کد خبر: ۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۱

به گفته هاشمي، نامه‌اي به چمران قاليباف و مسئولان دولتي نوشته‌ام و رسماً نياز به نقدينگي را اعلام و گفته‌ام كه براي ترخيص واگن‌ها به پول نيازمنديم.

فارس: مدير عامل شركت متروي تهران گفت: بيش از 45 روز است كه واگن‌هاي مترو تهران_كرج در
بندرعباس مانده است.

محسن هاشمي امروز در مراسم افتتاح فاز اول توسعه شرقي خط 2 مترو تهران، افزود: امروز براي هجدهمين بار دور هم جمع شده و بخش ديگري از مترو را افتتاح و آماده بهره‌برداري مي‌كنيم.

وي با اشاره به اينكه امروز 3 كيلومتر تونل در شرق تهران افتتاح مي‌شود، گفت: 2 كيلومتر ديگر در اواسط سال آينده افتتاح و آماده بهره‌برداري مي‌شود.

مديرعامل شركت متروي تهران با بيان اينكه براي اين بخش از كار بيش از 1200 نفر فعاليت كرده‌اند، خاطرنشان كرد: اشتغالزايي مترو در شهر زياد است.

وي اضافه كرد: بايد موضوع مترو از سوي دولتمردان مورد توجه جدي‌تري قرار گيرد.

هاشمي با بيان اينكه بخشي از فعاليت مترو به دليل اينكه در روي زمين انجام شده ارزانتر و مقرون به صرفه‌تر بوده است، گفت: اگر در شهر تهران بتوانيم خيابان‌ها را در براي فعاليت در اختيار بگيريم،قيمت‌ها كاهش و كار نيز با سرعت بيشتري انجام مي‌شود.

مديرعامل شركت متروي تهران با اشاره به اينكه طرح جامع مترو را مدتي است آماده كرده‌ايم و در شوراي اسلامي شهر تهران نيز تصويب شده است، گفت: متاسفانه تاكنون اين طرح به تصويب شوراي عالي ترافيك نرسيده است و باعث شده كار عقب بيفتد. خواسته مترو از شهرداري تهران اين است كه اين موضوع را پيگيري كند تا طرح جامع مترو زودتر ابلاغ‌ شود تا بتوانيم اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهيم.

مدير عامل شركت متروي تهران با بيان اينكه امروز در بحث بهره‌برداري مترو شرايط خوبي داريم، گفت: 5/92 كيلومتر مترو و 55 ايستگاه در حال حاضر در حال خدمات رساني هستند و تعداد سفرهاي انجام شده در مترو از مرز2 ميليارد و 100 ميليون سفر گذشته است.

به گفته هاشمي، به دليل استفاده شهروندان از مترو 700 ميليون دلار در سوخت صرفه جويي شده و همچنين در اتلاف وقت مردم نيز به مقدار زيادي صرفه‌جويي شده است.

وي با بيان اينكه هزار و 400 ميليارد تومان در اين10 سال هزينه شده است، هزينه‌هاي صرف شده را به سيستم و اقتصاد كشور باز گردانده‌ايم، اگر واگن به مترو تزريق شود مي‌‌توانيم بگوييم كل هزينه‌هايي انجام شده را بازگردانده‌ايم.

مديرعامل شركت متروي تهران از نمايندگان مجلس خواست كه بودجه‌هاي مترو را به گونه‌اي در نظر بگيرند كه بهانه براي عدم پرداخت آن وجود نداشته باشند.

هاشمي با بيان اينكه امسال 290 ميليارد تومان اعتبار براي مترو در نظر گرفته شده بود، گفت: از آبان تاكنون يك ريال نيز اعتبار دريافت نكرده‌ايم. واگن‌هاي مترو تهران - كرج در گمرك بندرعباس به دليل عدم وجود نقدينگي مانده است.

مديرعامل شركت متروي تهران اضافه كرد: ما چيز اضافه نمي‌خواهيم بيش از 45 روز است كه واگن‌ها در بندرعباس مستقر هستند و دچار بحران شده‌ايم.

به گفته هاشمي، نامه‌اي به چمران قاليباف و مسئولان دولتي نوشته‌ام و رسماً نياز به نقدينگي را اعلام و گفته‌ام كه براي ترخيص واگن‌ها به پول نيازمنديم.

وي با بيان اينكه مشكل ما گمرك نيست، گفت: مشكل اصلي پرداخت پول به سيستم بانكي است بايد پول به بانك پرداخت كنيم تا اسناد آزاد و بتوان واگن‌ها را از بندرعباس خارج كرد.

مديرعامل شركت متروي تهران ادامه داد: در حال حاضر ما صاحب كالا نيستيم بايد پول بدهيم تا بتوانيم آنها را وارد خطوط كنيم.

وي گفت: ما در نامه‌ها همه اين موارد را ذكر كرده‌ايم ولي باز حرف‌هايي به صورت تبليغ در رسانه‌ها عنوان مي‌شود و به مردم به گونه‌اي القا مي‌كنند كه مقصر شهرداري و مترو است.

به اعتقاد هاشمي، چالش روزنامه‌اي كه بين شهرداري و سيستم تصميم‌گيري در بدنه دولت قرار گرفته است، خوب نيست و مردم در اين زمينه صدمه مي‌بينند، اميدواريم اين موضوع خاتمه و مشكلات به اتمام رسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: