کد خبر: ۸۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۹
مجلس به حسینی رای اعتماد داد

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان ،استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت و سرانجام با 244 عضو حاضر ، 93 رای موافق، ۱۴۱ رای مخالف و 10 رای ممتنع در پست خود ابقا شد. استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان تنها دستور کار جلسه علنی امروز اعلام شد اما رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از جمله وزیر اقتصاد در جلسه مجلس حضور نداشتند تا اینکه 20 دقیقه بعد به صحن علنی وارد شدند.

شفاف: بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان ،استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت.

جلسه امروز مجلس با حضور 202 نفر از نمایندگان،کار خود را در ساعت 8:19 آغاز کرد.استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان تنها دستور کار جلسه علنی امروز اعلام شد اما  رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از جمله وزیر اقتصاد در جلسه مجلس حضور نداشتند تا اینکه 20 دقیقه بعد به صحن علنی وارد شدند.



نمایندگان حامی دولت با تذکرات پیاپی شان، سبب شدند تا پیش از حضور رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، مجلس وارد بحث استیضاح نشود.

استیضاح کنندگان دو ساعت وقت دارند. وزیر و رئیس جمهور نیز سه ساعت فرصت دفاع از خودشان را دارند که می توانند یک ساعت آن را به نمایندگان مخالف استیضاح بدهند.

تذکر نمایندگان برای عدم شروع استیضاح

نمایندگان حامی دولت با ارائه تذکراتی وقت مجلس را گرفتند تا پیش از ورود رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، استیضاح حسینی آغاز نشود.

جواد کريمي قدوسي نماينده مشهد در تذکري با تشکر از اقدامات مجلس در قبال اختلاس سه هزار ميلياردي اخير، گفت: چه جلسه غيرعلني مجلس و چه گزارش کميسيون اصل نود از اين موضوع به موقع انجام شد. چه خوب بود که درباره فتنه 88 نيز چنين موضع گيري به جايي مي شد.

وي با بيان اينکه برخي نمايندگان مجلس با 36 نامه به مسئولين دولتي و بانک ها از اين فرد خاطي حمايت کرده اند، گفت: همانطور که مجلس به عملکرد دولت نظارت دارد بايد به اين موضوع در ميان خود نمايندگان نيز رسيدگي کند.

لاريجاني با تاکيد بر اينکه هرکس در هر قوهاي در اين پرونده دخالتي داشته باشد، دادستان کل کشور بايد به آن رسيدگي کند، افزود: البته اين باعث نميشود که برخي با انتشار اخبار غلط، عليه ديگران شائبه ايجاد کنند و برخي را زير سوال ببرند. برخي حرفهايي که اين روزها در رسانهها عليه همکاران ما در مجلس زده ميشود، درست نيست. نبايد فضاي تخريب افراد بلاوجه ايجاد شود.

وي افزود: البته برخي آقايان اينجا آمدهاند و به بنده گفته اند که والله ما چنين حرفي نزدهايم. درحاليکه صدايشان هست که برخي حرفها را زدهاند. اين هم کار درستي نيست.

بهروز جعفري نماينده سميرم هم در تذکر ديگري به نوعي بر گفتههاي کريمي قدوسي صحه گذاشت و گفت: نمايندگان مجلس در مجامع نظارتي نيز بايد به وظايف خود عمل ميکردند. اگر گزارشات آنها به موقع مي آمد شايد هم مجلس و هم ديوان محاسبات تدبيري ميکرد که کار به گزارش کميسيون اصل نود و استيضاح وزير نميکشيد.

لاريجاني که ميگفت اين چگونه تذکري است؟، اظهار داشت: شما اگر ميخواهيد موافق وزير صحبت کنيد، وقت بگيريد و حرف بزنيد.

محمدجواد نکونام رئيس کميسيون اصل نود با بيان اينکه احتمال حضور برخي نمايندگان در پرونده اختلاس در کميسيون برسي شد، گفت: برخي نمايندگان براي پيگيري امور نمايندگي و حوزه انتخابيهاشان نامههايي براي بانکها نوشتهاند. اما سوء نيت نمايندگان و يا حمايت مالي سوء در جلسات کميسيون اصل نود به اثبات نرسيد. از اين رو همکاران ما مبري هستند.


آغاز استیضاح و نظرات موافق :

اما سرانجام  با حضور رئیس جمهور در مجلس، استیضاح آغاز شد.محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، ‌محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارمانی رئیس‌جمهور و سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد هنگام ورود احمدی‌نژاد به صحن علنی، او را همراهی می‌کردند.

 



احمد توکلی:بعد از این همه تذکرات رهبری چشم ما روشن

احمد توکلی به عنوان اولین موافق استیضاح پشت تریبون مجلس رفت.وی نطقش را در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد اینگونه آغاز کرد: قرار بود ما عدالت را حاکم کرده و مفسدین اقتصادی را معرفی کنیم اما در عوض چه شد؟

نماینده تهران با بیان اینکه قرار بود بساط فساد و دست اندازی بر بیت​المال را برچینم،ادامه داد: اما سوء تدبیر کار را به جایی رسانده که از مصاحبت با مردم شرممان می​شود و پاسخ درخوری به سوالاتشان نداریم. مردم توقع نداشتند که در دوران مجلس و دولت اصولگرای و مدعی عدالت طلبی، رکورد فساد اقتصادی شکسته شود.

وی افزود:
اختیاراتی که در حوزه​های بانکی به وزیر اقتصاد داده شده است، او را مسئول پاسخگو در قبال اختلاس اخیر می​کند. البته استیضاح مانع از برخورد با دیگر افراد خاطی نمی​شود. این استیضاح همچنین مانع از رسیدگی​های قضایی نیست و باید به رای نهایی این دستگاه نیز احترام گذاشت.

توکلی تاکید کرد:
اختیار انتخاب مدیران بانک​ها از حوزه اختیارات وزیر اقتصاد است. داستان غم انگیز انتخاب خاوری و جهرمی بدون رعایت اصول لازم، را تا کنون شنیده​اید. از این رو هرگونه مسئولیت تخلفی از سوی آنها متوجه وزیر اقتصاد است که انها را خارج از ضابطه انتخاب کرده است. ظاهرا وزیر خود را برای همیشه مصون از پاسخگویی می​دید و بی اعتنایی به قانون، عادت او شده بود. در نتیجه شیطان چپاولگری با این بی توجهی​ها ظرف شش سال ثروتش را 94 برابر کرده است.

این نماینده منتقد دولت با این جمله که
"بعد از این همه تذکرات رهبری چشم ما روشن." به نطق خود پایان داد.

عماد حسینی
نماینده قروه و حسین دهدشتی نماینده آبادان دو تن از استیضاح کنندگان بودند که پس از توکلی به برشماری نقاط ضعف شمس​الدین حسینی پرداختند.

حسینی:
وزير اقتصاد چرا بر انجام امور بانکي نظارت نداشته است؟

عماد حسینی در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: وزير اقتصاد چرا بر انجام امور بانکي نظارت نداشته است؟ مگر رهبري بر امنيت فضاي اقتصادي تاکيد نکردهو بر لزوم نظارت دقيق بر ارائه اطلاعات اقتصادي براي عموم که منجر به اطمينان فعالان اقتصادي مي​شود، تاکيد نکرده​اند؟


وی تاکید کرد:  بدهي ديرين وزارت نيرو و اقتصاد به پيمانکاران را در حالي شاهديم که دولتمردان مدام از کمبود منابع مالي مي​نالند اما در عوض برخي مسئولين در دولت در چنين اختلاسي سهيم​اند.

دهدشتی: وزیر اقتصاد رفیق بازی می کند

حسين دهدشتي
نماينده آبادان نيز در موافقت با استيضاح وزير اقتصاد، يادآورشد که نصب بيگانگان و خائنين را حضرت علي (ع) از عوامل سقوط حکومت​​ها عنوان کرده​اند.


وی گفت:در کتاب الفباي سياسي بر شايسته سالاري و ارائه مسئوليت​ها به افراد شايسته تاکيد شده است.به گفته حضرت علي امر خدا را کسي مي​تواند برپا کند که نه اهل زد و بند باشد و نه اهل فساد. رفيق بازي و سپردن مناسب به شکل غير رقابتي و ارتقاي دوستان، قوم و خويش بازي و پارتي بازي از جمله ضعف​ها در مديريت است. آيا وزير اقتصاد اين اصول ديني را در عزل و نصب​هايش رعايت کرده است؟

دهدشتی درباره جهرمی و ارتباطش با وزیر اقتصاد گفت:
به قول خود آقاي وزير جهرمي خودش از آقاي حسيني خواسته است که رئيس بانک صادرات باشد و به وزير هم گفته است که رئيس​جمهور با اين انتصاب موافق است. وزير در جلسه کميسيون اصل نود هم گفت که صلاحيت جهرمي تاييد شده بوده است در حاليکه جهرمي تخصص لازم را نداشت و مديرعامل بانک​ها بايد حداقل 5 سال سابقه کار بانکي داشته باشد.

وی افزود:
آقاي حسيني که تاييديه بانک مرکزي در صلاحيت جهرمي را به عنوان سند از سر باز کردن اين انتصاب از خودش ارائه مي​کند يادش باشد که 15 روز قبل از ارائه نتيجه استعلام بانک مرکزي، او را منصوب کرده بود!

دهدشتی ادامه داد: ماجراي نصب خاوري هم اينگونه بود که با شروع کار دولت نهم او از رياست بانک سپه عزل مي شود اما در سال 88 بار ديگر وزير اقتصاد او را مديرعامل بانک ملي مي کند. در حاليکه ظرف اين مدت مشغول فعاليت اقتصادي شخصي در خارج از مرزها بوده است. در مهر 89 –يک سال و نيم بعد از انتصاب خاوري- بانک مرکزي در اعلام اسامي مديران عامل تاييد شده بانک هاي دولتي نام خاوري را ابلاغ نمي کند. اما وزير اقتصاد با اين اقدام بانک مرکزي مخالفت مي​کند و مسئوليت اين انتخاب را مي​پذيرد.

جعفری:
با اين روش مديريت بايد هم منتظر چنين فسادي مي بوديم

عیسی جعفری نماینده بهارو کبودرآهنگ نیز سوال کننده بعدی از وزیر اقتصاد بود.عیسی جعفری، گفت: حق این بود که وزیر بلافاصله از اطلاع این فساد با عذرخواهی از مردم استعفا می داد نه اینکه امروز با دلی پرخون گوشه هایی از فساد اداری در دوره مدیریت وی را بازگویی کنیم.

نماينده بهاروکبودرآهنگ هم از جمله استيضاح کنندگان وزير اقتصاد بود که به انتصاب هاي غيرقانوني وي در سيستم بانکي اشاره کرد و گفت: پورمحمدي ليسانس حقوق و فوق ليسانس مديريت دولتي دارد و اصلا دکترا ندارد. اگرچه صمصامي او را عزل مي​کند اما به او گفته مي​شود که بايد سريعتر او را بازگرداند. شايد مقاومت صمصامي در اين زمينه سبب شد که او را به عنوان وزير اقتصاد به مجلس معرفي نکنند.

وی افزود:رفيق بازي مانع از بيکار ماندن وي مي​شود و با انتصاب وزير اقتصاد جديد و رئيس کل بانک مرکزي او به قائم مقامي بانک مرکزي مي​رسد.

این نماینده با تاکید بر رفیق بازی گفت:
فرهاد همتي گل سفيدي هم از ديگر شاهکارهاي رفيق بازي در انتصابات از سوي بانک مرکزي و وزير اقتصاد است که با معدل 13.75 فارغ التحصيل شده و از اقوام پورمحمدي است که بدون دانش بانکي و زبان خارجي و تنها با پشتوانه دايي جان، به عنوان نماينده سيستم بانکي ما روانه کاراکاس مي​شود!

وی با اشاره به یکی دیگر از وابستگان وزیر اقتصاد افزود:
بهمن وکيلي نيز از دگر مصاديق انتصابات غيرقانوني و بدون رعايت شايسته سالاري است که اگرچه ربطي به اين اختلاس ندارد اما انتصابش جاي سوال است. مديرعاملي بانک​هاي دولتي، ده سال سابقه کار بانکي لازم دارد که او فاقدش بود اما وزير اقتصاد وکيلي را منصوب کرد.

این نماینده اضافه کرد:
از جمله خدمات وکيلي نه به مردم بلکه به دايي جان آقاي گل سفيدي، تمديد حکم ابقاي حضور وي در کاراکاس است.
با اين روش مديريت بايد هم منتظر چنين فسادي مي بوديم.

اکبریان:
چرا به جاي دفاع از عملکرد به استيضاح کنندگان فشار آوردید؟

عزیز اکبریان
، نماینده کرج، هم همچون دیگر نمایندگان موافق استیضاح شمس الدین حسینی از اینکه او قبل از استیضاح، استعفا نداده است، ابراز تاسف کرد.

نماينده کرج در شروع استيضاح خود از وزير اقتصاد، از او پرسيد: چرا به جاي دفاع از عملکردش اينقدر به استيضاح کنندگان فشار آورده است؟

وی گفت:
جواب بي اعتمادي مردم را چه کسي بايد بدهد به جز شما که 5 مسئوليت بزرگ در سيستم مالي و بانکي داريد؟ چرا دروغ مي​گوييد که زودتر از اين ها اين تخلف را کشف کرده بوديد؟ در حاليکه با وجود تذکرات مشاوران بازرسي هيچ نکرده​ايد؟

این نماینده افزود:
اي کاش آقاي وزير عذرخواهي کرده و استعفا مي​داديد. اما به جاي آن با فرستادن افراد مختلف و وعده و وعيدهاي مختلف و ارسال مستشاران متعدد خواستيد از اين استيضاح جلوگيري کنيد؟ چرا به جاي حمايت و دفاع از کارهايتان اين قدر به نمايندگان فشار آورديد؟

وی در پایان گفت:
فقط فرار خاوري کافي بود که يک دولت استعفا دهد و از مردم عذرخواهي کند. چطور آبدارچي بانک​ها مي​دانستند که خانواده خاوري خارج از کشور زندگي مي کنند اما وزير نمي​دانست؟

رضا حسینی:
اين صداي مردم است، بشنويد

مصطفی رضا حسینی، نماینده شهر بابک، یکی دیگر از نمایندگانی بود که به وزیر اقتصاد اعتراض داشت.

مصطفی رضا حسینی با بیان اینکه من اقتصاد دان نیستم گفت که از موضع مردم در خصوص این استیضاح سخن می​گوید. مردمی که به قطع دست مفسدان اقتصادی اعتماد کرده بودند اما الان نیم​دانند که چطور این سناریوی از پیش طراحی شده راباور کنند؟

وي افزود: اين صداي مردم است بشنويد «چطور ما بايد چند جور چک و سفته و ضمانت بگذاريم و ماه​ها در نوبت وام باشيم اما فردي بتواند چنين اختلاس عظيمي بکند؟».

وی گفت:آقاي وزير هيچ حساب کرده​ايد که هزينه ضربه به چهره نظام چقدر است؟ چطور مي​خواهيد آن را بپردازيد؟ جواب خون شهدا را چه مي​دهيد؟ چند جانباز بياوريم که نمي​توانند هزينه ازدواج فرزندانشان را بدهند؟ چند نفر را به شما نشان دهيم که به خاطر فقر به خطا رفته​اند؟

این نماینده مجلس افزود: براي باز گرداندن اعتماد عمومي در جهان افراد استعفا داده يا خود کشي مي کنند اما در نظام اسلامي ما چنين نمي​شود و به جاي آن سعي در فريب و فرا فکني مي کنند.

رضا حسینی اضافه کرد:آقاي رئيس​جمهور مي دانيد مردم چه مي گويند: کشاورز مي گويد با اين پول چند تراکتور مي شد خريد تا نان حلال به دست بياورند؟ مادري که در کنار غسارخانه خوابيده بود مي​گفت اگر پول داشت فرزندانش از سرما نمي​مردند. پدري که کليه​اش را براي عمل پسرش مي فروخت مي گفت اگر بخشي از اين پول به او مي رسيد اينگونه عاجز نمي شد. آقاي رئيس جمهور و آقاي وزير اينها واقعيات جامعه است. مدام مي گوييد در مقابل شما دشمني مي شود و نمي گذارند کار بکنيد.امروز دزد حاضر بز هم حاضر است. بياييد عدالت را اجرا کنيد.

عبدالله کعبی
نماینده آبادان و نادرقاضی​پور نماینده ارومیه و حسین نقوی نماینده ورامین، سه استیضاح کننده دیگری بودند که در جلسه امروز علل استیضاح وزیر اقتصاد را بر شمردند.

کعبی:
معاون استانداري پس از امضاي استيضاح وزير اقتصاد، به من وقت ملاقات داد!

عبدالله کعبي نطق خود در موافقت با استيضاح وزير اقتصاد را اينگونه آغاز کرد: معاون استانداري که ماه​ها بود به من وقت ملاقات نمي​داد، پس از امضاي استيضاح وزير اقتصاد، به من وقت ملاقات داد. مديرعامل بانکي که براي وام هاي حوزه انتخابيه​ام به او مراجعه کرده بودم هم تماس گرفت. وقتي مدير عامل بانک ديگري که اصلا با او کاري نداشتم هم تماس گرفت، شاخ درآوردم! اما وقتي با ديگر استيضاح کنندگان اين موضوع را در ميان گذاشتم ديدم که براي آنها هم اين مسائل اتفاق افتاده است.

وي خطاب به وزير اقتصاد گفت: اگر دستتان پاک بود، اين همه رايزني لازم نبود.

وی افزود: وزير نيروي کره به خاطر يکساعت قطعي برق، استعفا داد و عذرخواهي کرد. اما در کشور ما نه تنها چنين نمي​شود بلکه هر کس خودش را کاشف اين فساد معرفي کرده و خواستار تشويق هم هست! همکاران عزيز با راي به اين استيضاح ثابت کنيد که دامن مجلس از اين فساد بزرگ پاک است.

قاضی پور:
در محضر روحانيت حيا نمي​کنيد ؟

نادر قاضي پور نماينده اروميه ديگر استيضاح کننده وزير اقتصاد بود که با «سلام بر حسين» موافقتش با اين استيضاح را آغاز کرد و گفت: حداقل دو سال است که از 11 بانک پول غيرقانوني مي​گيريد که مدارک آن را به رئيس جلسه ارائه مي​دهم. اين پول​هاي غيرقانوني را در تعميرات وزارتخانه خود هزينه کرده​ايد در حاليکه چنين حقي نداشتيد.

وی گفت:
بعد از ويژه خواري​هاي خاوري توقع داشتيد که او بر تخلفات نظارت کند؟در محضر روحانيت حيا نمي​کنيد که چنين تخلفي کرده ايد؟ در حکومت عدل علي، اميرالمومنين به خاطر عاريه گرفتن يک دستنبد از بيت المال با دخترش چنين برخوردي کرد. شما چرا هيچ کاري نکرديد.

نقوی:وزیر با تخلف برخورد نکرده است

حسين نقوي نماينده ورامين آخرين استيضاح کننده​اي بود که با ابراز ارادت به رئيس​جمهور گفت: من يک نماينده اصولگراي دوست دار دولت هستم و چون آقاي احمدي​نژاد را مدافع مبارزه با فساد اقتصادي مي​دانم با اين استيضاح موافقم.

وي با طرح اين سوال که آيا فسادي رخ داده است يا نه؟، گفت: اگرواقعا رخ داده پس رئيس​جمهور به عنوان پرچمدار مبارزه با مفاسد اقتصادي با آن برخورد مي​کند. آيا وزير اقتصاد در جريان اين فساد بوده است و مسئوليت داشته است يا نه؟ اگر نبوده که به دليل بي اطلاعي بايد استيضاح شود و اگر بوده که چه بايد بگوييم!

او از نمايندگان خواست تا با راي به اين استيضاح به اين سوالات پاسخ بدهند. اگر چه حسيني دوست من است اما من مدارک را بررسي کرده ام و يم دانم که اگر چه در جريان اين تخلف بوده است اما به عنوان وزير اقتصاد با آن برخورد نکرده است.

مدافعین وزیر اقتصاد چه گفتند:

درحالی که پس از پايان نوبت استيضاح کنندگان، وزير اقتصاد و رئيس​جمهور بايد از خودشان دفاع مي​کردند. اما شمس​الدين حسيني ترجيح داد تا يکي از نمايندگان حامي​اش را ابتدا پشت تريبون بفرستد. به اين ترتيب محمدکاظم دلخوش به دفاع از وي پرداخت.

دلخوش در دفاع از وزیر اقتصاد: او از رئیس​جمهور دستور می​گرفته


محمدکاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا پیش از وزیر اقتصاد از او در قبال استیضاحش دفاع کرد و پاره​ای از مسئولیت​ها را به گردن دیگر مقامات دولتی و نظارت ضعیف مجلس انداخت.

دلخوش با تاکيد بر ضرورت برخورد با متخلفين گفت: نکند به جاي برخورد با اصل قضيه در اين فضاي غبار آلود انسان​​هاي با تقوايي را از دولت بگيريم.

او سخنانش را با شعري ادامه داد که تحسين رئيس مجلس را هم در بر داشت. او گفت: اي برادر رانت خواران مدتي است، پول بيت المال را برده اند/راحت و آسوده در آن سوي آب، رفته و سرکيسه را شل مي کنند/ ظاهرا اکنون وزير اقتصاد جرم ايشان را تحمل مي کند.»

وی گفت: نقص​هايي در قوانين بانکي داريم و نبايد همه گناه را به گردن وزير انداخت. 11 هزار نامه مراجعات مردمي را به وزير اقتصاد ارجاع داده​ايد و او دستور پيگيري داده است. اين نشان مي​دهد که جايگاه ما درنظارت و قانون گذاري مشخص نيست و حالا مي​خواهيم وزير را استيضاح کنيم.

وی افزود:
صلاحيت​ها را وزارت اطلاعات تاييد مي​کند. اين وزارتخانه دوبار صلاحيت حسيني را تاييد کرده و ما به او راي اعتماد داده ايم. چرا حالا مي خواهيم او را بي صلاحيت معرفي کنيم؟ آن هم در شرايطي که وزارت اطلاعات مشغول بررسي و شناسايي عوامل اين اختلاس است.

دلخوش اضافه کرد:
خيلي وقت​ها تصميمات بر اساس نظر شخص وزير نيست. بلکه او از رئيس​جمهور و برخي مجامع دستور مي گيرد. اين دستور دادن ها هم ريشه قانوني دارد.بانک مرکزي بايد عذرخواهي کند و از رئيس​جمهور مي خواهم که همين امروز بيايد و از مردم عذرخواهي کند. اما اين راه برخورد با مفاسد نيست.

وی درپایان گفت:اگر حسيني را کنار بگذاريم، چه کسي را به جاي او بگذاريم در اين شرايط مالي و بين المللي؟

اما پس ازدلخوش، وزیر اقتصاد پشت تریبون مجلس رفت.

وزیر اقتصاد: عذرخواهی می کنم

شمس​الدین حسینی
سوگند خورد که در جریان تخلف اقتصادی اخیر نبوده است.وزير اقتصاد در دفاع از خودش در جلسه استيضاح مجلس، سخنانش را با ابراز ارادت به امام و رهبري و جايگاه ولايت فقيه آغاز کرد و گفت: تلاش مي کنم جز بر صدق وصداقت و عدالت سخني به زبان نياورم و اميدوارم که مجلس نيز در اين مسير راي دهد.

وي با بيان اينکه بييش از سه سال است که مجلس به او راي اعتماد داده است از اين اعتماد به يک روستا زاده تشکر کرد و افزود: همواره کوشيده​ام با همکاري و مشورت همکارانم دست به اقداماتي چاره ساز در کشور بزنم. قانون هدفمند کردن يارانه​ها، لايحه اصلاح امورگمرکي و لوايح ديگر از جمله تلاش​هاي بنيادين من در اين زمينه است که همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد:
به ايراني بودنم و اينکه در نظامي پاک خدمت مي کنم مي بالم. نظامي که فاسد و مفسد را در هر موقعيتي به محاکمه مي​کشد و تا تعيين حکم قضا صبورانه و صميمانه صبر مي​کند. نظامي که به فرموده امام راحل، مجلس در راس امور است و پويا است و نگاه نمي کند که دو سال پيش به وزيري اعتماد کرده و امروز در استيضاحش تعارف ندارد.

حسینی سپس بااشاره به توصیه رئیس جمهور گفت:
آقاي رئيس جمهور ديروز به من گفت که با نهايت تواضع و خضوع در موضع پاسخگويي و روشنگري قرار بگيريد و اين حق را به يک عاملي براي آرامش مردم تبديل کن. امروز رسالت من گفتار صادقانه و پذيرفتن مسئوليت​هاست. شما هم حکم به عدالت بدهيد که براي من از عسل شيرين تر خواهد بود.

وزیر اقتصاد ادامه داد:
مفسده اخير اقدام تلخي بوده است. اين سوء استفاده بزرگ آميزه​اي از تخلف و تقلب در سيستم بانکي بود که به دليل ناکارآمدي سيستم​هاي نظارتي، پنهان کاري کرده و حجم وسيعي از اين سيستم متقلبانه در اختيار اين گروه خاص قرار گرفت که به توزيع ناعادلانه درآمد انجاميد. اما آيا نظام اين را پذيرفت و سکوت کرد؟مگر نه اينکه سران سه قوه و در راس آن رهبري، بي توجه به اينکه دستاني در سطوح بالا آغشته به اين تخلف باشد، دستور برخورد و پيگيري دادند.

وی با عذرخواهی از مردم و مجلس گفت:
من اگر تا کنون استعفا نداده​ام به دليل اين است که اين تخلف در دوره مسئوليت من رخ داده و بايد الان مسئوليتش را بپذيرم.  26 سال پيش با يک ساک برزنتي به تهران آمدم و اگر الان حتي بدون آن ساک بايد به شهرستانم برگردم، بايد نماز شکر بخوانم و به درگاه خدا تضرع کنم که عذرخواهي من از سوي مردم پذيرفته شده است. از شما و مردم پوزش مي​خواهم. من جز در برابر خدا و خلق خدا، مانعي نمي​بينم و اگر چنين نکردم، ترسم از ريا و فرار از مسئوليت بود. از استيضاح کنندگان متشکرم که فرصتي براي روشنگري ايجاد کردند. چون استعفاي خاموش چنين منزلتي نداشت.

حسینی اضافه کرد:
والله که ازاين اين جرم اطلاع نداشتم. اما از شما مي خواهم که صبوري کنيد. من مسئول هستم اما مجرم يا آگاه به جرم نيستم. مگر مي​شود که من بدانم فردي تابعيت دوگانه داشته و او را منصوب کرده باشم؟ من استعلام کردم و به حال او و تخصص فردي او نگاه کردم و منصوبش کردم.

وزیر اقتصاد درباره جهرمی و خاوری گفت:
الحمدلله وزير دادگستري هستند. من کجا وساطت کردم که خاوري آزاد شود و به خارج از کشور برود؟ من اصلا آن زمان در تهران نبودم. اين حرف هاي غير صحيح را ملاک قضاوت خود قرار ندهيد.من را امروز به خاطر حکم انتصاب جهرمي، مورد سوال قرار مي​دهيد ولي اصلا من او را منصوب نکرده​ام!

وی ادامه داد:گر به سه سال پیش برگردید که مرا دعوت می کردید تا محورهای تحول اقتصادی را مطرح کنم، جز این است که از تحول سیستم بانکی سخن گفتم؟ قبول دارم که در ارائه وام ها مشکلاتی وجود دارد. اما اجازه دهید بهمنی به مجلس بیاید و از تحول در ارائه خدمات وامی به شما گزارش بدهد.

حسینی همچنین گفت:به گفته دادستان، این جرم مهندسی شده بوده است. بخشی از ال سی ها اصلا ثبت نشده بودند که بتوان بر آنها نظارت کرد. البته قبول دارم که سیستم نظارت باید اصلاح شود.نمایندگان گفتند که در مبارزه با پولشویی مشکلاتی هست. اما ظرفیت قانون مصوب مجلس بسیار بالاست، اما چه شده که پس از دو سال از اجرای این قانون معاون سازمان ملل اعلام می کند که یران در مبارزه با پولشویی از کشورهای پیشتاز در خاورمیانه است؟


در پایان وزیر اقتصاد باز هم از مجلس و دولت و مردم عذر خواهی کرد.

بعد از سخنان وزیر اقتصاد بود که لاریجانی از رئیس جمهور خواست برای دفاع از وزیر به پشت تریبون بیاید اما احمدی نژاد اعلام کرد بعد از نماز در دفاع از وزریش سخن می گوید و به این ترتیب فرصت 2 ساعته برای نجات وزیر اقتصاد در اختیار دولت قرار گرفت.

بالاخره فرصت 2 ساعته به پایان رسید و احمدی نژاد برای دفاع از وزیرش به پشت تریبون مجلس رفت.

کلی گویی های احمدی نژاد در دفاع از وزیر اقتصاد

رئیس جمهور سخنانش را با توضیح درباره وضعیت جهانی و تبیین مواضع استکبار جهانی آغاز کرد و سپس با پرداختن به بحث هسته ای و ترور دروغینی که آمریکا طرح ریزی کرد، مجلس را دعوت به همدلی کرد و به این ترتیب  حدود 15 تا 20 دقیقه از شروع دفاعیات در حوزه موضوع مربوط نبود.

رئيس​جمهور دفاعش از وزير اقتصاد در جلسه استيضاح را با قرائت دعاي ظهور امام زمان و تبريک ماه ذي حجه و تشکر از مجلس آغاز کرد و گفت: استيضاح حق نمايندگان مجلس است و دولت به همه حقوق مجلس از جمله اين موضوع احترام مي​گذارد.
 
احمدی نژاد با دفاع از عملکرد دولت، با بیان این که اختلاس خارج از سیستم بانکی اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در اروپا فریب کاری است اما در ایران بنا بر صداقت است.جمهوری اسلامی با اروپا قابل مقایسه نیست.

رئيس​جمهور دفاعش از وزير اقتصاد در جلسه استيضاح را با قرائت دعاي ظهور امام زمان و تبريک ماه ذي حجه و تشکر از مجلس آغاز کرد و گفت: استيضاح حق نمايندگان مجلس است و دولت به همه حقوق مجلس از جمله اين موضوع احترام مي​گذارد.

 



وي در ادامه به شرايط کشور و شرايط جهاني اشاره کرد و افزود: برخلاف تصور شش ماه قبل، امروز تحولات رنگ و بوي ديگي گرفته است. در تمامي دنيا يک بيداري در حال وقوع است و نارضايتي عمومي از وضع موجود در تمامي دنيا بوجود آمده و فرياد عدالت و کرامت خواهي و تغيير مديريت جهاني در تمامي دنيا شنيده مي​شود. اينها فرياد ملت ايران قبل از انقلاب اسلامي بود. در شرايطي که دنيا به دنبال نظم جديدي است، نوبت هنر نمايي ملت ايران است.

رئیس جمهور گفت: امروز ملت ايران و جمهوري اسلامي در برابر آنها ايستاده و طراحي​هاي آنها را خنثي مي​کند. انها براي زمين​گير کردن ما طراحي​هاي جديدي دارند. طراحي​هاي جديدي را دارند پخت و پز مي​کنند با سه محور «حقوق بشر»، «برنامه هسته​اي ايران» و «سناريو اخير عليه ايران».امروز هر تروري در جهان مي​شود و هر غارت اقتصادي به گردن آنهاست که ما را متهم به نقض حقوق بشر مي​کنند و به دنبال فشار عليه ما هستند و به زودي انرژي زيادي را روي اين مساله مي​گذارند. انها با تحميل به آژانس و برخي کاغذهايي که درست کرده​اند مي​خواهند به ما فشار بياورند. سازمان سيا قورباغه را به جاي خرگوش قالب مي کند! براي آنها لپ تاب سازي و کاغذ سازي که کاري ندارد! سناروي اخير هم دروغ بزرگ اوباما است که مي خواهد به ملت ما اتهام تروريستي بزند. در حايلکه بيش از 40 نفر از نمايندگان و ديگر مسئولان دولتي ما قرباني ترور هستند. ما 16 هزار نفر قرباني ترور داريم که در هيچ کجاي جهان چنين آماري نيست.

احمدی نژاد ادامه داد: ما با بي عدالتي و فساد مقابله کرده​ايم. هدفمندسازي يارانه​ها اجرا شد که آرزوي خيلي ها بود اما خوشبختانه با همکري دولت و مجلس انجام شد و تورم 70-80 درصدي مورد پيش بيني، محقق نشد. اگرچه مشکلاتي هست ولي اتفاق بزرگي رخ داده. چهار وزارتخانه ادغام شدند. اين کارها نتيجه همدلي است که با هم کار کرديم و در شرايطي که دنيا با رکود مواجه بود، ما پيش رفتيم و موفق بوديم. نهادهاي بين المللي که معمولا موفقيت​هاي ملت ايران را ابلاغ نمي​کنند، مجبور شدند موفقيت هاي ما را انتشار دهند.

وی در حمایت از عملکرد اقتصادی گفت: من آمار توليد و رشد آن را آورده ام که نمي خوانم اما از طريق ديگري در اختيار عزيزان قرار مي​دهم. رشد توليد نشان مي دهد که کشور سرپاست . شاخص بورس پيشرفت کرده است.مجلس به دولت کمک کرد و هرجا لازم بود قانون را در اختيار ما گذاشتيد. اما چه اتفاقي افتاد؟ در يک جايي برخي در نظام بانکي سوء استفاده مالي کردند. ما که هميشه اعلام کرده ايم که با سوء استفاده مخالفيم. در يک جايي خارج از سيستم بانکي ال سي تقلبي درست کردند و دستگاه قضايي موظف است با متخلف و هر کس که هر غلطي کرده برخورد کند. اما اين نبايد موجب بد دلي و تضعيف همدلي قواي کشور شود.

رئیس جمهور با تاکید بر تفاوت ایران با سایر کشورها ادامه داد:ما جمهوري اسلامي هستيم. در کشور ما يک تخلف کوچک هم زشت است. ما نمي​خواهيم خودمان را با اروپايي​ها مقايسه کنيم. اينجا کسي به دنبال فريبکاري نيست و مي​خواهند فساد ريشه کن شود.

وی افزود: ما در ساختارهافقوانين و رفتارها مشکل داريم. بايد اينها رارفع کرده و به يک فرصت تبديل کنيم. نه اينکه همديگر را متهم کنيم. الان وزير بگويد من تذکر دادم آن آقا يک حرف ديگري بزند، چه نتيجه اي حاصل مي​شود؟ عزيزي مي گويد مردم براي دوميليون تومان گرفتارند. خب من هم که همين را مي گويم و همه وقت دولت را براي رفع نيازهاي مردم مي​گذاريم.

وی با درخواست حفظ آبروی افراد گفت:خواهش مي​کنم همه مراقب باشند. آبروي افراد خيلي مهم است. ما جمهوري اسلامي هستيم.

پس از سخنان احمدی نژاد، در بین بهت نمایندگان، علی لاریجانی رئیس مجلس به دفاع از وزیر اقتصاد پرداخت.

لاریجانی:اين استيضاح زمينه اي را براي کشمکش دو قوه ايجاد مي​کند

رئیس مجلس در ابتدای سخنان خود خطاب به نمایندگان گفت : با توجه به شرایطی که در مجلس وجود دارد و مختصر عقلی که باقی مانده است ، تعجب شما ( از نطق دفاع ) به جا است .

رئیس​مجلس با بیان اینکه معمولا در موارد استیضاح و یا رای اعتماد به وزیری، وارد بحث نمی​شود، یادآورشد که تنها برای دفاع از جایگاه سپاه پاسداران در حمایت از وزیر نفت نطق کنم.

وی گفت: قوه مقننه گزارش کميسيون اصل نود را ارائه داد. قوه قضاييه هم دادستان کل کشور را مامور کرد و در حال بررسي است. قوه مجريه هم کميته اي را تشکيل داد. پس از سخنان حضرت آيت الله خامنه اي در لزوم قطع دست مفسدين اقصادي هم هيچ شکي نيست. انشالله سازوکارهاي جديدي هم براي اين برخورد انديشيده مي​شود.

لاریجانی افزود: درست است که حق مجلس است پس از گزارش کميسيون اصل نود، وزير اقتصاد را استيضاح کند اما در برخوردها بايد مبناي ما بر اساس حقيقت باشد. من هم با برخي استيضاح کنندگان موافقم. ترديدي نيست که در اين وزارت خانه تخلفاتي شده است اما برخي از دوستان تند رفتند.در ابتداي اين مساله آقايان حسيني و بهمني با منديداري داشتند و من گفتم که «النجات في صدق». حقيقت را بگوييد تا خدا نجاتتان بدهد.

رئیس مجلس ادامه داد:
ديروز هم به وزير اقتصاد گفتم که بهتر است قبل از استيضاح شما کنار برويد چون احترام به افکار عمومي است. ايشان علتي داشتند که نگفتند. اما در جلسه سران قوا مطرح شد که اگرچه نبايد بگوييم اما وقتي از خدا پنهان نيست از شما هم پنهان نباشد. من به آقاي احمدي نژاد گفتم که قصور وزارت اقتصاد در اين مساله براي استيضاح کنندگان محرز است و براي احترام به افکار عمومي بايد بروند و پيشنهاد کردم که او را عوض کنيد و حتي به شوخي گفتم که سنت شما اين است که هفت هفت تا وزرا را عوض کنيد، اين هم رويش.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: اما موضع رئيس جمهور اين بود که نبايد به ناحق به افراد ظلم شود. بگذاريد مساله روشن شود و با هر وفرد خاطي برخورد شود. وزير اقتصاد رد مجموع وزير توانمندي است. ما هم در گزارش کميسيون اصل نود به اين نرسيديم که او واقعا مقصر است.

لاریجانی با اشاره به عذر خواهی وزیر افزود:حسيني امروز با صراحت چهار بار اعلام کرد که عذرخواهي مي​کند. ما نبايد به اين پديده و فرهنگ صحيح عذرخواهي يک مسئول بي توجه باشيم. بايد به مسئولان تفهيم کنيم که اگر قصوري داشتند، عذرخواهي کنند. ملت و نمايندگانشان نيز متواضعانه بپذيرند تا اين فرهنگ اصيل اسلامي جا بيفتد.

وی ادامه داد: اين استيضاح زمينه اي را براي کشمکش دو قوه ايجاد مي​کند که در پيگيري پرونده مانع ايجاد مي​کند. پس از پذيرش قصور از سوي وزير، ما ديگر مشکلي ايجاد نکنيم. امروز وظيفه ملي ما رونق اقتصادي در سال جهاد اقتصادي است. ما در شرايطي نيستيم که بلاوجه هزينه سياسي کشور را بالا ببريم. شما يک کارت زرد به وزير نشان داديد و کارت قرمزتان را هم نشان داديد. فکر ميکنم باتوجه به کارآمدي وزير در کارش به او راي اعتماد مشروط بدهيم.

وی در پایان گفت:من قبل از وزارت حسيني او را نمي​شناختم. او يکبار به دعوت احمدي نژاد به جلسه سران سه قوه آمدو درباره طرح تحول گزارش داد. بعد کار وي را در دوره وزارت ديدم که به نظرم عقلانيت لازم را داشت.خواهش می کنم به ایشانرای اعتماد دهید.

اگرچه پس از سخنان رئیس مجلس، ادامه مذاکرات استیضاح کنندگان، اندکی سخت بود اما چهارنفر از استیضاح کنندگان نوبت داشتند و به ادامه تشریح ادله خود پرداختند.

جهانگیرزاده: من نمی​دانم که آقای رئیس​مجلس چطور اطمینان یافتند که وزیر با شروطی می​تواند این مسیر را دنبال کند؟


جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه نخستين استيضاح کننده​اي بود که پس از اظهارات لاريجاني در حمايت از شمس الدين حسيني سخن گفت و پرسيد: من نمي​دانم که آقاي رئيس​مجلس چطور اطمينان يافتند که وزير با شروطي مي​تواند اين مسير را دنبال کند؟

وی ادامه داد: مبناي استيضاح ما اطلاعات موثقي است که داريم و هرگز نگفته و نخواهيم گفت که او در اين اتفاق ذره اي براي خودش برداشتي کرده است. اگراو سالم نبود، قطعا زودتر برخورد مي​کرديم.در همه دنيا احتمال فساد وجود دارد. در برابر اين فساد بزرگ وزير و رئيس​جمهور و مجلس چه کردند؟ حضور آقاي اژه​اي اين اطمينان را به ما مي دهد که برخورد لازم بشود. اما در برخورد با فتنه چه شد؟ به گفته رهبري در آن فتنه ظلم بزرگي به نظام شد و وجهه نظام زير سوال رفت. الان هم ظلم بزرگي به سيستم اقتصادي شده است.

این نمایده با تاکید بر عوارض این اختلاس افزود: عوارض بين المللي اين اختلاس را در دنيا به عنوان يک عضو کميسيون امنيت ملي رصد کردم. آيا به اين هزينه​ها فکر کرده بوديد؟ افراد زيادي جانشان را براي حفظ آبروي نظام گذاشتند. شما با آن چه کرديد؟نگاه جهان اسلام به ما با اين اتفاق چه خواهد بود؟ اين تصوير نگران کننده​اي نيست؟امروز گفتند که اي سي هاي داخلي هم قفل شده است که نگران کننده است و اميدواريم صحت نداشته باشد.خودتان مي​پذيريد که مطلع نبوده باشيد؟ از ال سي هاي صوري مطلع نباشد؟ پس کي مي​خواهيد مطلع شويد؟

وی اضافه کرد:من نمي​دانم که آقاي رئيس مجلس چطور اطمينان يافتند که وزير مي​تواند، مشروط اين مسير را دنبال کند؟آقاي وزير که خالصانه مي​گوييد با يک ساک برزنتي به تهران آمده ايد، در مورد منصوبين تان آقاي «ش»، آقاي «س.م» که ازاهالي روستاي شما هستند، چه حرفي داريد بزنيد. با شرايط موجود فکر نمي​کنم که شما بتوانيد به اصلاح اموربپردازيد.

احمد توکلی: حسینی برای دروغی که گفت باید برکنار شود

پس از آن احمد توکلی دوباره به پای تریبون مجلس رفت و به بیان اسناد و مدارک موجود در ارتباط با مقصر بودن وزیر اقتصاد پرداخت.وی گفت:آقای حسینی بعد از چند ماه که می‌بیند در حال غرق شدن است، ‌عذرخواهی می‌کند و می‌گوید آقای احمدی‌نژاد گفت عذرخواهی کن. این عذرخواهی به چه دردری می‌خورد؟

توکلی افزود: وزیر اقتصاد بعد از سه ماه عذر خواهی کردند و گفتند که دوباره به من اعتماد کنید، ما نماینده مردم هستیم و به کسی اعتماد کردیم و حالا می خواهیم این اعتماد را پس بگیریم چرا باید منتظر قوه قضائیه بمانیم.

وی افزود: ایشان(شمس الدین حسینی) امروز پذیرفتند من مجرم نیستم ولی مسئول هستم، استیضاح هم برای سلب مسئولیت است، مگر اقای بهبهانی را استیضاح کردیم هواپیما سقوط کرده بود، کمیسیون اصل 90 یک قاضی با تجربه ریاستش را بر عهده دارد با دقتی که در ارزیابی کرده از وزیر به بعد همه را مقصر دانسته است.

وی با اشاره به سخنان محمود احمدی نژاد افزود: خانواده بهمن وکیلی در التهاب است، 5هزار میلیارد تومان این گروه پول جابجا کرده است که 3.6 هزار میلیارد تومان ان هنوز بازنگشته است، چند صد هزار خانواده را می توانستیم با این از التهاب خارج کنیم.

توکلی با اشاره به سخنان حسینی که گفت آیا شما می پذیرید که من از تابعیت دوگانه مطلع باشم گفت: در تمام حوزه های انتخابیه کسی را در آبدار خانه استخدام می کنید همه اطلاعاتش را چک می کنید، شما از خودتان نپرسیدید که این زیر دست من هر سه ماه یک بار به لندن می رود؟ در روزنامه ها در سال 88 نوشته شده است این فرد تابعیت دوگانه دارد، آن وقت شما شک نکردید.

نماینده تهران در ادامه سخنان خود گفت: شما فرمودید از اختلاس اتفاق افتاده اطلاع نداشتید، من الان به شما یاد آوری می کنم در کمیسیون اصل 90 چهار نامه را به عنوان سند ذکر کردم، آقای حنطه ای به عنوان بازرس ویژه رئیس جمهوردر نامه ای خطاب به آقای جهرمی نوشته اند این شرکت امیر منصور خسروی بدهی سنگین به سیستم بانکی دارد و مشمول ماده 141 قانون تجارت است یعنی ورشکسته است باز هم در نامه ای دیگر به تاریخ مرداد ماه سال 88 دوباره با جهرمی مکاتبه می کند، اگر این فرد به عنوان بازرس نامه ها را با وزیر خودش در میان نمی گذارد و به وظیفه خودش عمل نمی کند، بازهم ایراد از وزیر است.

آقای لاریجانی استدلال می کند که هیچ کدام از اینها درست نیست ، آقای حسینی در این محفل دو تا دروغ گفت: اول راجع به خاوری گفت مگر من در تهران بودم که وساطت کنم، شما به خود من فرمودید که آقای خاوری را در اهواز خواستند با او برخورد بد کردند، من از خارج تماس گرفتم وساطت کردم، در حالی امروز شما می گویید که من توصیه خاوری را نکردم، به من گفتی که با واسطه وساطتت اش را کردم.

احمد توکلی در ادامه گفت: آقای حسینی به شخص بنده در کمیسیون اصل نود گفت ، بعد از اینکه وزرا سرکار نرفتند اقای احمدی نژاد به من گفتند آنها را به کار بگیرید، آقای جهرمی که چون در چند دوره استاندار بودم و در هیات مدیره بانک صادرات بوده ام می خواهم به آنجا بروم که صلاحیت نداشتند که بنابر توصیه رئیس جمهور این مورد را درست کردم؛ احمد توکلی در ادامه صدای ضبط شده شمس الدین حسینی را در صحن علنی مجلس پخش کرد.

پس از این سخنان، وزیر اقتصاد دوباره پشت میز استیضاح قرار گرفت و از خود دفاع کرد.
او خودش را چهره به نسبه موفقي از سوي رئيس ​جمهور خواند و گفت: آقاي نکونام رئيس کميسيون اصل نود ديروز از من خواستند تا در جاي ديگري به فعاليتم ادامه دهم. اما به ايشان گفتم که من وزير آقاي احمدي نژاد هستم و استعفاي مرا ايشان بايد بپذيرند. من هم مي​خواهم به مسئوليتم ادامه دهم. البته اصلا از من تقاضاي استعفا نشد. آقاي نکونام گفتند اگر انتخاب بين استيضاح و استعفا باشد، ما استعفا را ترجيح مي​دهيم و اگر انتخاب بين استعفا و عدم استعفا باشد، ما عدم استعفا را ترجيح مي​دهيم.

وي افزود: اگر اينجا دادگاه است، بگذاريد آقاي نکونام شهادت دهد. اگر هم مجلس نيست اين چه حرف​هايي است که مي زنيد. به من گفتند براي «ش.ل» حکمي داده​ام. اما من هيچ وقت براي شهرام لاريجاني حکمي نداده ام! اگر سندي داريد بياييد ارائه دهيد تا من عذربخواهم. آقاي جهانگيرزاده گفتند که ليستي دارند که من 10 نفر از مردم هم شهري ام را با حکم​هاي منصوب کرده​ام. اما بعد متوجه شدند که اشتباه کردند و چنين نبوده و اين را به رئيس مجلس گفتند.

لاريجاني اظهارات وي را تاييد کرد و حسيني ادامه داد: به اين سادگي بر اساس سندي کذب به من اتهام مي​زنيد. اينگونه مي​خواهيد از وجهه نظام دفاع کنيد؟ البته آقاي جهانگيرزاده انصاف داشتند و پذيرفتند اشتباه کردند اما اگر قبل از حرف زدنشان با من مشورت مي​کردند، به ايشان مي​گفتم که اطلاعات ارائه شده به وي غلط است.

حسینی ادامه داد:
دروغ هم حرمت دارد. من به قرآن قسم مي خورم که دروغ نگفته​ام. من آن بار هم به آقاي توکلي گفتم کهمن در نصب جهرمي قدرتي ندارم.اگر من تندي کردم عذرمي خواهم اما از آقاي توکلي مي​خواهم که دروغ هاي مرا به کميسيون اصل نود ارائه دهند و از من شکايت کنند. اعضاي کميسيون اصل نود که تا کنون پرونده اختلاس را بررسي کرده اند بيايند اين دروغ ها را هم بررسي کنند.  آقاي اژه​اي گفتند که ادله​اي براي ادامه بازداشت خاوري ندارند. خودتان مي​دانيد که او توصيه پذير نيست. پس من چگونه به ايشان توصيه کردم؟ آقاي بختياري –وزير دادگستري- همين جا بياييد و شهادت بدهيد که آيا من يا دفترم به شما زنگ زديم تا وساطت کنيد خاوري آزاد شود؟

وی ادامه داد:
جمهوري اسلامي ايران نظامي مردم سالار است که اگر کلمات وزير اندکي صحت نداشته باشد، نماينده​اي مي​تواند او را محاکمه کند.

 


پس از این سخنان احمدی نژاد بار دیگر از نمایندگان درخواست کرد وزیر را به دولت بازگردانند و رای گیری آغاز شد و سرانجام با 244 عضو حاضر ، 93 رای موافق، ۱۴۱ رای مخالف و 10 رای ممتنع در پست خود ابقا شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
قراره که تو کانادا یه رشته دکترای علم اختلاس در اقتصاد بگذارند که خاوری تدریس کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
هر جا سخن از اعتماد است......خاوري قاه قاه مي خندد!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
آخرش که چی به نظر شما چیزی عوض میشه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
یک ساعت در کره جنوبی برق قطع می شود وزیر انرژی استفاء می دهد....
سه هزار ملیارد هاپولی می شود .......مسئولین انتظار تشکر هم دارند......؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
يادم مياد سال 2004 فرانسه مشغول تحصيل بودم و وزير اقتصاد فرانسه به خاطر اخذ كمك به مسكن غير قانوني خودش كه رقم خيلي ناچيزي بود در حدود 20 ميليون تومان از مردم معذرت خواهي كرد و همان شب استعفا داد. حالا به عملكرد اين اقايان نگاه كنيد ترا خدا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
اگر استعفا نکردم، ترسم از ريا و فرار از مسئوليت بود. از استيضاح کنندگان متشکرم که فرصتي براي روشنگري ايجاد کردند. چون استعفاي خاموش چنين منزلتي نداشت!!!!! از قدیم گفتند قافیه که به تنگ آید ......
ناشناس
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
خدا كند در خلوت با خدا خود را محاسبه نموده و تصميصم بگيرند .... اين حداقل انتظاري است كه مردم از دولتمردان خود دارند كاش همانطور كه به حق الله اهميت مي دهيم به حق الناس هم اهميت بدهيم زيرا خداوند شايد از حق خود بگذرد ليكن قطعا از حق مردم نخواهد گذشت
ناشناس
GERMANY
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ! به تو پناه می برم ،...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
من هم اگر اینجا نظری نمیدهم بخاطر این است که میترسم یک موقع ریا شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
یک معلم هستم باسیلی صورت خودمان راسرخ نگه میداریم حالا اقایون با پول بیت المال چه کار ها که نمیکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
بگم بگم دیگه رنگی نداره بگم ؟ بگم ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
خاوری بد کرد ولی بی انصافیه که اونو بدون محاکمه مجرم کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
یقین این وزیر محترم میماند وامور سامان نیافته را سامان میدهد ! وروسیاهی به ذغال سنگ خواهد ماند!!!! حالا هی اظهارنظر بفرمایید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
ريا و فرار از مسئوليت بود?!!!!!!!! قاه قاه قاه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
انشاءالله جلوی قانونگریزی گرفته شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
اختلاس بزرگتر در شستا رو داشته باشين که با پول يک عده کارگر چه ها ميکنن جواب اين همه ملت رو کي ميده
ناشناس
-
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
همدلی خیلی خوبه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
دقيقا بر عکس !
اختلاس در داخل سيستم بانکي اتفاق افتاده و مجلس ما ضعیف است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
چقدر ما صادقیم خودمون خبر نداشتیم !! اختلاس یعنی چی؟؟
ناشناس
MALAYSIA
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
من تمام جلسه امروز مجلس را از رادیو گوش کردم. واقعا شنیدن این روایتهای دردمندانه نمایندگان مجلس در خصوص فساد رخداده که ابعادش بسیار بزرگتر از سه هزار میلیارد است، ناراحتم کرد. اما واقعا برایم عجیب است چطور نمایندگان به وزیر مجددا رای اعتماد دادند؟
رای اعتماد مشروط دیگر چه صیغه ای است؟
آقای وزیر که بعد از سه ماه تازه امروز از مردم بابت قصورشان عذرخواهی کردند و فرمودند: "استعفا ندادم تا جبران کنم". سوال این است که جبران چه چیز را ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
عجب مجلس مقتدری!!!.
واقعا لذت بردم.
خدا را شکر که سر بیگناه بالای دار نرفت.!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
یادم میاد قدیما مجلس از منافع ملت دفاع میکرد مثل حالا نبود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
این یعنی دفاع از حقوق ملت...!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
اختلاس !!! کدوم اختلاس ! نکنه همون خونه تکونی بانک مرکزی رو می گید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
0
0
شما ها مثلا نماینده مردم هستید.با ید نظر مردم و رای مردمو انعکاس بدید نه اینکه به فکر منافع شخصیه خودتون باشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
0
0
آقایوزیر باید مواظب باشند که کوچکترین تخلفی در زیر مجموعه اشان دیگر صورت نگیرد!
ناشناس
BELARUS
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
0
0
سلام بنظرم آقای لاریجانی با همه احترامی که برایش دارم تکلیفش با خودش روشن نیست