کد خبر: ۹۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
تعداد نظرات: ۱۳۶ نظر
نتیجه کار کارشناسی چند ساله دولتی ها: حذف یارانه نقدی!
بالاخره گمانه زنی‌ها ی بعد از پایان سرشماری آماری نفوس و مسکن درباره حذف یارانه‌های نقدی اقشار پردرآمد به حقیقت پیوست و بر خلاف وعده‌های دولتی‌ها نه تنها مبلغ یارانه نقدی ۳ برابر نشد، بلکه بنا بر گفته سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت، ۱۰ میلیون نفر از اقشار مرفه در مرحله دوم اجرای قانون از لیست دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد تا به این ترتیب تکذیب‌های مداوم دولتی‌ها درباره حذف یارانه نقدی عده‌ای از مردم که گفته می‌شود پر درآمد هستند، رنگ واقعیت به خود بگیرد.
شفاف: بالاخره گمانه زنی‌ها ی بعد از پایان سرشماری آماری نفوس و مسکن درباره حذف یارانه‌های نقدی اقشار پردرآمد به حقیقت پیوست و بر خلاف وعده‌های دولتی‌ها نه تنها مبلغ یارانه نقدی ۳ برابر نشد، بلکه بنا بر گفته سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت، ۱۰ میلیون نفر از اقشار مرفه در مرحله دوم اجرای قانون از لیست دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد تا به این ترتیب تکذیب‌های مداوم دولتی‌ها درباره حذف یارانه نقدی عده‌ای از مردم که گفته می‌شود پر درآمد هستند، رنگ واقعیت به خود بگیرد.

محمدرضا فرزین در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به حذف ۱۰ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در گام دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها، گفت: براساس برآورد‌ها، افرادی که یارانه نقدی تنها ۵ تا ۱۰ درصد از درآمد ماهیانه آن‌ها را تشکیل می‌دهد، در مرحله دوم یارانه نقدی دریافت نخواهند کرد.



احمدی نژاد و محمد رضا فرزین در کنار هم

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک طی نامه‌هایی بر اساس دستور رئیس جمهور برای افراد و خانواده‌هایی که نیاز به یارانه نقدی ندارند، به منظور عدم پرداخت به آن‌ها ارسال خواهد شد، تصریح کرد: دهکهای نهم و دهم مشمول عدم دریافت یارانه نقدی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اما این افراد منتظر ارسال نامه ما نباشد و خود نسبت به انصراف اقدام کنند، افزود: درآمد حاصل از عدم پرداخت یارانه به ۱۰ میلیون نفر به سایر افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، پرداخت می‌شود و یارانه نقدی آن‌ها افزایش می‌یابد، یعنی مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی ۱۰ میلیون نفر حذف و به یارانه بقیه خانوار‌ها اضافه می‌شود.

هر چند با این اظهارات مشخص نشد که در آخر طبق گفته رئیس جمهور نامه‌ای به اقشار پردرآمد ارسال خواهد شد یا اینکه این افراد باید خود پیش قدم انصراف دادن شوند اما با توجه به این سخنان، اگر متوسط درآمد هر ایرانی بالغ و مشغول به کار ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شود و مبلغ یارانه نقدی برای هر نفر ۴۰۵۰۰ تومان باشد، مبلغ یارنه نقدی ۱۰ درصد درآمد تعداد زیادی از ایرانیان را تشکیل خواهد داد که این تعداد مسلما بالای ۱۰ میلیون نفر خواهد بود.

از سوی دیگر اگر منظور فرزین حذف یارانه هر خانوار باشد،(کما این که وی از فردسخن گفته و نه خانوار) به عنوان مثال اگر میزان 5-10 درصدی نسبت یارانه به درآمد محاسبه شود، یعنی حقوق هر خانواده ی 4 نفره به ازای هر نفر در همین فاز اول که مبلغ یارانه ی ماهانه ی هر فرد 44500 تومان است، زمانی حذف خواهد شد که درآمدی بین یک میلیون و هشتصد هزار تومان تا سه میلیون و ششصد هزار تومان داشته باشد و این یعنی یک تناقض بزرگ که آیا اصولاً در کشور ما با مد نظر قرار دادن این درآمد می توان 10 میلیون خانوار را پیدا کرد؟

از آنجایی که بسیاری از کار‌شناسان خط فقر را درآمد ۷۵۰ تا ۱ میلیون تومان دانسته‌اند و از آنجایی درآمد‌ها ثابت است و حقوق‌ها تغییر نمی‌کند اما تورم روز به روز بیشتر می‌شود و مردم با گرانی روز به روز کالاهای اساسی مواجه هستند، به نظر می‌رسد این طریقه حذف یارانه‌ها، چندان با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد.

از سوی دیگر، هر چند تخلفات گسترده دولت در برداشت از منابع یارنه‌ها و مشکلات دولت در پرداخت یارانه نقدی مانند انحراف ۶۴ درصدی از قانون بودجه ۸۸، ثبت دست‌کم ۱۰ تخلف در مسیر اجرای قانون یارانه‌ها و مغایرت اساسنامه دولت درباره قانون یارانه‌ها، باعث ایجاد مشکلاتی شده است که شاید حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد بتواند کمی از بار این مشکلات کم کند اما سوال اصلی اینجاست اگر دادن یارانه نقدی به اقشار پر درآمد کار درستی نبود چرا در‌‌ همان ابتدای امر، خوشه بندی‌ها اصلاح و اعمال نشد و یک سال این هزینه به بودجه کشور تحمیل شد؟

 مگر نه اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها به گفته دولتی‌ها نتیجه چند سال برنامه ریزی و کار کار‌شناسی بوده است، پس چگونه است کار‌شناسان دولت از ابتدا این مشکل را پیش بینی نکرده‌اند و حتی رئیس دولت دهم وعده ۳ برابر شدن یارانه نقدی را می‌دهد در حالیکه کار‌شناسان اقتصادی غیر دولتی همواره به این رویه اعتراض داشته‌اند؟

چرا مردم باید پاسخگوی تخلفات یارانه‌ای صورت گرفته توسط دولت باشند و دود این تخلفات به چشم مردم برود؟

هر چند فرزین دلیل اجرا نشدن خوشه بندی‌ها در ابتدای امر را بروز مشکلات شناسایی افراد دانست و گفت: در ابتدای اجرای طرح حدود ۱۴، ۱۵ میلیون نفر از طریق خود انصرافی وارد عرصه نشدند اما بعدا تعداد خود انصرافی‌ها کاهش یافت.

اما سوال اینجاست که این مشکل امروز چگونه حل شده است؟ آیا استفاده از آمار نفوس و مسکن برای حذف یارانه‌ها صحت دارد و اگر این چنین است، چرا در ابتدای امر این مساله از سوی مرکز آمار تکذیب شد و آیا اصلا از لحاظ علمی، سرشماری نفوس و مسکن می‌تواند معیار خوبی برای حذف یارانه نقدی افراد باشد یا خیر؟

آنچه مسلم است، مبلغ یارانه نقدی تاثیری در زندگی بسیاری از مردم پر درآمد ندارد اما آیا با حذف این افراد از چرخه پرداخت یارانه‌ها، مبلغ یارانه دهک‌های پایین جامعه تغییر می‌کند تا تغییری مثبت در زندگی آن‌ها ایجاد شود؟ پاسخ به این سوال با توجه به سخنان فرزین منفی است پس چرا باید این افراد از حق خود از یارانه‌ها گذشت کنند در حالی که این دولتی‌ها هستند که نتوانسته‌اند وضعیت اقتصادی را درست مدیریت کنند؟

شاید بهتر بود، دولتی‌ها با مردم صادق‌تر بودند و به جای تکذیب و انکار و بعد از آن اجرای به یک باره این طرح، مشکلات اقتصادی پیش رو را با مردم صادقانه و شفاف در میان می‌گذاشتند، به ایرادات مدیریت اقتصادی خود اعتراف می‌کردند و از مردم می‌خواستند برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور به دولت کمک کنند.‌ای کاش که این اتفاق رخ می‌داد...
مطالب مرتبط
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳۶
....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
10
5
ای بابا از کجا بگم آخه؟اینم حذف کنید، بنزینم گرون کنید نوش جونتون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
برادر عزيز، جناب آقاي رئيس جمهور:
من از قشر مستضعف جامعه هستم. اصلاً راضي نيستم كه به اسم من، سهم يارانه مربوط به افراد مرفه را حذف كنند و يا اينكه از آنها بگيرند و به من بدهند. اين عين بي عدالتي است. فردا روز قيامت چه طوري سرم را بالا بگيرم؟ به آنها چه جوابي بدهم؟ بگويم تو حقي از بيت المال نداشتي؟ مگر مي شود؟ نمي خواهم گداي سهم آنها بشوم. نمي خواهم بچه هايم را از حق و حقوق گرفته شده از افراد مرفه، نان بدهم و بزرگ كنم. من در صورتي به همان سهم خودم هم راضي هستم كه سهم افراد مرفه را هم به خودشان بدهيد.

"" حجت تمام ""
ساها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
5
21
چه باید کرد؟کدام شفافیت؟اگر دولت با مردم روراست بود باور کنید بیشتر مردم برای دریافت یارنه پیش قدم نمی شدند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
1
9
همه چی آرومه...ما چقد خوشبختیم! گرسنه هم نمی خوابیم!
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
10
7
مگر جناب رئیس جمهور نگفتند یارنه نقدی حق همه مردم است، چطور این حق یهو ناحق شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
رئیس جمهور محرترم خیلی چیزهای دیگر هم گفتند که عملی نشده!
فرهاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
يارانه نقدي در واقع همان پول نفتي است كه دولتيها وعده اونو داده بودن . حذف پول نفت قشري از مردم ( بهر دليلي ) معادل اينه كه اين اقشار جزو اين مملكت نيستن زيرا پول نفت حق الناسي است كه شامل همه بايد بشه چه فقير چه مرفه ...
دولت فقط ميتونه اين حق الناس را زماني حذف كنه كه خود شخص رضايت كتبي رو ارائه كنن . اگه هم ميخوان باقشار آسيب پذير بيشتر كمك كنن ! ميبايست در قالب ديگر و با عناوين متفاوت صورت بگيره . من كه خودم اين حق الناس رو كه نشانگر هويتم نيز هست براي هيچ شخصي هرچند محترم و محترم تر و ... باشه حلال نميكنم و اون دنيا يقش رو خواهم گرفت .
رها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
ای بابا شما دیگه چرا این حرفارو میزنید؟حقوقهای زیادمیگیریم! هیچ چیزم اصلا گرون نشد!1 اصلا تو هیچخونه ای دختر یا پسر دم بخت نداریم! اصلاتوخونه ای مریض صعب العلاج هم نداریم! اصلا اصلا.....
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
1
ما روی این یارانه نقدی حساب باز کردیم.طبق این گفته ها یارانه ما هم حذف می شه ولی ما واقعا به این پول احتیاج داریم.دلیل نمی شه هر کی درآمدش 10 درصد یارانه هاست حذف بشه.این معیار عادلانه ای نیست.ما مشکل داریم آقایان
پاسخ ها
کورش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
محمد جان خواهش میکنم ، چیزی را که حق شماست ، ملتمسانه نخواه ...
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
چکار کنیم ؟چاره ای هست؟
سياوش آقاجاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
دیشب در برنامه ی گزارش خبری شبکه ی 2، آقای فرزین دبیر ستاد هدف مندی یارانه ها، مطالبی را در خصوص فاز دوم هدف مندی بیان نموده است که بعضاً متناقض است. ایشان گفتند که:
1- یکی دو دهک از مرفهین از یارنه ها حذف خواهند شد.
2- از 75 میلیون ایرانی باید به حدود 62 میلیون ایرانی یارانه بدهیم و بقیه باید به صورت داوطلبانه یا اجباری حذف شوند.
3- یارانه ی کسانی که مبلغ یارانه ی آنها بین 5تا 10 درصد از حقوقشان است حذف خواهد شد.
4- حدود 10 میلیون نفر از دریافت یارانه ی نقدی حدف خواهند شد.
این مطالب به این جهت دچار تناقضند که هر چهار شاخص باهم تفاوت دارند، اگر مبنای حذف، دهک بندی هایی باشد که قبلاً انجام شده است، دیگر بحث نسبت 5-10 درصدی یارانه به کل حقوق با آن در تناقض خواهد بود و اگر بحث حذف 10 میلیون نفر مطرح باشد با 13 میلیون (فاصله ی 75 میلیون تا 62 میلیون) متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر میزان 5-10 درصدی نسبت یارانه به درآمد را بخواهیم محاسبه کنیم، یعنی حقوق هر خانواده ی 4 نفره به ازای هر نفر در همین فاز اول که مبلغ یارانه ی ماهانه ی هر فرد 44500 تومان است، زمانی حذف خواهد شد که حقوقی بین یک میلیون و هشتصد هزار تومان تا سه میلیون و ششصد هزار تومان داشته باشد و این یعنی یک تناقض بزرگ که آیا اصولاً در کشور ما با مد نظر قرار دادن این درآمد می توان 10-13 میلیون نفر را پیدا کرد؟! و یا بانک اطلاعاتی با این ظرفیت که چنین درآمدهایی را بتواند شناسایی کند موجود هست؟!
در این 4 شاخص، عوامل تعیین کننده نیز متفاوت خواهند بود چرا که اگر بحث، دهک بندی باشد که اطلاعات تملک و دارایی افراد ودرآمدها (به جز برای کارمندان و کارگران) به صورت خوداظهاری جمع آوری شده است، اگر ملاک نسبت 5-10% مبلغ یارانه به دارآمد خانوار باشد یعنی نسبت فرزندان نیز در آن دخیل خواهد بود و البته مایملک افراد نیز در آن نقشی نخواهد داشت.
متأسفانه اگر مبنای محاسبه صرف درآمد باشد و هزینه ها و مایملک افراد مدنظر قرار نگیرد، چه بسا افراد مستأجری که از اخذ یارانه ی نقدی حذف خواهند شدو ملاکانی که در چرخه ی یارانه بگیرها باقی خواهند ماند و اگر مبنا، درآمد و مایملک باشد ولی هزینه های ضروری مانند هزینه های درمان بیماری های خاص در آن لحاظ نشود، بازهم مشکلات غیر قابل اغماضی برای کسانی که در شرایط سخت و اضطراری هستند وجود خواهد داشت:
1- اولین مشکل این است که اطلاعات حقوقی افراد، جز برای کارمندان و کارگران غیر دقیق و غیر مستند است و درآمدها بخش عمده ای از افراد یا ثبت نمی شود و یا بسیار کمتر از میزان واقعی ثبت گردیده است و چه بسا همان کارمندان نیز درآمدهایی از جاهای مختلف داشته باشند که همان ها نیز قابل شناسایی نیست و اصولاً در کشور ما نبود نظام مالیاتی دقیق به خصوص برای شاغلین در مشاغل آزاد نشان دهنده ی نبود بانک اطلاعاتی دقیقی در این خصوص است.
2- مشکل دیگر این است که مایملک افراد به دلیل معاملات غیر مستند، دستی و وکالتی مشخص نبوده و قابل استناد نیز نخواهد بود و چه بسا ملاکانی که تعداد زیادی سندهای غیر ثبتی داشته باشند.
3- نحوه ی ترکیب این دوشاخص برای تبدیل به یک شاخص که قبلاً در دهک بندی و خوشه بندی مورد استفاده قرار گرفته بود، موجب شد تا بخش عمده ی کارگران و کارمندان در خوشه ی 3 که همان خوشه ی به اصطلاح مرفهند جای گیرند و این نشان از این دارد که نه تنها شاخص ها گویا و دقیق نیستند که ترکیب آنها نیز علمی نبوده است.
همه ی اینها زمانی محسوس تر خواهد بود که با فاز بعدی اجرای هدف مندی، بخش دیگری از قیمت ها آزادسازی خواهد شد و به این شکل با حذف یارانه ی بخشی از افرادی که حقیقتاً مستحق دریافت یارانه بوده اند، مشکلات اقتصادی این خانواده ها به مراتب شدیدتر خواهد شد.
از دیگر مسائلی که در صحبت های آقای فرزین به آن اشاره شد این که ایشان ایجاد تعادل در صنایع را به لحاظ هماهنگ شدن با قیمت حاملهای سوخت یک فرایند "بسیار بلند مدت" دانست و فوراً با اطلاع از اشکالی که با این اذعان، متوجه ی ستادهدفمندی خواهد شد، بلند مدت را اصلاح و واژه ی میان مدت را جایگزین نمود و همین نکته یکی از نکاتی است که به نظر می رسد در فاز دوم هدف مندی مورد توجه قرار نگرفته باشد، یعنی بحث تولید با مشکلات جدی تری مواجه خواهد شد و این مشکلات نسبت به فاز اول شدت بیشتری خواهد یافت چرا که با افزایش میزان آزادسازی، قیمت محصولات و کالا جهشی دوباره خواهد داشت و با توجه به شکننده بودن صنایع بدون لحاظ کاهش قدرت خرید و فقط در رقابت محصولات خارجی (چینی) احتمالاً صنایع با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد و البته به نظر می رسد که کنترل واردات در حمایت از تولید تنها کارگشای مسئله باشد و این که تولید کننده مجاز باشد تا افزایش قیمتی متناسب با افزایش هزینه ها داشته باشد و البته در صورتی که صنایع نتوانند به حیات خود ادامه دهند، بهینه سازی مصرف نیز معنی و مفهومی نخواهد داشت.
اصولاً سوالی که برای نگارنده مطرح است این که حذف حدود 10 میلیون نفر از دریافت یارانه ها چقدر می تواند بر سهم سایرین از یارانه ها بیافزاید و آیا این میزان افزایش آنقدر چشم گیر خواهد بود که دولت چشمش را به تبعات منفی آن ببندد؟ آیا حذف یارانه ی مثلاً 200000 تومانی یک خانواده ی مرفه واقعی مطلوب تر است یا این که مالیات واقعی را از وی اخذ نمایند که چند ده برابر مبلغ یارانه ی وی است؟ و ِآیا بهتر نیست برای نزدیک کردن طبقات مرفه و غیر مرفه به یکدیگر از ابزار مالیات به جای یارانه استفاده شود؟
بحث دیگر این که عدم حمایت از تولید به لحاظ سرمایه در گردش، تسهیلات، کنترل واردات و ... منجر به افزایش مشکلات صنعت و در نتیجه اختلال در اشتغال خواهد شد و در این صورت نه تنها ایجاد اشتغال دو و نیم میلیونی میسر نخواهد بود که حفظ اشتغال موجود نیز دشوار خواهد گردید که به همین منظور قبل از اجرای فاز دوم هدف مندی فراهم کردن مقدمات اجرای طرح به مثابه ی یک اصل باید مدنظر دولت باشد تا اجرای فاز دوم به مانند فاز اول از مقبولیت و موفقیت نسبی برخوردار گردد.
از وبلاگ سلمان علي ع
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
6
0
بابا يارانه ها را قطع كنيد اينقدر هم به مردم با كلمات معدبانه اهانت نكنيد
قلی دون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
6
به نظر شما نفت ملی اعلام شد یعنی چه؟ یعنی برای همه مردم یکسان باشه؟متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
1
واي به روز مردم ....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
از وای گذر کردیم دوست من
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
1
0
حذف کنید و راحت کنید همه را!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
نگران نباشید روزی و می بینم که کلا حذف می شه و همه چی هم گران شده
رها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
نگران نباشید روزی و می بینم که کلا حذف می شه و همه چی هم گران شده!
واقعاً شرمنده کپی کردم از اونی که اولین پاسخ رو به شماداده بودن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
شماهاکه میخواین حذفش کنین چرادمو دق مرگ میکنین اخه...امسال نصفو حذف میکنین سال دیگه فقط ب کمیته امدادیامیدین سال بعدم مامیمونیم و کلی گرونی وبدبختی...برای همینه که ملت همه میذارن میرن خارج...حق دارن والا..موقعیت داشتم منم میرفتم..
رضا
|
CANADA
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
2
همه درآمدها را حساب کردین یعنی ... حالا من یه حساب بگم در کشوری که ملاک واردات کالاها بی اساس است ! اکثر مواد اولیه کارخانجات وارداتی هست بنده اگر اوایل سال حقوقم ۵۰۰۰۰۰ تومان بود در حقیقت حدود ۴۸۰ دلار حقوق میگرفتم اما با همان درآمد الان حدودا ۳۲۵ دلار حقوق میگیرم حالا شما بفرمایین اولا حقوقم پایین تر از خط فقر بوده ثانیا نسبت به اول سال در آمدم کمتر شده اما با مقایسه افزایش قیمت ها و تورم کالاها چگونه پردرآمد احتساب میشم ! یعنی باور کنم قشر مرفه این جامعه ام وای به حال فقیراش!

اجاره - هزینه های خوراک - قسط های بانکی - هزینه های تحصیل فرزندان - هزینه های بهداشتی از قبیل دکتر و دارو - به من بگین کدام اقتصاددان از پس اینها با این درآمد میاد ؟ فرمولش رو به من هم بده چون چرتکه من دیگه در نمیاره ؟!!!!
راستی نکنه باید ۲۴ ساعت هم کار کنم !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
24 ساعت کار که خیلی کمه!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
سلام شما کانادا تشریف دارین اینطور تمیز اظهار نظر می کنین؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
وقتی کسی میاد تواینترنت ممکنه فیلترشکنش فعال باشه دراین صورت اگه دراین سایت پیام بذاره پرچم کشورخارجی رو نشون میده.من خودم 1بارفیلترشکنم فعال بود پیغام ک گذاشتم پرچم ایران رونشون نداد.پس 1چیزی که نمیدونی افاضات الکی نکن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
منتظر دلار 1700 توماني هم باشيد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
این کارها فقط با عدد و رقم بازی کردنه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
تورم بالای 30 در صد رو چکار کنيم؟الان برای مردم رفع تورم مهمتر و اثر گذار تر از دريافت "چندر غاز" يارانه هاست.چرا متوجه نيستيد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
بی برنامگی
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
یک سوال آیا منابع عمومی ایران مال همه است یا اینجا هم سهم عده ای است؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
آقايان اصل موضوع را فراموش کرده اند مگر پرداخت يارانه نقدي به اين منظور نبود که همه به يک نسنت از يارانه ها بهره ببرند و هرکس که بيشتر از خدمات و حامل هاي انرژي استفاده کرد هزينه آن را خود بپردازد؟
مگر افراد (به اصطلاح آقايان) مرفه که در اين کشور زندگي مي کنند ايراني نيستند؟ پس چرا نبايد سهم ناچيزشان از يارانه نقدي حذف شود؟ مگر هزينه هاي کمر شکن مصرفي خانوار از همه دريافت نمي شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
مثبت مثبت مثبت....خیلی مثبت
...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
دقیقا موافقم!
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
یعنی آن همکلاسی من که به طرف اعتیادرفت و هم اکنون صرفا شاگردی می کند ودر آمد پایین دارد..با من که حدود 18 سال زحمت تحصیل به خودم دادم ..بخشی از سلامتی را در اثر ترکش وبمب شیمیایی از دست دادم..25 سال در سر کلاس گلو دراندم ودر مزرعه آموزشی گرما وسرما دیدم بیاید مقایسه شویم ومن به دلیل گرفتن حقوقی کمتر از حق واقعی از حق ملی محروم شوم..البته من ماهیانه مبلغی بیش از یارانه را به ایتام ومستحقین داده وسالانه حق شرعی را می پردازم اما از حق ملی خودم نمی گذرم و نیاز باشد داد می زنم گرچه گوش شنوا نباشد
کورش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
آقایان محترم ، من که از اول اسم نویسی نکردم برای یارانه ، ولی شما یارانه را از اقشار مرفه کم کنید ، بدانید اقشار مرفه که عمدتا هم بازاری هستند ، 5 برابرش را از اقشار کم درامد ، در میارن ، پس معادله حل گشت ، عدالت اجرا شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
فقط به فکر این نباشید كه از كي كم كند به كي اضافه كنید. چقدر به فكر مردم و حقوق يكسان هستید.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
در خوشه بندي انجام شده چند سال قبل من در خوشه 3 و صاحب خانه ام كه بازنشسته است و كارخانه اي نيز دارد و خانمش نيز كارمند مي باشد در خوشه 2 قرار گرفتند .
همينطور يكي از دوستان من كه صاحب يگ كاوداري بيش از يك ميليارد توماني است در خوشه يك

در ضمن حقوق حداقل 330000تومانه كه با يه جزيي اضافه تر تمام افراد حقوق بگير كه نتونستن درامدشون رو كتمان كنن حذف ميشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
1
به قول ياس :
از چي بگم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
با حذف شدن یارانه ها باید ب فکر حذف کردن اعضا خانواده باشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
تورم رو چکار کنيم؟کجای دلمون جاش بدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
اگر بیت المال و پول نفت هست چرا باید بخاطر اینکه پولدار هستم حقم رو نگیرم 1000 تومن هم 1000 تومنه
چون پولدار و زحمت کش هستم میخوان تنبیه ام کنند و حقم را از نفت و گاز و معادن کشورم ندن و بریزن تو جیب دیگران
من هم ایرانی هستم و حق دارم یارانه ام را بگیرم پولدارم که هستم یا خودم زحمت کشیدم یا پدرم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
آقایون محاسبه گر محترم! بیخودی با عدد و رقم ها خودتون رو خسته نکنید، در کار اجرا با عملکرد آزمایش و خطا یک شبه اینکار اجرا می شود یعنی اینکه یارانه ده میلیون نفر را قطع می کنند اگر داد نزدند معلومه که قشر مرفه هستند در غیر اینصورت بهش یارانه تعلق می گیرد تا اینکه ده میلیون مرفه مشخص می شود.
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
این روزها ما داریم پادشاهی میکنیم فردا حسرت این روزها و این قیمتها را می خوریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
9
یعنی به نظر شما آدم های پولدار هم باید یارانه نقدی بگیرن؟ این که خیلی بی عدالتیه ... ما از دولت میخوایم که هر چه سریعتر یارانه پولدار ها رو قطع کنه و حتی این یکسالی هم که داده پس بگیره ... متوجه شدین، پولدارا ... پولدارا رو میخوان حذف کنن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
یارانه از محل درآمد ملی تامین میشود و متعلق به همه است فقیر و غنی سهم کاملا مساوی از درآمد ملی دارند.حتی ایرانیان خارج نشین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
معلومه از پولدارا کینه داری ؟؟ ساندیس خوری؟؟؟
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
نخست اینکه یارانه در حقیقت از بیت المال و پول نفت است فقیر و غنی و حتی مقیم ایران یا خارج از کشور در آن به یک نسبت سهم دارند. پولدارها باید مالیات بر دارایی و درامد بیشتر بپردازند نه اینکه سهم کمتر از یارانه داشته باشند. آیا حضرت علی(ع) بیت المال را تبعیض آمیز تقسیم میکرد یا به فقیر و غنی یکسان میداد؟
دوم اینکه تعیین فقیر و غنی بودن اشخاص کار سختی است چون نه میتوان فقط دارایی را ملاک گرفت نه می توان فقط درامد را ملاک گرفت و نه دارایی اشخاص و نه درامد اشخاص دقیقا معلوم نیست و اگر هم معلوم باشد ثابت نیست و کم و زیاد میشود (مثلا با رخدادهایی مثل ابتلا به بیماری سخت، ازکارافتادگی، زیان در معاملات، گم کردن یا دزدیده شدن پول،طلاق، ازدواج، ارث، پیداکردن کار یا بیکار شدن!)
سوم اینکه حذف ده میلیون از هفتاد میلیون فقط مبلغ یارانه را از 45 به 52 هزار تومان می رساند(45 هزارتومان را در هفتاد میلیون نفر ضرب و بر شصت میلیون نفر تقسیم کنید!) هفت هزارتومان آیا ارزش این را دارد که حق بخشی از مردم (که ممکن است به ناحق پولدار حساب شوند) پایمال شود و در نتیجه یارانه دریافتی دیگران حرام شود؟
چهارم اینکه از آنجا که گفته شد این پول مرحمتی امام زمان است پولدارها میتوانند بگویند به خاطر تبرک و همایون بودنش آن را می خواهند و از آن صرف نظر نمیکنند.
پنجم اینکه اینکه هزینه مالی کارمندان و کامپیوتر و دفتر و دستک خوشه بندی و رسیدگی به شکایات مردم چقدر است؟ چرا در مورد آن براورد هزینه اعلام نمیشود؟
s@yahoo.com
|
ITALY
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
70
خدایا به تو پناه می بریم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
ول کنین بابا یارانه رو .... نقد فارسی1 مهمتره!!!!!!!!!
یک کارمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
2
این عدالیت نیست . چون دولت فقط اطلاعات کارمندان و کارگران بخش های دولتی و عمومی را لحاظ خواهد کرد و دیگران را که هیچ گاه اطلاعات صحیح نداده اند در نظر نخواهد گرفت . لذا اولین ضربه را کارمندان خواهند خورد .
ثانیا روش دیگری نیز وجود دارد. مثلا بانک اطلاعات خودرو را می توانند بررسی کنند و کسانی که خودروهای گران سوار می شوند را حذف کنند . یا بانک اطلاعات املاک را جستجو کنند و کسانی را که املاک گرانی دارند را از پرداخت یارانه محروم کند . یا اطلاعات حسابهای بانکی و ارزی را مورد بررسی قرار دهند و کسانی که ثروتهایی کلان دارند را از گردونه یارانه ها خارج کنند.
در روش طبقه بندی قبلی ، هیچ گاه عدالت رعایت نشد و کسانی که دروغهای بزرگتری گفتند ، در دهکهای پایین تر قرار گرفتند.
دولت باید در این طرح به دروغ بودن اظهارات بسیاری از مردم حساب ویژه باز کند ....
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
با سلام
مجلس با تصویب طرحی مانع اجرای خوشه ای طرح یارانه ها شد و گرنه دولت قصد اجرای خوشه ایا داشت و ودر واقع مجلس قصد ضربه زدن به دولت را داشت ولی دولت با تفسیر های خاصی تا حدود زیادی خود را از مجلس نجات می داد هر چند که کار مجلس تفسیر قوانیین شده است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
سهم هرایرانی ازمحل فروش نفت بشکه ای 100دلاری جقدرمیشه حالا صادرات فرش.خاویار.پرنده .سنگهای گرانیتی.گاز.پتروشیمی.اب شیرین.خاک.پرنده وچرنده وهزارها هزارچیزدیگرکه فکرشونمی کنی.اقاتنهاراه حل پول نفتوحساب کنیدسالیانه به هرنفرپرداخت کنیدیارانه هاراقطع کنید.مگه اونهایی که نفت ندارند چکارمیکنندوالله کشورشونوارمابهتراداره میکنند.دودوتامیشه چهارتا........والسلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
مصوب مجلس در اول سال افزایش 15 درصدی حقوق با توجه به تورم بود ولی دولت چون یارانه پرداخت میکرد افزایش در حد 10درصد صورت گرفت به این معنی که کارمندان اول سال مبلغ یارانه شان حدود 40 یا 50 هزار تومان کسر شد . این در حالی است که تورم درحال حاضر 20 درصد است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
یارانه از محل درآمدهای ملی تامین میشود و درآمد ملی هم متعلق به همه است.فقیر و غنی استحقاق یکسان دارند
صالح مومنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
0
مگر ثروتمندان از بیت المال سهمی ندارند؟ چرا باید یارانه آنها حذف شود؟ این کارخلاف شرع وخلاف عدالت است. مگربارضایت باشد. مگرثروتمندان پول خودرا از دولت گرفته اند؟ اگرسهم رایگانی از بیت المال تقسیم شود همه در آن مساویند. این کار ترویج تنبلی ومانع تلاش فعالین است. لطفا توضیح دهید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
ایرانی فقیر وغنی باید یکسان دریافت کنند مگر اینکه کسی خودش نگیره شاید هم بگیره بدهد به نیازمندش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
این همه منت میذارند انگار از جیب خودشون میدن شرم اوره بعد که اون طرفی ما را مسخره میکنن میگین دشمنان چی میگن
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
لطفا خواهشا...نظر منو هم تایید کنید.چرا کسی به این صدا و سیما حرفی نمیزنه؟ وقتی برنامه هاش رو میبینی یک کشور بدون مشکل و با سرعت زیاد پیشرفت رو داری میبینی.ولی این فقط تا وقتیه که تو خونه ایی.اما بیرون خبرای دیگه ای است. تا زمانی که رسانه ی ما این باشه...پیشرفتی در کار نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
ممه رو لولو برد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
خوب مشخص است اون ده میلیون نفر چه کسانی هستند. کارمندان دولت (مرفهین بی درد!!!) و خانواده آنها. چون فقط آمار درآمدی آنها واقعی و در اختیار است. درآمدهای میلیونی و میلیاردی که هیچگاه اظهار نمی شود یا از آن اطلاعی در دست نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
زندگی منشوری است در حرکت دوار...
مسئول سنگين گوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
به جاي اين كه درصد كمي از پولداراي محترم رو به راحتي شناسايي كنن افتادن به ون كارمندا و ديواري كوتاهتر نديدن. نظرات كارشناسي بعضي دوستان خدا كنه كه به گوش مسئولين مثلا مسئول برسه. اون دوست پولداري كه ميگه هزارتومن 1000تومنه در سال چقد ماليات ميده؟ بعيد ميدونم به اندازه يك كارمند ماليات داده باشه. خونواده اون دوست پولدار چندتا ماشين مدل بالا دارن كه تا حالا بنزينش مجاني بوده و پولشو من فقير ميدادم؟ واي بر ما
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
اگر منبع درآمد را بر اساس حکم کارگزینی بسنجند اصلا منصفانه نیست چرا که تنها راه درامد فرهنگیان همین مبلغ حکم است ولی بعضی از ادارات اضافه کار آنها شاید به اندازه حقوق یک فرهنگی باشد ولی چون در حکم نیست محاسبه نمی گردد اکثر فرهنگیان بعداز پرداخت اقساد ماهیانه وامهایی که برای گذران زندگی گرفته اند تنها مبلغ خرجی ماهیانه همین یارانه است
پاسخ ها
6
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
مجید دلبندم اقساط نه اقساد
ايراني مظلوم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
سلام حقوق ماهيانه من كه مدت 12 سال قراردادي كار ميكنم 500،000 تومان كه حدود 230،000 تومان اجاره مي دهم
به نظر شما من جزء كدام قشر جامعه هستم و آيا با حذف يارانه من چيزي از مشكلات اين دولت كم خواهد شد؟
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
سلام
بابا خیلی جالبه کسانی که حقوق بگیر دولت هستند و قبل از گرفتن فیش حقوقی مالیاتشونو هم کم میکنند باید یارانه نگیرند چون دولت میدونه چقدر میگیرند . اونوقت بازاریان بیچاره و مفلوک و دلالان فقیر که هیچکس اطلاعی از درامدهای میلیاردی انها ندارند باید یارانه بگیرند . واقعا" آفرین به این هوش و استعداد آقای فرزین و آفرین به این عدالت محوری آقای احمدی نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
به نظر من این کار دولت قانونی نیست . ذخایر نفت کشور متعلق به همه ایرانیها است و درآمد فروش باید به همه یکسان برسد . اگر کسی خودش نخواهد بگیرد می تواند نگیرد . اما دولت حق ندارد کسی را از دریافت محروم کند . دولت وکیل مردم در اموال و داراییهایشان نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
دولت چی کار داری می کنی؟
ugd
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
1
یه روز خوب میاد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
مگه نگفت که ما این اطلاعات رو در اختیار کسی نمی گذاریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
شما حساب كتاب در دست نداريد عزيز جان تورم 40 درصد است نه 20 درصد جانم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
آقایون دولت نهم و دهم
شما ادعا می کردید: مگر مردم حقوق دلاری می گیرند که نفت و بنزین رو دلاری براشون محاسبه کنیم.؟ مگر کارمند چقدر حقوق داره که بخوا مالیات هم بده؟
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
خدا آخر عاقب همه ما را به خير كنه ديگه اينه چكار كنيم
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
این آقای رییس جمهور از حق نگذریم کارهای خوب زیادی داشته اما در پرداخت یارانه ها یا کار کارشناسی نشده اشتباه کرد. با بقیه کاری ندارم اما واقعیت زندگی خودم را عرض میکنم . کارمندم . مبلغ زیر حکمم کمی بیش از یک میلیون است که پس از کسورات مختلف حدود 850 تومان دریافتی دارم . زمان گرانی مسکن یک واحد آپارتمانی خریدم با 18 میلیون وام بانک مسکن و وام از بانکهای دیگر . یک ماشین پراید هم بطور اقساطی خریدم خلاصه با دفترچه های اقساطی که الان دارم و میتوانم خدمت آقای رییس جمهور هم تقدیم کنم ماهانه 660 هزار تومان اقساط میپردازم . خوب حالا قضاوت فرمایید 5 نفر عائله با ماهیانه کمتر از 200 تومان با اینهمه قبضی که قرار است گران هم بشود و هزینه های خوراک و پوشاک و درمان و بنزین و ... چطور زندگی کند ؟ با حساب کتاب آقایان هدفگذار یارانه ها من مثلا مرفهم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
شما كاملا مرفه هستيد عزيزم بهتره كه خدا رو هم شكر كنيد چون خالص دريافتي شما معادل حقوق بنده و همسرم با هم است. اما دليل ندارد چون مرفه هستيد حقتان را نگيريد
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
جناب آقای دکتر - این که شما به یکی یارانه بدین یا ندین حق نیست چونکه همه ایرانی هستند و متعلق به این مملکت هستند و یکی زیاد زحمت کشیده زیاد کسب کرده در ثانی بخ به جایی نمی رسه و پول زیادی هم نیست که تو تلویزیون گفتید قبضارو پرداخت می کنیم بقیشم پس انداز می کنیم -
بهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
واقعا متاسفم برای خودم و برای بقیه که با حقوق 450.000تومان جزءمرفهین جامعه محسوب میشیم ولی تا حقوق میگیریم و میذاریمش جلومون تموم میشه و میمومنیم تا آخر ماه چه کنیم این از درد ما مرفهین پر درده.
مرجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
به نظر من تمام افراد باید برنامه ریزی رو که روی مبلغ دریافتی از یارانه داشتن رو پیشاپیش حذف کنن یا از یک منبع دیگه تامین کنن که در صورت عدم پرداخت به مشکل جدی برخورد نکنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
با سلام
بهتر است این موضوعات را دنبال نکنیم چونکه آنهایی که برنامه ریزی کرده اند کاری با دادوفریادهای ما ندارند وبگوییم خداحافظ آرامش ، خداحافظ ارزانی ، خداحافظ !
هادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
تا كي ميخواهيد به اين مردم استرس وارد كنيد؟!!!!!!
آخربین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
موضوع خیلی پیچیده تر از آنست که ظاهر قضیه نشان می دهد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
با احراي شدن يارانه ها عملا ثبات اقتصادي واجتماعي ورواني جامعه را هدف قرار داده وموجب تورم افسا ر گسيبخته شده در جامعه شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
یارانه یعنی توزیع ثروت ملی بین همه ی ملت عزیز ایران.نه اینکه کسی که اصلا ماشین ندارد یارانه سوخت بگیرد ومن ماشین دار اصلا یارانه سوخت نگیرم. بیاییم در نظرات به حق همدیگرمان احترام بگذاریم. نه اینکه نظرات 75میلیون ایرانی ارزشی نداشته باشد.ضمنا اطلاع رسانی کنید؟
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
خدمت کارمندان پشت میز نشین و بسیار زحمت کش دولت عرض کنم زیاد کاسه داغ تر از اش نشوید
بنده خودم در یکی از این اداره های دولتی کار می کنم (البته پیمانکار) به خدا قسم از نگهبان تا پایین ترین رده ها کمتر از یک میلیون خالص نمیگیرن تازه غیر از کارت هدیه پارسیان و حق قلم 600 هزار تومانی و حق کت و شلوار و کفش و عیدی 800 هزار تومانی و دو روز تعطیلی در هفته و اضافه کارای بدون حساب و کتاب که کمتر از 100 ساعت نمیگیرن حالا این 100 ساعت رو ضرب در حداقل3300 بکنین به اضافه اون یک میلیون تومن خالص بفرمایید از ماموریتای بی حد حصر الکی و سنوات و پاداش و دیگه نمیگم از وامای 10 و 20 میلینی مسکن با سود 0 درصد و 20 ساله نمیگم تازه این حداقلشو گفتم حد اقل نزدیک 3300 نفر این شرکت نیرو داره شما ببین چقدر مدیر قسمت و سرپرست و مدیر امورو و ... اینا که دیگه واویلا بابا انصاف داشته باشید به خدا اینا همش حرومه اینا مال اون بدبختای بیچارست بعدش میگن واویلا ما هم یارانه می خوایم با این راندمان 0 درصد کارشون که به خدای احد و واحد قسم می خورم که دو سومشون اگه در جا اخراج بشوند هیچ اتفاقی نمیفته به خدا تازه این یه شرکت از هزاران شرکت تو این مملکته اونوقت اون زبون بسته ها(بله زبون بسته) که توی این کارخونه های خصوصی که هر تانیشو باید کارای سخت و طاقت فریا انجام بدهند با زورکی 330000 ناخاص(بیمه و ... را ازش کم کنین) چه جوری ؟؟؟ای امام زمان خودت درستش کن
خواهش می کنم اگه عدالت دارید رو سایتتون قرار بدین
پاسخ ها
متقاضي كار بهتر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
با سلام. اگه شركت شما با مدرك ليسانس و نصف اين حقوق استخدام مي كنه؟ آدرس بده تو را قسم به عدالتتون!
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
1-هیچ موسسه مالی وبانکی درهیچ کجای دنیا وام با سود 0 درصد نمیدهند چه برسد به ایران
2- راندمان هیچ موجود زنده ای 0 درصد نیست همان دربانی که درب را بروی شما باز میکند راندمان بالای 0 دارد
کارمند رسمی عادل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
اقا عادل درست میگن , تفاوت دستمزد کارکنان ارکان ثالث(پیمانکار ) با حقوق و مزایای کارمندان رسمی بسیار فاحش است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
از اولش هم معلوم بود بدون برنامه ریزی انجام شده
بازنشسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
زدی توی خال عزیز برادر کو گوش شنوا.
متمول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
1-یارانه ازبیت المال است وهمه درآن سهم دارندوکسی که پولدارتراست مالیات بیشتری بایدبدهد
2-صرفادرآمدکارمندان دولت کاملامشخص است وازاین حیث بیشترمتضررخواهندشدودرسال89کلا6%افزایش حقوق داشتندودرسال90میزان10%افزایش حقوق بوده درصورتیکه بایدحداقل به اندازه تورم به حقوقشان اضافه میشدلذاازهردوطرف قافیه راباخته اند
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
عدالت پس چی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
من از کسانی هستم واجب کمک تورا خدا فرق نگذارید بین مردم تفره ایجاد نکنید پولدران مالیات می دهند همه با هم مساوی یارانه بگیرند بهتر است
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
خدمت عادل محترم عرض کنم من خودم کارمند رسمی یک شرکت دولتی دهان پرکنم اما این درآمدهایی که فرمودید هم انکار نمی کنم که هست اما نه برای نگهباناش و پایین تر از نگهباناش که افاضه فرمودی قسم الکی قابل گذشت خدا نیست.ضمنا گیریم فرمایش شما صحیح باشد میشود ماهانه 1 تا 1.5 حقوقشون اینکه کار میکنن یا نه هم ارتباط به من وشما ندارد خودشون و خداشون اما اکثر اینها نه خونه دارن نه ماشین و نه امکانات اقل رفاهی چرا وجدان را مرخص کردین همه حق استفاده از بیت المال رو به طور یکسان دارن خواه کارمند باشن خواه خان این به کسی جز خودشون ربط ندارد این را بفهمید.خط فقر 1 تومانیه کمتر از اون مطلق و بیشتر تا حدودی مرفهه
اكبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
با 450000تومان چه بلوایی به پا کردند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
خدایا زودتر صاحب اصلی مملکت یعنی امام زمانمان را برسان . آمین یا رب العالمین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
ديگه چه گرانی مونده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
اقای رئیس جمهور اول گفتند پول نفت را سر سفره می اورم که اوردند بعد گفتند یارانه ها را چند برابر می کنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
این طور مردم بیشتر به سمت فقر می روند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
با این توصیف هر چه فرزند بیشتر داشته باشیم و کمتر در محل کار حاضر شویم ( اضافه کاری در کارخانجات) و کمتر زحمت بکشیم بیشتر از مواهب یارانه بهره مند می شویم، در جامعه ای که نیاز به تلاش و کار بیشتر دارد، این روش صحیح است و این عدالت است، نتیجه اخلاقی این داستان هرچه تنبل تر باشید و فرزند بیشتری داشته باشید، بیشتر زیر چتر حمایت قرار می گیرید.
گيگلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
8
از چي بگم......
از دلار 1520 تومن
از ماست 4500 تومن
از لاستيك جفتي 250000 تومن
از هزينه درمان سرماخوردگي 50000 تومن
از حقوق 450000 تومن
خسته ام
عزرائيل كجايي بابا بيا منو ببر اونجا كه همه چيز در نهايت عدل انصافه
پاسخ ها
بدبخت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
هی راس گفتی والا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
چرا مردم را بی اطلاع میدانید قرار بود یارانه توسط خانواده ها مدیریت شود و گرانی های بوجود آمده از اجرای طرح توسط مردم با استفاده از وجوه یارانه دریافتی بخشی از ان را جبران کنند آیا با حذف یارانه برای افراد افزایش قیمتهای بوجود آمده محاسبه نمیگردد
صادق علیزاده بلدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
دوست عزیزی که گفتی این عین بی عدالتی است شما اشتباه میکنی . دلیلم اینه که اون کسی که صاحب خانواده 5 نفریست و در امدش در ماه 500 تومنه یارانه اون تقریبا 230 تومان میشه . یارانه تقریبا 50 درصد در امدش هست. اما کسی که در ماه در امدی 2 میلیون چهار صد تومانی داره و همون 5 نفره یارانه رو میگیره یارانه میشه 10 درصد در امدش . خوب حتما این آقا فضای بهتر و شرایط بهتری در این کشور در اخطیار داشته و به اینجا رسیده ولی بقیه که این شرایطو ندارن و شب تا صبح کار میکنن و نمیتونن بیشتر از 500 تومان بگیرن حق دارند که سهم بیشتری از سرمایه این کشور داشته باشند .
apfz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
حداقل آقای میرتاج الدینی در برابردولت یه (فقط1) حرف عاقلانه و به دردبخور زد که گفت:((پیامبرکه میخواستندبیت المال وغنائم رو بین مردم تقسیم کنند به مساوات و به یک اندازه تقسیم میکردند))
چه طور من که سرپرست چهارنفرهستم و هرماه 182000تومن میگیرم تو سه روز این پولو به قبض آب وبرق وتلفنا و گازدادم محل کارمم 30کیلومترازخونه ام دوره یعنی روزی60کیلومتر رفت وبرگشتمه حالا4000 تومنی هم که برای نون میده هیچ میذاریم حالا اینامیخوان یک صدم خرجی ماهانه و لااقل محلی برای دریافت پول از دولت و برگردوندن خودش یا اشتباه کردم شش هفت برابرشو در قبال قبوض......ومالیات ها و عوارض مختلف وسرمایه گذاری دربورس به خودش برگردوند رو از لااقل ده دوازده میلیون نفراز هموطنانشو ببره
حالا پیداکنید \پرتقال فروش را...........
محمد شریفی(بازنشسته راه اهن )
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
باسلام نظرات هموطن های خوبم راخواندم الحق مردم دانا فهیم وباگذشت داریم چه خوب است دولت بامردم شفاف صحبت کندیارانه متعلق به تمام مردم است وعادلانه ومساوی باید تقسیم شود بقول قدیمی ها ازطلاگشتن پشیمان گشته ایم محبت فرموده مارامس کنید یارانه راازکسی کم نکنید مارامدیون کسی نکنید اگربودجه ان کفاف همه رانمیدهد هرجه هست حضرت عباسی انرا برای همه مردم درنظربگیرید ولو کم باشد بازنشسته هستم ریال میگیرم ولی اجناس رابه قیمت دلار میخرم قبض اب وبرق وگازوغیروراهم بدون سوبسید میپردازم یک بازنشسته 300هزارتومان میگیره ودیگری 6500000هزارتومان جلوی این تبعیضات گرفته شود. درمدت 8سال جنگ تحمیلی مردم ابران باجان ودل مایه گذاشتند حالاهم که تحریم هستیم اماده هستیم چرابااعصاب مابازی میکنید خداوند کمک کند از دست بنده خدا خارج شده والسلام
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
اتفاقا خيلي هم عادلانه است دليلي ندارد كه افراد فربه روز به روز چاق تر شوند و قشر مستضعف مستضعف تر. شايد من خودم وضعم خوبه و احتياجي نداشته باشم اما خيليها مي گيرن و مي خورن و غر مي زنن بيشتر حال خيلي هامون از اين ناسپاسي ها و پروگري ها بد مي شود. خوبه كه اين با گراني رو به افزايش يارانه را هم داد. يادمون نرفته كه ما تورم با شيب بيشتري را گذرانديم و بك هله پوچ هم دريافت نكرديم. كساني كه ناراحتند همين هم نگيرند تا حداقل بي پشم و رويي نشود.
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
بهتر اقایون یه سری به حوادث چاپ شده روزنامه ها یک سری بزنند تا حساب کار دستشان بیاید یا به قسمت مبلغ اجاره خانه ها ایا ایران ما کشور فقیریه؟که اینهمه منت یارانه سر ما میذارند به قولی ندید منت هم نذارید
مرحمت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
0
0
و از كشور هاي خوزه خليج فارس ياد بگيريد كه پول نفت را به مردم آنقدر تقسيم مي‌كنند كه آهي در بساط ندارند
ساحل ما در خليج فارس به اندازه كل كشورهاي خوزه جنوبي است پس ما بايد به اندازه كل آنها درآمد داشته باشيم .
ثیضص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
شفاف جان دیگه از پهپاد مون خبری نیست! پرید؟!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
این عین عدالت است سطح مرفه نبایستی یارانه بگیرند خیلی ها نیازی ندارند خودشان درخواست حذف آن را کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
نتيجه اينه که فقط چند تا کارمند بيچاره که فيش حوقی شون رو داشتین حذف می شن.
يارانه من در ماه فقط پول پوشک بچم بود که حالا مجبوره خودشو با شرايط جدید هماهنگ کنه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
پس من با حقوق ماهی 500 هزار تومن و کرایه خونه 300 هزار تومن ثروتمند بودم و خبر نداشتم!
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
1
يارانه بيت المال است .اين حركت ناديده گرفتن عدالت است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
دست مبارکش دردنکنه ....... یکدفعه بنزین هم آزاد .......
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
متاسفانه در دولتی که حرف از عدالت میزند این چنین بی عدالتی ندیده بودیم مگر نفت این مملکت مال همه نیست که پولش رو به یکی بدن به یکی ندن . خداوند در همه ی ما قدرت این که به تمام قلل پیشرفت برسیم رو داده ولی یکی تونسته یکی نتونسته پس به نظر من جمع کنید این وضع رو که ...
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
بابا من به قرآن یه دوچرخه از خودم ندارم،اونوقت منو گذاشتن تو خوشه پولدارا!!!!
آخه این تنصافه؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
چگونه می خواهید مرفهین را تشخیص دهید؟ از روی فیش حقوقی؟ بازهم باید برید سراغ حقوق بگیرا. درآمد های کلان دست کسانی است که قابل شناسایی نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
0
اون موقع اگه مردن فیش برق بیارن در خونه این حق تمام مردم غنی و فقیر هم نمیشناسه اگه راست میگن 3هزار میلیارد را پس بگیرن
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
0
2
تابع چه مکتبی کشور را اداره مکنید
ازاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
0
واقعا اینگونه صحبتها برای مسئولین کشوری عیب است
اگر مرفهین کشور این رفاه را بادزدی یا شیوه های نامشروع بدست اورده اند انها را محاکمه کنید واموالشان را تقسیم کنید
واگر نه انها هم ایرانی هستند از نعمتهای خدادادی ایران سهمی دارند اگر شما نمی دهید پس لتفا تابعیت ایران را هم از انها بگیرید
نهال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
3
23
پس اقلا قیمتها را برگردانید به قیمت پارسال
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
0
اي داد از اين بي عدالتي دولت
استاددانشگاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
0
حذف يارانه ازاقشارپردرامدجامعه كاربسيارخوب ومعقولي است بااين كارافرادكم درامدميتوانندكمي خودشان رابالابكشندوبه سطح بالايي ازاقشارپردرامدبرسند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
خواهشمندیم از رئیس دولت بخواهید که اینقدر مردم رو دوست دارند لاقل یارانه را به دلار1260 تومانی حساب و به مردم پرداخت کنند لطفشون کم نشه آخه صنعت نفت که ملی نشد که مال مردم باشه این پول مال دولت ماست که محبت می کنه و به مردم منت می ذاره تازه معلوم نیست تا کی ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
0
باعرض سلام من یه پیام کوتاه برام از طرف سازمان رفاه ارسال شده ونوشته لطفاجهت انصراف از دریافت یارانه به سایت refah.irمراجعه کنید ودرحالی که درآمد ماهیانه من در ماه 250000تومان تامین اجتماعی وفاقد درآمدهای دیگر و135000ت یارانه میگیرم که نمیتوانم باآن پول برق وگاز وآب تلفن پرداخت کنم وقضاوت باخودتان است وازروی چه چیزی این پیام را برای من فرستادی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
0
باعرض سلام من یه پیام کوتاه برام از طرف سازمان رفاه ارسال شده ونوشته لطفاجهت انصراف از دریافت یارانه به سایت refah.irمراجعه کنید ودرحالی که درآمد ماهیانه من در ماه 250000تومان تامین اجتماعی وفاقد درآمدهای دیگر و135000ت یارانه میگیرم که نمیتوانم باآن پول برق وگاز وآب تلفن پرداخت کنم وقضاوت باخودتان است وازروی چه چیزی این پیام را برای من فرستادی
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
0
0
من که راضی نیستم من ماه به ماه منتظر این میشم که کی این پول و میریزن تا به بدبختیم برسم پس ای خدا کجاست اون حق که ناحق شده آخه به پیر به پیغمبر که من به این پول احتیاج دارم من که راضی نیستم
میرزایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
0
با سلام و خسته نباشید برام پیامکی امدکه به علت تمکن مالی از دریافت یارانه انصراف دهم . از کجا متوجه تمکن مالی من شده اید خواهشا اول بررسی فرمائیدبعد اعلام کنید منزل مسکونی ام کلا با وام بانکی است لطفا ازبانکها و موسسات استان قزوین استعلام فرمائید یا حضوری دفتر چه اقساط را جهت بررسی و تائید ارائه نمایم . با تشکر
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
1
1
لطفا با مردم فقیر شوخی نکنید با این گرانی همه خون و جگر میخورند یارانه ندید ولی قیمت ها را چند برابر ارزان کنید ضمنا به حقوق بگیران کمیته امدا د همه پیامک انصراف آمده پس کاراتات درست نیست و نخواهد بود خودتان را به آتش سوزان نیندازید
جوجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
8
6
اهای اهالی مجلس چه کردید باز که زدید چشمه یارانه هارو گور کردید بابا این اضافه یارانه نخئاستیم همونم که دادید قطع شد بابا بیکارید نشتید لایح جور کردید ما بدبختا که بدبخت شدیم
نازیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
8
8
با سلام
من تازه عقد کردم و عقدمون ثبت شده ولی اسممون تو شناسنامه نرفته آیا یارانمون از خانواده هامون جدا می شه یا نه؟
عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
1
1
کسایی که یارانشون قطع میشه دلشون به این یارانه خوشه اخه این مسول ها اول فکر کنندبعد کاریرو انجام بدن شاید اون کسی که اینقدر درامد داره همش جای قسط بره ودل خوشیش به این یارانه ها باشه؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
1
1
سلام الان یارانه فرزندان چهارم و پنجم قطع کردند؟
آخه برای ما فرزند پنجم ماه پیش نریختن این ماه فرزند چهارم نریختند.
همینجو پیش بره میره دیگه.....
omid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
1
1
این بد ترین نوع نگرش به مردماست که میگویند مرفه یا ضعیف و مستحق در دین ما مردم همه یکسانند و از حقوق مساوی بهره میبرند همانطورکه در سیره عملی حضرت رسول میبینید که بیت المال را به صورت مساوی بین احاد مردم تو زیع میکرد
ااا
|
GERMANY
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
1
3
چیزی که مشخصه اینه که در این بین حق و ناحقی های زیادی خواهد شد
تمام کار مندان و باز نشستگان حقوقی بین 800 تا 1 ملیون و دویست هزار تومان حقوق میگرن که با این گرانی و قسط و هزار مشکل دیگه کفاف زندگیشونو نمیده که اینها همگی به احتمال زیاد حذف خواهند شد ...
zero
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
0
من عقد کردم. ایا می تونم یارانه ام را ازپدر و مادرم جدا کنم؟
امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
0
افرادي كه حقوق انها از ميليون بالاتر است ولي خالص دريافتي انها كمتر از حتي سيصد هزار تومان است چه بايد بكنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
چند رسانه ای صفحه خبر