانش‌آموزان با موضوعات مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان، پیشنهاد می‌شود محتواهای مرتبط از این فعالیت‌ها و ساختارهای جدید، در کتب درسی دانش‌آموزان گنجانده شود.

همچنین علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ضمن ابراز خرسندی از حضور در پارک فناوری پردیس و موفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌های عضو، گفت: ظرفیت‌های همکاری بالایی میان آموزش و پرورش و پارک فناوری پردیس وجود دارد و مناسب است برای شناسایی دقیق این ظرفیت‌ها و برنامه ریزی جهت تحقق آن‌ها، کارگروهی تشکیل شود. وی همچنین از گنجاندن محتوای برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک در کتب درسی دانش‌آموزان استقبال کرد.

در ادامه مجتبی جباری پور مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری، به برنامه‌های پارک که دارای ظرفیت تعریف همکاری با آموزش و پرورش هستند، اشاره کرد. از جمله برنامه‌های مطرح شده، می‌توان به برگزاری طرح توانمندسازی صدف در بخش دانش‌آموزی، بازدید‌های هدفمند دانش‌آموزان از پارک، حضور فعال در بخش آموزشی رویداد اینوتکس، رویداد دانش‌آموزی جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) و... اشاره کرد.

شایان ذکر است، در این برنامه میهمانان از شرکت‌های یادگیری از راه دور همراه (یاد) و ایده‌کاوان صنعت پردیس بازدید و با مدیران عامل این شرکت‌ها به بحث و گفتگو پرداختند. همچنین در پایان، بازدیدکنندگان از موزه علوم و هوانوردی پارک دیدن کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: