کد خبر: ۵۵۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: نمایندگانی از ۱۸ شرکت عضو پارک فناوری پردیس در نمایشگاه محصولات فناور ایرانی در ونزوئلا حضور دارند تا نمونه محصولاتشان را برای فروش به طرف ونزوئلایی معرفی کنند.

به گزارش شفاف، میلاد صدرخانلو؛ رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، فرصت مناسبی است تا شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی آخرین دستاوردهای خود که قابلیت فروش دارد را به طرف ونزوئلایی معرفی و تلاش کنند تا با ارتباط مناسب و موثر با شرکت‌های این کشور توسعه بازار بین المللی خود را محقق کنند.

میلاد صدرخانلو که به نمایندگی از پارک فناوری پردیس در غرفه ویژه پارک در این نمایشگاه حضور دارد، گفت: پس از بازدید نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور کشور ونزوئلا از پارک فناوری پردیس در ماه‌های گذشته و علاقه‌مندی او به حضور پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از کنشگران فعال زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی کشور ایران در ونزوئلا، ما نیز این فرصت را برای حضور در بازار این کشور مغتنم شمردیم.

وی ادامه داد: در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ونزوئلا پارک تصمیم گرفت تا تجارب خود را به عنوان یک مجموعه فعال در اختیار این کشور قرار دهد تا بتواند از این تجارب برای توسعه فناورانه خود استفاده کند.

صدرخانلو اظهار کرد: کشور ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی شرایط بسیار مناسبی برای توسعه بازار بین‌المللی محصولات فناورانه شرکت‌های پارک فناوری پردیس دارند و شرایط خوبی بوجود آمده تا شرکت‌های عضو پارک و سایر شرکت‌های فناور کشور بتوانند از ظرفیت‌های این بازار برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: هدف از حضور پارک در این نمایشگاه، نمایش و ارائه دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های عضو به عنوان بزرگترین پارک فناوری کشور و منطقه به طرف ونزوئلایی و آشنایی زیست‌بوم فناوری ونزوئلا با توانمندی پارک فناوری پردیس و معرفی برخی از محصولات شرکت‌های این پارک که قابلیت صادرات به کشورهای آمریکای جنوبی و لاتین را دارند، است.

صدرخانلو تصریح کرد: پیدا کردن شرکت‌های مناسب برای همکاری با اعضای پارک و کمک به توسعه فعالیت‌ها و بازارهای شرکت‌های عضو به ویژه در حوزه سلامت شامل دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت نفت.، گاز و پتروشیمی یکی از اهداف مهم ماست. بنابراین نمایندگانی از 18 شرکت عضو پارک در این نمایشگاه حضور دارند تا نمونه محصولاتشان را برای فروش به طرف ونزوئلایی معرفی کنند و در این زمینه مذاکرات مختلفی در 2 روز ابتدایی نمایشگاه صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: برگزاری جلسات مختلف با شرکت‌های خصوصی ونزوئلایی که ظرفیت همکاری با شرکت‌های پارک فناوری پردیس را دارند، از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این نمایشگاه است تا با کسب اطلاعات و نیازهای این شرکت‌ها بتوانیم به توسعه فعالیت و همکاری شرکت‌های پارک با طرف‌های ونزوئلایی کمک کنیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس تاکید کرد: همچنین با بخش دولتی ونزوئلا نیز مذاکره‌هایی صورت گرفته تا نمایندگان هر کدام از حوزه‌های حاضر در نمایشگاه با وزارتخانه‌های ونزوئلایی که می‌تواند یکی از مشتری‌های عمده محصولات شرکت‌های پارک باشند، وارد تعامل مستقیم شوند تا این وزارتخانه‌ها از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های پارک استفاده کنند.

صدرخانلو گفت: همچنین به دنبال امضای یک موافقتنامه با دولت ونزوئلا هستیم تا پارک فناوری پردیس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، یک مرکز فروش فناورانه در منطقه آمریکای لاتین با مرکزیت ونزوئلا در این کشور تأسیس کند. درواقع حضور پارک فناوری پردیس یک فرصت بسیار خوب برای شرکت‌های فناورانه پارک و سایر شرکت‌های فناور کشور برای فروش محصولاتشان در منطقه آمریکای لاتین را محقق می‌کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: در حال حاضر مذاکرات اولیه با شرکت‌ها ونزوئلایی در حوزه سلامت، نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده است و امیدواریم بتوانیم تا انتهای نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌هایی با این شرکت‌ها و دولت ونزوئلا به امضا برسانیم. همچنین به دنبال این هستیم که مذاکرات همکاری با شرکت‌های ونزوئلایی را پس از اتمام نمایشگاه نیز ادامه دهیم.

وی گفت: حضور در نمایشگاه‌هایی که اختصاصاً برای جمهوری اسلامی ایران یا تعداد محدودی از کشورها برگزار می‌شود، یک فرصت بسیار طلایی برای معرفی کامل توانمندی شرکت‌ها با تمرکز و توجه بالای مخاطب است.

به گفته صدرخانلو حضور در این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است که شرکت‌های فناور ایرانی با وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی کشور ونزوئلا بدون واسطه و به صورت مستقیم وارد تعامل و مذاکره شوند. بنابراین شرکت‌هایی که حضور کامل‌تر و موثرتری در این نمایشگاه دارند، می‌توانند از این فرصت به نحو بهتری استفاده کنند و توسعه بازار آنها محقق شود.

وی تصریح کرد: حضور در کشورهایی که ظرفیت‌ها و تقاضاهای بیشتری دارند و کشش بازار در این کشورها مناسب است، ابتدا به توسعه شبکه‌های ارتباطی شرکت‌های عضو پارک کمک می‌کند. سپس به صادرات مستقیم شرکت‌های عضو پارک منجر می‌شود و در نهایت می‌تواند به صادرات غیر مستقیم شرکت‌های عضو پارک از طریق مسائلی چون ری برندینگ و تولید مشترک نیز کمک کند.

گفتنی است، نمایشگاه اختصاصی ایران ساخت در ونزوئلا که به محصولات دانش‌بنیان و خلاق ساخت ایران اختصاص دارد، با حضور 82 شرکت ایرانی و 50 مجموعه فناور ونزوئلایی در این کشور در حال برگزاری است. در این نمایشگاه 500 محصول از 150 شرکت دانش‌بنیان و فناور به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: